Toon posts:

Ti-83

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik t in het goede forum neergooi, dus ik merk t wel als t fout is.
Mijn probleem heeft te maken met die Grafische rekenmachine T-83. ALs je een prog. daarop hebt geproggrameerd, kan je dat dan ook beveiligen tegen kopie's en veranderingen?
dank je wel
Joost

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:36
je bedoelt dus een soort copyright? of gewoon dat niemand anders de source kan krijgen of geen dingen kan overnemen?
beetje onduidelijk, misschien wat meer info erbij?

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Bij het uploaden naar de TI-83 (of is het nou downloaden vanaf de PC :+ ) kan je er voor kiezen om het programma alleen leesbaar te maken. Op die manier kan je niet het programma editten op de GR, maar met een PC kan je alsnog het progje downloaden/uploaden. Overigens moet je bepaalde programma's (asm volgens mij) ook compileren, van die progjes kan je niet de broncode bekijken/veranderen.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

google search.. staat genoeg over op inet

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 14:34

DanceTrend

w0ei

Yep :)
Als je t via de PC doet kun je het dus "beveiligen", gewoon los op de Ti83 niet naar mijn weten..
Moet je zon kabeltje hebben van 80-90 gulden ofzo :)

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op woensdag 05 juni 2002 17:11 schreef DanceTrend het volgende:
Yep :)
Als je t via de PC doet kun je het dus "beveiligen", gewoon los op de Ti83 niet naar mijn weten..
Moet je zon kabeltje hebben van 80-90 gulden ofzo :)
Of je maakt zelf zo'n kabeltje voor een paar euro :) De schema's staan op http://www.ticalc.org/hardware/cables/

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt op je PC in (Z80) assembler programma's voor zo'n ding schrijven en die via een kabel overzetten. De source zal dan niet zichtbaar zijn tenzij iemand echt grote moeite gaat doen (denk aan het op een PC decompilen van je code).

* odysseus heeft zo'n kabel thuis liggen...best leuk spul. Heb wel een keer mijn rekenmachine bijkans gesloopt door wat verkeerde data over te zenden :7...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• RG
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Zo'n TI-Basic prog kun je weinig aan beveiligen aangezien het een geïnterpreteerde taal is. Assembly progsels kun je sowieso niet aanpassen zonder te decompileren en je kunt die dingen geloof ik ook in een ander deel van het geheugen plaatsen, zodat die niet zichtbaar is in de lijst van programma's.

BTW, bij de examens mocht je dit jaar de volle capaciteit van de rkenmachine gebruiken. Hmm, radio-zendertje eraan monteren, die naar een pc gaat en die weer naar het internet, kan je leuk internetten onder het examen.

[deze advertentieruimte is te koop]

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op woensdag 05 juni 2002 19:08 schreef RG© het volgende:
(...)

BTW, bij de examens mocht je dit jaar de volle capaciteit van de rkenmachine gebruiken. Hmm, radio-zendertje eraan monteren, die naar een pc gaat en die weer naar het internet, kan je leuk internetten onder het examen.
Haha, moet je eerst even lynx porten naar de TI-83 :D
Ziet er trouwens wel gaaf uit, zo' IR link: http://graphiti.ovh.org/fr/irlink/index.php

• odysseus
  • Laatst online: 15-08 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Och, dat ding ondersteunt kabels. Gewoon een bluetooth-chipje aan het aansluitpunt voor de kabel hangen en die rekenmachine in send-mode zetten. Dat laatste moet gedaan worden door de webserver. Je laat hem toetsaanslagen registreren en aan de hand daarvan gaat hij het register met tekst raadplegen en stuurt dat naar je scherm. Het is in theorie mogelijk en het zou een behoorlijk leuke mod zijn :P.

* odysseus heeft dat ding nu veel te hard nodig...als iemand een TI83 over heeft dan wil ik het wel proberen >:)...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 05 juni 2002 19:18 schreef The_Surfer het volgende:
Haha, moet je eerst even lynx porten naar de TI-83 :D
Of lynx draaien op die PC, en de output ervan naar je TI-83 sturen. Dan is het misschien nog haalbaar ook :)
Pagina: 1