Toon posts:

SB live + speakerinstelling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'heb dus een SB live,de instellingen kunnen worden aangepast dmv AUdioHQ,zo ook de speakersetup,standaard staat deze op 2 speakers,maarr..omdat ik 4 speakers heb wil ik dus over 4 speakers geluid B-)
als ik dit dus verander in AudioHQ naar 4 speakers dan gebeurt dat ook daadwerkelijk,goed geluid verder enzo.
maar op de een of andere manier onthoudt audiohq deze instelling niet :?
als ik me comp. nl. reset dan komt het geluid weer gewoon door 2 speakers :(
mijn vraag is : waar slaat de SBlive(audiohq) deze instelling op? waarom slaat hij deze instelling niet op? wat kan ik doen?
danke!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Welke OS :? en welke drivers en welke kaart precies?

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 16:55 schreef Niels99 het volgende:
Welke OS :? en welke drivers en welke kaart precies?
winxp2600,
driver: de creative drivers specifiek voor xp
kaart : sb live oem,gewoon standaard sb live kaart

Verwijderd

Hiervoor wilde ik net voor op het forum gaan zoeken. En warempel er staat gewoon een topic over bovenaan. Ik wil dit dus ook, maar dan niet met de drivers van Creative maar gewoon de drivers die w2k na autodetectie gebruikt. Het zal toch neem ik aan gewoon een registry sleuteltje zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 17:10 schreef Hajo het volgende:
Hiervoor wilde ik net voor op het forum gaan zoeken. En warempel er staat gewoon een topic over bovenaan. Ik wil dit dus ook, maar dan niet met de drivers van Creative maar gewoon de drivers die w2k na autodetectie gebruikt. Het zal toch neem ik aan gewoon een registry sleuteltje zijn.
ik denk ook dat de sblive de instelling(en) in het register wegschrijft,maar ik vraag het hier maar ff want misschien zijn er meer mensen met dit prob.

Verwijderd

Je kunt je geluid op 4-speakers instelling zetten via de speaker-instellingen van het configuratiescherm van XP. Misschien dat de instelling dan wel wordt onthouden .

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op woensdag 05 juni 2002 17:21 schreef ImaStar het volgende:
Je kunt je geluid op 4-speakers instelling zetten via de speaker-instellingen van het configuratiescherm van XP. Misschien dat de instelling dan wel wordt onthouden .
Nee help niet :)

Dit probleem heb ik namelijk ook :)

Verwijderd

zoek ff in de history van dit deel van het forum, daar valt een nieuwe versie van de drivers voor je live (tis wel ff 377 meg downen), die deze zeer irritante bug oplost. zet em ff op topics van laatste 100 dagen en doe ctrl+f drivers

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Dit probleem heb ik ook en is naar mijn weten nog niet te fixen, ik denk dat er wat aangedaan moet worden door microsoft en niet door creative. Wat ik doe is de computer als die uit gaat in de hybernation modus zetten, de slaapstand dus (de pc gaat gewoon uit). Na het inschakelen van de computer gaat ie verder met de vorige windows sessie, hij heeft dan je speakersetup nog wel onthouden.

Verwijderd

Je moet dan de nieuwste drivers downloaden, dit probleem had ik namelijk ook, en nadat ik de drivers had gedownd deed ie het gewoon.
Ook kan je misschien Microsoft Plus 'kopen' want daar zit standaard ondersteuning voor surround sound voor xp in.

Verwijderd

Vreemd probleem. Heb namelijk exact dezelfde config als de topicstarter daar opnoemt en ben dat probleem zelfs na meermaals WinXP er opnieuw op te zetten nog NOOIT tegengekomen. :?

Verwijderd

Kijk op de driver CD die je bij je kaart kreeg.

In de directory "\AUDIO\Common\Cfgset\Speaker" staan een aantal reg-files. Dubbelklikken op "SET4.REG" was bij mij voldoende om hem voor altijd te enablen.
Pagina: 1