Toon posts:

waarschuwing na normale shutdown

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Telkens als in winxp gewoon afsluit zonder fouten die hij dan geeft krijg ik de volgende keer als ik mijn pc aanzet dat ie meteen bij het opstarten naar de bios gaat. Er staat dan: During the last boot-up your system hung for an improper CPU speed or DRAM settings. System is running now on safe mode FSB100, PCI33. want bij het afsluiten geeft hij geen fouten ofzo. kan het iets met het geheugen zijn? want soms boot hij gewoon vanzelf (van tevoren blue screen maar dat valt niet te lezen) Iemand een idee wat dit kan zijn? want het is best irritant :(

iig alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
specs:

amdxp 1600+
512mb sdram
a7v133

was het vergeten

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

Het zou inderdaad iets met je geheugen kunnen zijn.
Wordt je processor niet te warm?
Laad anders even de default instellingen in je BIOS!
Als hij deze melding geeft heb de keer daarvoor iets bijdzonders gedaan?

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik doe niets specials die boot komt gewoon spontaan, de processor word al als ik zowat niets doe 55 graden, dan zet ik een extra fan aan en word ie 45, niets specials dus

Verwijderd

probeer eens een ander reepje geheugen, om er achter te komen of je geheugen wel/niet brak is...

als je wat vergeten bent te posten, kun je gewoon op de edit-knop drukken en je post wijzigen

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 16:49 schreef InSaNe_C het volgende:
specs:

amdxp 1600+
512mb sdram
a7v133

was het vergeten
Was je ook vergeten dat ze ook nog is in je sig staan? :D

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
Jij hebt een asus bord. Die hebben als eigenschap dat als je ze tijdens het bios scherm onderbreekt (met de reset knop bv,) ze deze melding geven.
Ze doen dit ook als ze nieuwe hardware vinden. Zelfs het aansluiten van een PS/2 muisje kan dit al veroorzaken.
Het uitzetten van een stroomslof waar de pc aanhangt ook.
Opklokken kan dit ook veroorzaken.

Is dit allemaal niet het geval, kan ik alleen nog een bios-upgrade aanraden. Of je moederbord niet in de JumperFree modus laten staan en dus handmatig instellen.

Succes

Actions speak louder than words

Verwijderd

Topicstarter
ja dat met dat ik oude bericht kon bewerken wist ik wel hoor :P ff geen zin in

maar ik zal zometeen eens bij mijn pa een reepje eruit halen en een tijdje bij mij erin gooien

iig bedankt voor de eventuele oorzaken

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
Het is je geheugen niet.

Actions speak louder than words

Pagina: 1