temp Athlon XP 1700+

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04
Ik weet dat er al topics over zijn, maar ze dragen geen van allen een werkbare oplossing aan. :'(

Mijn Athlon 1700+ wordt nogal warm, nl. zo'n 88 graden...
Dit gebeurt al na enkele minuten, koeler draait op ca. 5500 rpm.
Het kritieke in deze situatie is: processorbelasting is minimaal. Alleen WinMX draait, niet echt wat je stressed kunt noemen.
Ik overclock niet! Dus daaraan ligt het ook niet.

Wel heb ik veel kabels lopen naar mijn CD/DVD en CD-R drives (allemaal SCSI), dus flow naar boven is minimaal.

Met open kast blijft temp op een graad of 56 steken.

Een van mijn ideeën is om een gat te zagen in de grondplaat waar de mammaplank op gemonteerd is, vervolgens een gat in het zijpaneel. Vervolgens een fan die de lucht uit de kast blaast.

Hebben jullie nog meer suggesties? Andere koeler, peltier element, waterblok, etc. Alles is welkom.

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

andere koeler nemen! Zalman cnps 6000Cu is erg goed en stil. Samen met wat zalman casefannetjes koelt hij dan erg goed. Bij een vriend van me is zn processor (1600+) 4 graden warmer dan zn kast. Zn kast is 40 graden, maar daar komen dus die casefannetjes voor:D

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

No Flame intended maar dit soort topics zijn er al ZOOOOOOO vaak geweest :(

Gebruik de search AUB ff :Z

Turn it off and on again.

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Wat je ook eens moet nakijken is de geleidende pasta tussen je cooler en je CPU. Als dat van dat witte spul is, moet je dat gewoon verwijderen en dan Artic Silver II/III papierdun erop smeren. Dat scheelt alleen al rond de 7 tot 10 graden! Daarna CPU en cooler goed op elkaar aan laten sluiten.

| Specs Aurora24 | My music |

• Nulnulnix
Op woensdag 05 juni 2002 16:57 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
No Flame intended maar dit soort topics zijn er al ZOOOOOOO vaak geweest :(

Gebruik de search AUB ff :Z
Als je even gelezen had, had je kunnen zien dat ik daar niet biezonder bruikbare info vond...

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Volgens mij is de sensor op je mobo kapot! 88 Graden en geen crash? Kan bijna niet hoor!

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• Nulnulnix
Op woensdag 05 juni 2002 17:04 schreef FiRePaTH het volgende:
Volgens mij is de sensor op je mobo kapot! 88 Graden en geen crash? Kan bijna niet hoor!
Hij is dus wel al een paar keer onderuit gegaan...
Balen! Net in een download...
Ik heb maar weer mijn kast open staan, zodat de temp op zo'n 56/57 graden blijft steken.

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

de airflow van beneden naar boven in je kast is erg belangrijk, dus je zou ronde kabels kunnen nemen.Maar 56 graden met de kast open doet me vermoeden dat het koelblok te klein is of verkeerd gemonteerd. Als je het koelblok vanonderen bekijkt zie je een opstaande rand, die past over de opstaande rand van de socket (daar waar socket XYZ staat)doe je dit verkeerd zit je koelblok ietsje scheef en raakt de core nauwelijks. Verder kun je als er van die rose "kaugum" onder op je koelblok zit dit beter vervangen voor een zeer dun laagje koelpasta op de core. Daar kun je het beste een bankpasje voor gebruiken.
Qua ventilatoren kun je het beste een zgn blowhole in het front van de kast zagen (onderin)met daarin een fikse fan als lucht INlaat, en een zwaadere fan in je voeding als lucht UITlaat.
btw de temp hier is nu ook 53 case closed en fans op max speed :(

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
[search=temperatuur xp], niks bruikbaars kunnen vinden :? Daarenboven heb je geen eens aangegeven wat je zélf allemaal al geprobeerd hebt, laat staan info gegeven over je HSF, mobo en de wijze van temperatuur meten. Lees eerst maar eens wat verder en probeer maar wat. Kom je er écht niet uit, open maar een nieuw topic mét wat je allemaal geprobeerd hebt en andere relevante zaken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.