Ik weet dat er al topics over zijn, maar ze dragen geen van allen een werkbare oplossing aan.
Mijn Athlon 1700+ wordt nogal warm, nl. zo'n 88 graden...
Dit gebeurt al na enkele minuten, koeler draait op ca. 5500 rpm.
Het kritieke in deze situatie is: processorbelasting is minimaal. Alleen WinMX draait, niet echt wat je stressed kunt noemen.
Ik overclock niet! Dus daaraan ligt het ook niet.
Wel heb ik veel kabels lopen naar mijn CD/DVD en CD-R drives (allemaal SCSI), dus flow naar boven is minimaal.
Met open kast blijft temp op een graad of 56 steken.
Een van mijn ideeën is om een gat te zagen in de grondplaat waar de mammaplank op gemonteerd is, vervolgens een gat in het zijpaneel. Vervolgens een fan die de lucht uit de kast blaast.
Hebben jullie nog meer suggesties? Andere koeler, peltier element, waterblok, etc. Alles is welkom.
Mijn Athlon 1700+ wordt nogal warm, nl. zo'n 88 graden...
Dit gebeurt al na enkele minuten, koeler draait op ca. 5500 rpm.
Het kritieke in deze situatie is: processorbelasting is minimaal. Alleen WinMX draait, niet echt wat je stressed kunt noemen.
Ik overclock niet! Dus daaraan ligt het ook niet.
Wel heb ik veel kabels lopen naar mijn CD/DVD en CD-R drives (allemaal SCSI), dus flow naar boven is minimaal.
Met open kast blijft temp op een graad of 56 steken.
Een van mijn ideeën is om een gat te zagen in de grondplaat waar de mammaplank op gemonteerd is, vervolgens een gat in het zijpaneel. Vervolgens een fan die de lucht uit de kast blaast.
Hebben jullie nog meer suggesties? Andere koeler, peltier element, waterblok, etc. Alles is welkom.
We have just one world, but we live in different ones...