Toon posts:

Voeding ontladen

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zorg ik er ervoor dat de condensatoren op een voeding ontladen zijn. Ik heb al gezocht maar kon niet echt een antwoord vinden.
Ik ben namelijk aan het kloten met mn voeding nu die komt zonder omhulseltje in mn nieuwe kast. En omdat ik net al korstsluiting veroorzaakt heb doordat een condensator tegen mn kast aan kwam wil ik nu even wat voorzichtiger aan doen. En dus zeker weten dat ze ontladen zijn. (ook voor mn eigen veiligheid).

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Weerstandje tussen de +12 en nul, +5 en nul, etc (1k/5W ofzo)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Spannings snoer van je voeding afhalen en je aan/uit knop indrukken :?:?:? je ziet dat ff je lampjes van je comp. gaan branden.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 17:09 schreef The_Frog het volgende:
Spannings snoer van je voeding afhalen en je aan/uit knop indrukken :?:?:? je ziet dat ff je lampjes van je comp. gaan branden.
Lijkt erop dat dit wel goed werkt, bedankt.

Dan heb ik nog een vraagje, ik wil graag die 230/110 Volt schakelaar er tussenuit slopen.
De achterkant ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.fambroekema.com/davidszooi/230-110.gif
Zes potjes waarvan de eerste en die daaronder met elkaar verbonden zijn daarvandaan loopt een snoertje naar de voeding. Zelfde geld voor het tweede en die daaronder. De derde is nergens mee verbonden.

Hoe kan ik dit er nu tussenuit slopen, waarschijnlijk moet ik of die twee draadjes met elkaar verbinden of juist niet :?

?

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 12:04
Ehh meten? Kijk gewoon hoeveel spanning er nog op staat.