Toon posts:

Mandrake 8.2 Direct Internet achter Router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Dit is mijn vraag. Ik ben van plan binnen een geringe tijd Linux Mandrake 8.2 te gaan installeren. Ik heb er veel over gehoort en gelezen maar nu wou ik weten of ik gelijk op internet kan de situatie is alsvolgt.

Internet Connectie -----> Router --> Mijn Pc.

Zal ik direct op internet kunnen of kan iemand me uitgebreid uitleggen hoe ik dit aan de praat kan krijgen. Dit houd me er nog vanaf om Mandrake te installeren.

Hopelijk heeft iemand een Oplossing....

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:36
normaal gesproken connect jij naar je router via DHCP als ik me niet vergis, ook dit is gewoon in te stellen bij mandrake.
sterker nog ik geloof dat mandrake je zelfs een wizzrad geeft hoe je netwerk evrbinding wilt hebben en die alvorens test voordat je hem echt toe past.
het is dus normaal mogelijk ja :)

(hiervoor had je eigenlijk ook wel google.com kunnen gebruiken :) )

/edit typo

Verwijderd

Topicstarter
Ik had google kunnen gebruiken maar ik heb liever persoonlijke ervaringen van gebruikers deze zijn vaker betrouwbaarder hoop ik dan.

Dus er zou gewoon een Wizard in moeten zitten zal hij dit bij de installatie doen of als je voor de eerste keer Mandrake opstart?

Sorry dat ik zo n00b doe maar ik heb alleen een klein beetje ervaring met Red Hat 7.2.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:36
ja de instal van mandrake geeft zeker weten een wizzard aan voor het internet en is dus zo in te stellen :)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Yep, nog even voor het vertrouwen.

Het kan, ik draai zelf mandrake 8.2 als desktop en bij de install kan je al aangeven (of de wizard die je krijgt ls voor het eerst linux start) wat je ip moet zijn, je dns en je gateway e.d.

Zeer simpel was het iig :)

GL

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Is er ook in te veel dat ik die dingen moet verkrijgen van mijn ROuter want dat is hier het geval.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Ga je Mandrake installeren op je router of op je gewone PC?

In dat laatste geval: hangt een beetje van die router af (alsie een DHCP server draait zou het een eitje moeten zijn).

Maar je zou het ook gewoon kunnen proberen natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga Mandrake installeren op mijn eigen pc die niet functioneerd als Router.

Verwijderd

Topicstarter
Is er ook in te vullenl dat ik die dingen moet verkrijgen van mijn Router want dat is hier het geval.

( even een schopje omhoog )

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op donderdag 06 juni 2002 18:58 schreef Sensation16 het volgende:
Is er ook in te vullenl dat ik die dingen moet verkrijgen van mijn Router want dat is hier het geval.

( even een schopje omhoog )
Ik shop hem nog wel ff voor je ;)

Je vraag is een beetje onduidelijk nu maar ik neem aan dat je DHCP bedoeld?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op dit moment achter mijn Linux Mandrake 8.2 Systeem alles is veder goed gegaan geen uitgebreide instellingen hoeven te doen. Deze kan wel dicht toch allemaal bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1