[6Fire] Digitale uitgang

Pagina: 1
Acties:

• d10n
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2018
Ik heb het volgende "probleem": sinds kort heb ik een TerraTec DMX 6Fire 24/96, die op zich zeer goed bevalt. Echter, als ik wat opneem vanuit de computer (mp3tje ofzo), via de digitale optische uitgang van de 6Fire naar mijn MD-speler dan blijven bij het stopzetten van de audio de level-meters van de MD-speler staan in de laatste stand, zonder dat er (hoorbaar althans) audio op de MD komt te staan.

De klokfrequentie staat op Extern, dus "gewoon" op de 44.1 kHZ van de MD-speler, de audio is ook "gewoon 44.1, 16 bits" en aan de MD-speler ligt het ook niet, want van een andere digitale bron neemt 'ie wel probleemloos op.

Weet iemand wat dit kan zijn, wat de uitslaande meters veroorzaakt? Lijkt me puur digitale (non-audio?) informatie o.i.d. :?

• d10n
klein schopje *D

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Dit is een discussieforum toch?

Mag ik dan aan d10n vragen: "Dion, heb jij die kaart in de gang in WinXP? En zo ja, heb jij geen problemen gehad? Ik zit namelijk met een probleem, omschreven in dit topic:

[topic=518896]

Misschien dat jij mij kan helpen, dan kan ik daarna jouw helpen!

Modjes: Mocht dit niet de bedoeling zijn, delete 'em dan maar. Maar ik vindt dat dit een discussie board is :)

Mother, will they like this song?

• d10n
Had niet gelezen dat de kaart geïnstalleerd moest worden als Administrator, dus dat ging de eerste keer fout. Ding verwijderd, en als Admin opnieuw geïnstalleerd, probleemloos (Win XP Professional).

Enige probleempje achteraf is dus waar ik over schreef...

Verwijderd

welke idioot installeert ook winXP :)

• d10n
Op maandag 10 juni 2002 10:25 schreef MrCoff1n het volgende:
welke idioot installeert ook winXP :)
Deze idioot. Maar daar gaat het niet om.

Verwijderd

Misschien gaat het digitale DC level van de Terratec via de SPDIF niet naar 0 toe na het afspelen van de MP3. Foutje in de driver software wellicht. Een DC level kun je niet horen maar wel zien op de level meters!

• d10n
Als dat zo is, dan zouden meer mensen daar last van moeten hebben toch? Anyone?
Pagina: 1