Ik heb hier een Linux bakje staan met Gentoo linux erop, heeft een tijd gedraaid met GCC 2.95, ging prima.
Nu hoorde ik van iedereen dan GCC 3.1 sneller etc was, dus ik denk, ook maar ff upgraden.
Heb geupgraded naar GCC 3.1, en binutils 2.12. Daarna glibc ff opnieuw gecompileerd, en daarmee GCC 3.1 en binutils 2.12 nog een keer.
Om alles te verbeteren ben ik vervolgens progjes en libs gaan hercompileren.
Maar dat lukt bij een aantal niet.
Perl heeft het over incompatible type of argument 5 & 2: recvfrom, sendto, bind, connect, accept, getsockname, getpeername.
Dit alles gebeurd bij het compileren van pp_sys.c
Tijdens het compileren van Perl komt ie ook met miljarden(beetje overdreven) meldingen:
Autoconf zegt dat ie m4 > 1.4 nodig heeft, dat is ook geinstalleerd, automake zegt dat ie autoconf nodig heeft, die is ook geinstalleerd, maar hercompilatie wil dus niet.
xfree wil niet compileren, die geeft de volgende error:
Wat is dit? Kent iemand dit? Is 3.1 dan toch knudde?
Nu hoorde ik van iedereen dan GCC 3.1 sneller etc was, dus ik denk, ook maar ff upgraden.
Heb geupgraded naar GCC 3.1, en binutils 2.12. Daarna glibc ff opnieuw gecompileerd, en daarmee GCC 3.1 en binutils 2.12 nog een keer.
Om alles te verbeteren ben ik vervolgens progjes en libs gaan hercompileren.
Maar dat lukt bij een aantal niet.
Perl heeft het over incompatible type of argument 5 & 2: recvfrom, sendto, bind, connect, accept, getsockname, getpeername.
Dit alles gebeurd bij het compileren van pp_sys.c
Tijdens het compileren van Perl komt ie ook met miljarden(beetje overdreven) meldingen:
code:
1
2
| cc1: warning: changing search order for system directory "/usr/local/include" cc1: warning: as is has already been specified in a non-system directory. |
Autoconf zegt dat ie m4 > 1.4 nodig heeft, dat is ook geinstalleerd, automake zegt dat ie autoconf nodig heeft, die is ook geinstalleerd, maar hercompilatie wil dus niet.
xfree wil niet compileren, die geeft de volgende error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| make[1]: *** [config/makedepend/Makefile.proto] Aborted make: *** [World] Error 2 !!! ERROR: The ebuild did not complete successfully. !!! Function src_compile, Line 2, Exitcode 2 !!! (no error message) !!! emerge aborting on /usr/portage/x11-base/xfree/xfree-4.2.0-r9.ebuild |
Wat is dit? Kent iemand dit? Is 3.1 dan toch knudde?
Tja