Toon posts:

[WC] wie heeft er al eens een lek gehad??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gezocht maar ik vond er niks over dus: Wie heeft er al eens een lek gehad en wat ging er kapot.
mensen die geen lek gehad hebben mogen natuurlijk posten dat het bij hun al ... (minuten,uuren,dagen,weken,enz.) goed draaid.
ik heb deze topic gestart om me vader over te halen zodat ik een wc in me nieuwe pc mag. :)

Verwijderd

och.. d'r lekt wel eens wat. :) mijn oude gf2 was aan de onderkant wit uitgeslagen door het water wat van mijn koelblok aflekte en op de kaart terecht kwam.

boeit allemaal niks :)

• Smackers
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb ook wel eens een lek gehad. Er lag een grote plas water onder mijn pc. Gelukkig stond ie uit. :) Verder niets aan de hand.

Athlon Xp 1700+, Soyo Dragon Plus, 512 MB ddr, Radeon 8500

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 23:07
Die van mij lekt nu nog steeds... in het reservoir dan :p

Ik heb wel eens serieuze lekkage's gehad maar nog nooit iets uitgevallen. heb wel eens een dikke plens water op mijn R8500 gehad maar het ding werkt nog steeds. Als je maar demi water gerbuikt is er niks aan de hand.

Verwijderd

Ook wel leuk om te vertellen hoe de lek veroorzaakt werd ;)

/me heeft *nog* geen lek gehad hehe :P

• TukkerTweaker
  • Laatst online: 21-02 23:07
Een lekkende slangaansluiting, zowel bij blok als rad.

Vaak zijn het slangaansluitingen.

Verwijderd

Topicstarter
dus als je er demi water in kijlt word kraanwater ongevaarlijk(niet geleidend)?

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 16:22 schreef G_SHOCK het volgende:
nee, er lost altijd wel een beetje van een of ander metaal in op (koper etc), waardoor het ineens wel gaat geleiden.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Eeuh nee, je doet er demi water in ipv kraanwater. NIet demi water en kraanwater smane, dan heeft het geen nut.
Demi water geleid in het begin amper, alleen er kunnen kleine beetjes van je blok en radiator in oplossen, waardoor het op den duur weer wel gaat geleiden.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

nee, demi water is gedemineraliseerd water, ofwel gedestilleerd water oftewel water zonder opgeloste stoffen. En juist deze opgeloste stoffen zorgen ervoor dat water geleid. En als je water een tijdje in je waterkoeling hebt zitten zullen hier ionen uit koelblok en radiator in oplossen.
Daarom moet je ook zorgen dat koelblok en radiator van hetzelfde materiaal zijn, anders krijg je galvanische corrosie. Dat kan voorkomen worden met oa waterwetter.

edit:
te laat

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 16:56

Vuvuzela

My spire is forming

Gellukkig nog nooit gehad.

I served in a company of heroes.

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Lekkages:

- waterblok:
tijdens het bouwen: rand bleek niet 100% glad te zijn. zooi losgehaald en opgeschuurd opnieuw in elkaar gezet

- reservoir 1 (rond de aansluitnippel)
- reservoir 2 (rond de aansluitnippel)
- pompreservoir (rond de aansluitnippel)

Oorzaak: reservoirs waren van flexibel materiaal (Curverdoosjes en PET-flessen), nippel en epoxyhars niet, door beweging van de slangen raakte de aanhechting los.

Opgelopen schade: geen.

Oplossing: ben bezig met nieuw reservoir van Aluminium te bouwen, lekker stug en ziet ook nog eens mooi uit.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

dat ik weet heeft Skuzz of Whuzz een lek gehad. zijn pc viel toen poef uit. hij heeft hem toen wel weer kunnuh starten na een tijdje met luchtkoeling. vervolgens heeft hij meteen die cavia drinkding beter bevestigd.

ik ben er net mee bezig met waterkoeling zelf aan het maken en ben het uitvoerig aan het testen. zow heb ik al 2 lekken gehad bij 2 verschillende waterblokkies en nog 1 lek op me resevoir deze lekken zijn inmiddels allebei dicht :P :)

daarom gah ik het eerst ook uitvoerig testen voordat ik er aan gah beginnen..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

kep ook eens een lek gehad. :(
Was m'n harde schijf verzopen. :(
Dit lek heb ik toen meteen opgelost, nooit geen last meer van gehad :)
Er was een koppeling los geschoten en toen heeft het s'nachts doorgelekt terwijl mijn comp uit stond (en de pomp ook) er zat haast geen water meer in het res.

Still King

• Mad_Demon
  • Laatst online: 14:49

Mad_Demon

de dokter

Ik had een lek in m'n reservoir, ik had het gat voor te tules iets te klein gemaakt en nu zitten er twee minuscule barsten van 3 cm lang vanaf mijn tules.
Ik heb het inmiddels dichtgekit, maar ik schrok me dood toen ik de plas water in m'n kast zag. :(
Maar door schade en schande word men wijs. Gewoon veel info zoeken. Als je ergens over twijfelt, verder zoeken want je weet er dan blijkbaar niet genoeg over :) (zo heb ik het ook gedaan)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

sinds december, geen lek :)

Verwijderd

Mensen, krijgen jullie geen Wetenschappelijk Werk of Fysica op school in Nederland? Dan zou je moeten weten dat kraantjeswater onzuiverheden bevat en daardoor geleidt en gedestilleerd water niet omdat het zuiver is!

Verwijderd

precies...

En ik heb geen lek meer sinds.... erm.... 1,5 jaar

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Op woensdag 05 juni 2002 16:31 schreef ReseTTim het volgende:
dat ik weet heeft Skuzz of Whuzz een lek gehad. zijn pc viel toen poef uit. hij heeft hem toen wel weer kunnuh starten na een tijdje met luchtkoeling. vervolgens heeft hij meteen die cavia drinkding beter bevestigd.
Nou, het was niet zo zeer een lek, maar een usererror >:)
Ik was zo hoogmoedig om te denken dat ik het een en ander wel even 'on the fly' kon tunen. Ik morrelde dus wat aan de bevestiging van de slang aan de airtrap, en toen plopte die slang er uit en gutste er een plens water over mijn mobo. Was dus gewoon mijn eigen stomme schuld :)

PC ging spontaan uit. En net zo spontaan ook weer aan. En weer resetten, enz enz. Snel stroom er af. Bleek dat de serie aansluitingen waar je ledjes en power/reset-switches aangesloten worden nat waren. Daardoor gingen die at random sluiting maken, waardoor de PC uit zichzelf aan- en uitging :(

Alles uit elkaar gehaald en zeer grondig drooggemaakt (met een kwastje tussen alle smalle kiertjes enzo) en daarna werkte alles goddank weer. :) :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nog geen lek gehad tot nu toe (even afkloppen)

39

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:14

Wimo.

Shake and Bake!

Nog geen serieuze lekkages hier.. en dat zal ook nooit gebeuren als je normaal doet en de juiste spullen hebt

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vorige week water ververst. Bleek door het bewegen een koppeling van mn koelblok te lekken op mn videokaart. Hoe ik dat merkte: beeld werd rap slechter ;)

Videokaart schoongemaakt, aansluiting weer vastgedraaid en gaan maar weer! }:O

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
ik heb alleen een klein 'lek' in de deksel van m'n reservoir waaar de powerkabel van de pomp doorheen gaat ...

maar als ik m'n kast redelijk rechtop houd gebeurd er niks (ga gemiddeld 1 a 2x per maand naar een lanparty)

Voor de rest nooit last van lekkage gehad; imo gewoon goed testen en een klein beetje opletten op de zwakke plekken (bij mij bijv de aansluiting van slang->radiator).

Alles draait nu een jaar ofzo (8>

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• Selachii
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

jahzeker...
heeft gelekt uit me blokje... er stond een plasje achterop me radeon, had het niet in de gate...me pc ging maar niet aan (gek heh)

Toen zag ik het, power eruit, alles drooggemaakt, volgende dag alles weer erin en aan, alles deed het nog :D

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 16:56 schreef stuartje het volgende:

[..]

Mensen, krijgen jullie geen Wetenschappelijk Werk of Fysica op school in Nederland? Dan zou je moeten weten dat kraantjeswater onzuiverheden bevat en daardoor geleidt en gedestilleerd water niet omdat het zuiver is!
Deze discussie is al eerder geweest en ik durf je om 100 euro te wedden dat je computer geen 5 minuten draait als je hem in een bak demi-water gooit.

Water kan immers zelf ook ionen vormen. H+ en OH- .

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 17:40 schreef Darkice het volgende:

[..]

Deze discussie is al eerder geweest en ik durf je om 100 euro te wedden dat je computer geen 5 minuten draait als je hem in een bak demi-water gooit.

ik weet wat gedestileerd water is maar dat dat ook demi water heete wist ik niet ,en het is niet de bedoeling dat we onze pc in demi water gooien. en als hun zeggen dat het niet kortsluit als er een plasje is geloof ik hun wel.

Verwijderd

geen lek (geen watercooling :? )

ik ga waarschijnlijk me servertje wel watercoolen binnekort

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op woensdag 05 juni 2002 17:44 schreef G_SHOCK het volgende:

[..]

ik weet wat gedestileerd water is maar dat dat ook demi water heete wist ik niet ,en het is niet de bedoeling dat we onze pc in demi water gooien. en als hun zeggen dat het niet kortsluit als er een plasje is geloof ik hun wel.
demi water != gedestileert water

demi water is water met alle rotzooi er nog in, alleen de ionen zijn eruit gehaald.
Gedestileert water is zuiver (of bijna zuiver) H2O

Verwijderd

Topicstarter
waar haal ik demi water :)?

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op woensdag 05 juni 2002 18:29 schreef G_SHOCK het volgende:
waar haal ik demi water :)?
Doe het zelf zaak. Of kruitvat enzo hebben het soms.
Of practicum lokaal op school :)

Verwijderd

Topicstarter
devil gast , het is dus geen gedestileerd water maar iets anders en als ik dat haal en er waterwetter er in kijl zit ik dan goed?

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op woensdag 05 juni 2002 18:32 schreef G_SHOCK het volgende:
devil gast , het is dus geen gedestileerd water maar iets anders en als ik dat haal en er waterwetter er in kijl zit ik dan goed?
Jahoor, ik zelf gebruik gewoon kraantjeswater met een fikse scheut koelvloeistof tegen algen en andere nare beestjes.
Maar om corrosie ed te voorkomen en voor de beste performance is het ideaalste demiwater met waterwetter.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:40
het valt mij op dat er bij niemand echt wat kapot is gegaan, zelfs na een plens water.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• MagicTempest
  • Laatst online: 18-02 10:09
helaas is het bijna onmogelijk om gewoon echt puur h20 te krijgen, dus echt demiwater bestaat niet. het bestaat wel, maar het is dan zo duur dat het niet echt te betalen is voor je waterkoeling.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 16:26 schreef _laaf_ het volgende:

[..]

nee, demi water is gedemineraliseerd water, ofwel gedestilleerd water oftewel water zonder opgeloste stoffen. En juist deze opgeloste stoffen zorgen ervoor dat water geleid. En als je water een tijdje in je waterkoeling hebt zitten zullen hier ionen uit koelblok en radiator in oplossen.
Daarom moet je ook zorgen dat koelblok en radiator van hetzelfde materiaal zijn, anders krijg je galvanische corrosie. Dat kan voorkomen worden met oa waterwetter.

edit:
te laat
Gewoon 10x koken :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 18:36 schreef Devil het volgende:

[..]

Jahoor, ik zelf gebruik gewoon kraantjeswater met een fikse scheut koelvloeistof tegen algen en andere nare beestjes.
Maar om corrosie ed te voorkomen en voor de beste performance is het ideaalste demiwater met waterwetter.
eff voor de zeker heid als ik een alu koeblok heb en een koper rad en ik doe er waterwetter in gebeurd er niks?

• Selachii
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

[ff tussendoor]
dit topic is zon offtopic als eem mandje
[/ff tussendoor]

...gamen blijft leuk...

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op woensdag 05 juni 2002 19:05 schreef G_SHOCK het volgende:

[..]

eff voor de zeker heid als ik een alu koeblok heb en een koper rad en ik doe er waterwetter in gebeurd er niks?
Er gebeurt wel wat, maar het gaat een stuk langzamer dan wanneer je gewoon kraanwater gebruikt.
Maar je kunt het beste gewoon een alu rad kopen. (of een koperen koelblok)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 19:12 schreef Selachii het volgende:
[ff tussendoor]
dit topic is zon offtopic als eem mandje
[/ff tussendoor]
zeer multicultureel :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 19:13 schreef Devil het volgende:

[..]

Er gebeurt wel wat, maar het gaat een stuk langzamer dan wanneer je gewoon kraanwater gebruikt.
Maar je kunt het beste gewoon een alu rad kopen. (of een koperen koelblok)
ik koop misschien een 2dehands koelblok die is alu :( en me moeder kan een rad krijgen voor 12 euro alleen op het blaadje van de rad staat niet waarvan het is maar ik denk dat ik toch voor het koper ga :)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 12:45
Op woensdag 05 juni 2002 18:30 schreef Devil het volgende:

[..]

Doe het zelf zaak. Of kruitvat enzo hebben het soms.
Of practicum lokaal op school :)
Je kan hele mooie vaten van 5L bij de praxis halen voor 4 pleuro :)

Zelf net mn watersetje binnen, lekte eerst enorm bij aansluitingen van mn radiator. Dus ik naar praxis toe (moest ik toch heen voor demi water ;)) en slangklemmen opgehaald, probleem opgelost :D

Heeft nu al paar uurtjes testgedraaid, hoop binnen een paar dagen mn proc binnen te krijgen en dan in't "echies" gaan doen :Y)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Op woensdag 05 juni 2002 19:02 schreef stanley het volgende:
Gewoon 10x koken :)
Zodat al je water verdampd is en je relatief meer rommel overhoudt :?
Gedestileerd water is gecondenseerde waterdamp en niet gekookt water.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• FragFrog
Op woensdag 05 juni 2002 19:16 schreef koekum het volgende:

[..]

Zodat al je water verdampd is en je relatief meer rommel overhoudt :?
Gedestileerd water is gecondenseerde waterdamp en niet gekookt water.
Koken zodat je het water dat bij 100 graden verdampt en weer neerslaat opvangt. Dit water bevat dan zeer weinig rotsooi

Noemen ze ook wel destileren ;)

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Op woensdag 05 juni 2002 19:17 schreef FragFrog het volgende:
Koken zodat je het water dat bij 100 graden verdampt en weer neerslaat opvangt. Dit water bevat dan zeer weinig rotsooi

Noemen ze ook wel destileren ;)
Dat zeg(type) ik toch (die eerste zin, dat heet nu cynisme :P )
Stanley repte echter met geen woord over opvangen, alleen over koken.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• FragFrog
Op woensdag 05 juni 2002 19:24 schreef koekum het volgende:

[..]

Dat zeg(type) ik toch (die eerste zin, dat heet nu cynisme :P )
Stanley repte echter met geen woord over opvangen, alleen over koken.
Ah, dan issie braaf :)

cymisme in gesproken woord herken je wel, geschreven wordt't af en toe wat moeilijker :)

He, tjek mn nieuwe icoon :D

• Paitor
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

Op woensdag 05 juni 2002 19:35 schreef FragFrog het volgende:

[..]

Ah, dan issie braaf :)

cymisme in gesproken woord herken je wel, geschreven wordt't af en toe wat moeilijker :)

He, tjek mn nieuwe icoon :D
Daar hebben we dan ook weer smileys voor :P
Maar, deze ervaringen vind ik wel mooi, misschien dat Paitor dan ook wel voor de WC gaat :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 17:40 schreef Darkice het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd dat je een computer in een bak demi water kan laten draaien! Ik zeg alleen dat demi water amper geleidt.

• D-Three
  • Laatst online: 21-02 23:41
Heeft er nog niemand aan gedacht om olie te gebruiken?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Mijn zelfgemaakte blokjes hebben nog nooit gelekt, ik gebruik een hoop bison metaal om me blokje dicht te lijmen :)
Draait al een maand ofzo.

Ik kan misschien van iemand een mini copper orb krijgen, van die koperen kern kan ik dan een mooi waterblok maken :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Pagina: 1