Toon posts:

insufficient data rate.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
eigenaar zijnde van een systeem met voldoende processor en geheugencapaciteiten, videokaart en fire-wire wordt het tijd om te gaan "capturen" van d.v.

Echter bij het real-time capturen van video krijg ik onder Studio DV de melding dat drive C: niet in staat is om de minimale 4000 KB/s te leveren.
Iemand bekend met dit fenomeen....?

Het systeem draait onder WIN 2000 (ntfs) en de harde schijf bezit 40 GB roterende onder 7200 toeren.
Zou het met ntfs te maken kunnen hebben, of ligt het misschien aan de IDE controller...?

Vertrouwende op de expertise van vele Tweakers verblijf ik in afwachting van verhelderende repliek ;

bvd ; urkole ;)

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je wat meer gegevens loslaat dan kunnen we je misschien helpen... deze info is wel heel erg summier.

Verwijderd

Topicstarter
akkoord......even wat meer info...

systeem : P3 866, 256 intern 133mhz, 40gb hd 7200, MSI mobo,
fire wire 2x, matrox G450 32 mb dual head.

software : win 2000 ( ntfs ), studio dv plus ( tevens videowave 3 geprobeerd, wel capturing maar stotterend )

Onder studio dv heb ik al vele settings veranderd, bijv. grafisch, of fps, of compressie capaciteit etc.
De melding blijft steeds hetzelfde : data transfer of drive c: is not capable of handling the minimal 4000 kbps needed for capturing.

zie bovenstaand vwb programma Videowave 3....

Ik heb al de dma settings enabled, mocht ook niet baten, ook niks in de bios te vinden....
Misschien een kapotte HD, echter spellen als Medal of Honor etc. werken wel prima...
Met een uitgebreide disk-check krijg ik geen foutmeldingen.

Verwijderd

moet je ff met sandra gaan kijken of het aan je hdd ligt

als sandra voldoende bandbreedte weergeeft weet je dat het in ieder geval niet aan je hdd ligt...

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
eigenaar zijnde van een systeem met voldoende processor en geheugencapaciteiten, videokaart en fire-wire wordt het tijd om te gaan "capturen" van d.v.
Nou aan die processor kracht valt nog wel aardig te twijfelen.

Dat is niet echt veel, en het geheugen is ook een beetje krap.

Heb je misschien geen of oude drivers geinstalleerd?

Verwijderd

Aan zijn processor en geheugen mag het niet liggen.
Ik kan DV capturen met mijn supersnelle Celeron 433 met 256 MB geheugen.

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

moet prima kunnen.
ik doe weleens wat op een athlon800.

ik heb echter al vaker problemen gehoord met de studio DV
Pagina: 1