Verwijderd
OMG, dat is toch gewoon een stuk javascript?
hoe kan iemand daar dan patent op aanvragen.
ik kan toch ook geen patent aanvragen op <table><tr><td>hoi</td></tr></table> ??
Dit is echt van de zotte, veel sponsors zullen dan nog slechter uitbetalen dan ze al doen
hoe kan iemand daar dan patent op aanvragen.
ik kan toch ook geen patent aanvragen op <table><tr><td>hoi</td></tr></table> ??
Dit is echt van de zotte, veel sponsors zullen dan nog slechter uitbetalen dan ze al doen
ik vraag een patent aan op het volgende:
Wat wil je later worden? Rijk rijk rijk
code:
1
2
3
4
5
| <script language="JavaScript" type="text/javascript"> <!-- //--> </script> |
Wat wil je later worden? Rijk rijk rijk
Patentaanvraag bedreiging voor pop-under
Dinsdag, 4 juni 2002 - Een Amerikaans bedrijf heeft een patent aangevraagd op pop-unders. Dat kan betekenen dat sites voor het gebruik moeten gaan betalen.
Door Maarten Reijnders 27 reacties
De patentaanvraag van ExitExchange, een aanbieder van advertentietechnologieën, werd vorige week gepubliceerd door het Amerikaans octrooibureau, zo meldt CNet. ExitChange claimt al sinds 2000 de rechten op de pop-under advertentie in 2000 te hebben.
Directeur Andrew Vilcauskas beweert de pop-under eind jaren negentig te hebben bedacht. Aanleiding voor de uitvinding waren klachten van internetgebruikers over pop-ups. Een pop-under advertentie is volgens de directeur 'beleefder'. Vanaf 1998 zou Vilcauskas testen hebben uitgevoerd met pop-unders, vanaf 2000 zou hij ze hebben aangeboden.
Als ExitExchange het patent krijgt toegewezen kan dat vergaande gevolgen hebben voor uitgeverijen die publiceren op internet. ExitExchange zou - zelfs met terugwerkende kracht - geld kunnen vragen voor het gebruik van pop-unders.
X 10 en Orbitz
Veel internetsites, waaronder bijvoorbeeld de New York Times, maken gebruik van pop-unders. Pop-unders verschijnen 'onder' de geraadpleegde site. Op het moment dat de surfer zijn browservenster sluit, komt het pop-under scherm in beeld. Veel voorkomende pop-unders zijn die van X 10 en reissite Orbitz.
Het is onduidelijk hoeveel kans ExitExchange maakt om het patent te bemachtigen. Andere bedrijven zouden de aanvraag kunnen aanvechten door bewijzen te overleggen waaruit blijkt dat zij de pop-under al eerder gebruikten dan ExitExchange.
Volgens door CNet geraadpleegde patentdeskundigen biedt het vluchtige karakter van internet ExitExchange een goede kans op het bemachtigen van het patent. Voorbeelden en beschrijvingen van bedrijven die al eerder met een pop-under op de proppen kwamen, kunnen daardoor verloren zijn gegaan.
Dinsdag, 4 juni 2002 - Een Amerikaans bedrijf heeft een patent aangevraagd op pop-unders. Dat kan betekenen dat sites voor het gebruik moeten gaan betalen.
Door Maarten Reijnders 27 reacties
De patentaanvraag van ExitExchange, een aanbieder van advertentietechnologieën, werd vorige week gepubliceerd door het Amerikaans octrooibureau, zo meldt CNet. ExitChange claimt al sinds 2000 de rechten op de pop-under advertentie in 2000 te hebben.
Directeur Andrew Vilcauskas beweert de pop-under eind jaren negentig te hebben bedacht. Aanleiding voor de uitvinding waren klachten van internetgebruikers over pop-ups. Een pop-under advertentie is volgens de directeur 'beleefder'. Vanaf 1998 zou Vilcauskas testen hebben uitgevoerd met pop-unders, vanaf 2000 zou hij ze hebben aangeboden.
Als ExitExchange het patent krijgt toegewezen kan dat vergaande gevolgen hebben voor uitgeverijen die publiceren op internet. ExitExchange zou - zelfs met terugwerkende kracht - geld kunnen vragen voor het gebruik van pop-unders.
X 10 en Orbitz
Veel internetsites, waaronder bijvoorbeeld de New York Times, maken gebruik van pop-unders. Pop-unders verschijnen 'onder' de geraadpleegde site. Op het moment dat de surfer zijn browservenster sluit, komt het pop-under scherm in beeld. Veel voorkomende pop-unders zijn die van X 10 en reissite Orbitz.
Het is onduidelijk hoeveel kans ExitExchange maakt om het patent te bemachtigen. Andere bedrijven zouden de aanvraag kunnen aanvechten door bewijzen te overleggen waaruit blijkt dat zij de pop-under al eerder gebruikten dan ExitExchange.
Volgens door CNet geraadpleegde patentdeskundigen biedt het vluchtige karakter van internet ExitExchange een goede kans op het bemachtigen van het patent. Voorbeelden en beschrijvingen van bedrijven die al eerder met een pop-under op de proppen kwamen, kunnen daardoor verloren zijn gegaan.
Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl
't Is grote onzin natuurlijk (dat ze patent zouden hebben dus)
Verwijderd
zogenaamde methode patenten worden steeds vaker toegekend, helaas, vooral inde USA. Maar als ze toegekend worden zijn ze wel geldig....
Ben benieuwd naar de jurispudentie die er gaat ontstaan....
Ben benieuwd naar de jurispudentie die er gaat ontstaan....
pfff dat is toch wel zielig hoor, misschien wordt het toch eens tijd om de boel wat te reguleren.. ik bedoel, kom op, straks mag je niet eens voor het posten in javascript de forminput alvast valideren, of mag je geen rode tekst achter een invoerveld zetten als de input niet goed is, omdat 1 of ander (censuur, red.)bedrijf net zolang aan het brainstormen en zoeken is gegaan tot ze iets hadden bedacht wat wel veel gebruikt wordt, maar waar geen patent op zit.. (kwee nie of er een patent op zit, is maar een voorbeeld
).
Ik vind patenten op zich een goed iets... Philips heeft een hoop geld en tijd in de cd gestoken, niet meer terecht dat ze dan ook 20 jaar lang geld vingen daarvoor, maar een patent op zo'n pop-under vind ik net zoiets als patent hebben op een nieuwe opslag methode voor papier: eerst dubbelvouwen, en dan pas neerleggen
Ik vind patenten op zich een goed iets... Philips heeft een hoop geld en tijd in de cd gestoken, niet meer terecht dat ze dan ook 20 jaar lang geld vingen daarvoor, maar een patent op zo'n pop-under vind ik net zoiets als patent hebben op een nieuwe opslag methode voor papier: eerst dubbelvouwen, en dan pas neerleggen
Exact expert nodig?
Verwijderd
inderdaad, triest. Een patent is niet meer het gevolg van een uitvinding, maar hoe slim bescherm je e.e.a. ......en dat begrip is helaas erg breed geworden.
Verwijderd
Ik ga patent op vragen op de blauwe en witte kleur van het windows BSOD
(die kleuren hebben mijn voorouders heel vroeger uitgevonden)
en dan 0.05 per keer dat iemand een BSOD krijgt met die kleuren en dan ben ik binnen paar minuten miljonair met al die bugs in windows
yes , is net zoiets als da gezeik met die pop-unders...zoiets nutteloos dat ze tog nooit patent op krijgen
Verwijderd
het nut is niet relevant voor het verkrijgen van een patent.... Je kunt tegenwoordig zelfs patent krijgen op een uitvinding als je aantoont dat het iets voor iets totaal anders gebruikt dan voor het bedoeld is. Zo'n tekst iet er dan uit als: "Verrassende wijze werd gevonden dat.... ".Op woensdag 05 juni 2002 23:42 schreef dascension het volgende:
......D yes , is net zoiets als da gezeik met die pop-unders...zoiets nutteloos dat ze tog nooit patent op krijgen
Kortom: gebruik je fantasie en wie weet. Ook voor de kleine uitvinder is er trouwens een redelijke weg die naar "de eeuwige roem" leidt....
Pagina: 1