Toon posts:

[gentoo]CD boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus eens een beetje met gentoo gaan spelen, dus iso downen en fikken, reboot, in bios ff 1st boot device op cdrom gezet en booten maar..... rechstreeks mandrake in :(

oftewel de cd is niet bootable ofzo :(

ik dus ff kijken wat er allemaal op de cd staat, staat er niets in de root dir van de cd :?

alleen STAGE1_I.TBZ en een mapje isolinux.

in die map staan wel wat files zoals boot.cat enz enz.
Dus... opnieuw branden en die bestanden uit de map en in de root dir gegooit.... reboot..... weer niets :(

heb dit met verschillende versies van gentoo boot disc geprobeerd....

Verwijderd

met welk brandprogramma doe je dit? Ik had her vroeger met nero ook last van. met X-cdroast doet ie het prima.

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:30

MadEgg

Tux is lievvv

Op woensdag 05 juni 2002 15:42 schreef C001JU135 het volgende:
Ik wil dus eens een beetje met gentoo gaan spelen, dus iso downen en fikken, reboot, in bios ff 1st boot device op cdrom gezet en booten maar..... rechstreeks mandrake in :(

oftewel de cd is niet bootable ofzo :(

ik dus ff kijken wat er allemaal op de cd staat, staat er niets in de root dir van de cd :?

alleen STAGE1_I.TBZ en een mapje isolinux.

in die map staan wel wat files zoals boot.cat enz enz.
Dus... opnieuw branden en die bestanden uit de map en in de root dir gegooit.... reboot..... weer niets :(

heb dit met verschillende versies van gentoo boot disc geprobeerd....
En de bios herkent de CD wel? Op zich klopt het wat jij zegt dat er op de CD staat...

Tja

Verwijderd

Topicstarter
yep nero en bios vind de cd-drive... ga nu weer ff met andere versie proberen....

Als ik een tijdje niet reageer ben ik aan het installen :)