Toon posts:

Netscape <td>properties in CSS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nogal vervelend probleem.
Ik maak de tekst in tables op door middel van een CSS, het volgende staat in mijn css:
td
{
font-size : 9pt;
font-family : "Verdana";
}

Het probleem is dat netscape er minstens een halve minuut over doet om de site te laden, terwijl als ik bovenstaande properties uit de CSS style haal hij gewoon binnen een paar seconden geladen is.

Ik gebruik op sommige gedeeltes van de site meer dan 100 TD tags op 1 pagina dus vandaar dat netscape er waarschijnlijk zo lang over doet.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan omzeilen ?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
• Welke netscape :?
• Hard opgeven in style attribuut binnen <td>-tag :?
• Div-jes binnenin de <td> ?

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry
het betreft netscape 4.7
in netscape 6 doet hij het wel goed

Hard opgeven werkt wel, alleen dan moet ik wel een paar 100 tds aan gaan zitten passen, en het probleem is dat ik de site wel zo dynamisch mogelijk wil houden en dat ik als ik een andere font size wil ik niet weer een paar 100 TDs hoef te doorlopen.

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
Verdana niet tussen haakjes zetten?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

[topic=405518/1/25]

:) van onze grote vriend Gordijnstok

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 16:23 schreef Bosmonster het volgende:
[topic=405518/1/25]

:) van onze grote vriend Gordijnstok
Ik heb het even doorgelezen maar volgens mij slaat dit op Internet explorer en niet netscape

Ik heb getest om in alle TDs de teksten tussen DIV tags te zetten en dit werkt al aanzienlijk sneller, Vreemd eigenlijk aangezien de DIV properties ook vanuit de stylesheet gevoed worden.

Het is alleen wel veel werk om voortaan in alle TDs DIVjes te plaatsen dus als er een oplossing is die handiger is dan deze dan graag.

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 16:50 schreef Stamper.NB het volgende:

Ik heb getest om in alle TDs de teksten tussen DIV tags te zetten en dit werkt al aanzienlijk sneller, Vreemd eigenlijk aangezien de DIV properties ook vanuit de stylesheet gevoed worden.
Het is een bekend gegeven dat bij oudere versies problemen waren met tabellen en CSS. Als je dat weet, is het iets minder vreemd :)
Het is alleen wel veel werk om voortaan in alle TDs DIVjes te plaatsen dus als er een oplossing is die handiger is dan deze dan graag.
Tekst plaats ik zelf bijna altijd in paragraaf tags (<p>), dan heb je meer controle ove de tekst zelf, en kun je dat onafhankelijk van het omliggende block veranderen.

Het is iets meer werk, dat klopt, maar tot nu toe is het een goede gewoonte gebleken.

• edwinistrator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03-2022
td
{
font-family : "Verdana";
}
misschien vind netscape dit niet leuk ,
het zal wel niks uit maken maar je zou dit eens kunnen proberen:
td
{
font-family : Verdana,Arial,Helvetica;