Toon posts:

Laptop van Dell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een latitude cp 166st maar hier staat een admin paswoord in,hoe deze te verwijderen wie heeft hier ervaring mee.

Verwijderd

fdisk eroverheen?
herinstall

have fun

Verwijderd

Topicstarter
sorry fout van mij het wachtwoord zit in de bios
die kut bios van dell heeft ook een ww

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DELL BIOS passwords zijn heel lastig te kraken. Je zou eigenlijk het masterpassword moeten hebben. TOch zijn er wel progjes die het kunnen... zal ff voor je kijken

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

bios resetten ... misschien een biosupdate erdoorheen (denk niet dat ut werkt ...) batterijtje van je mobo halen :+

Verwijderd

aflash?
bios flashen

of werkt dat weer niet?

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 08:49
Dell bellen en probleem voorleggen. Zij produceren dan een admin password voor je.

Verwijderd

Geen gejat laptop overnemen :+

Maargoed, er zijn inderdaad tools voor.

Verwijderd

Topicstarter
flashen werkt niet heb ik al geprobeerd spanning ervan af halen heb ik ook al geprobeerd maar werkt ook niet :D

• The Eagle

The Eagle

Een kleine zoekactie op internet (google) met keys:

dell BIOS password crack

levert

http://www.labmice.net/articles/BIOS_hack.htm

http://www.password-crackers.com/crack.html#cmospwd

dit waren slechts de 1e 3 hits (2e heb ik weggelaten, was niet relevant). Met het progje van 2e genoemde link heb ik zelf al eens een mooi succesje behaald.:7

PS. Probeer ook eens "Dell" als adminpass. Zou me niet eens verbazen als dat lukt... ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
probleem is kan nu niks meer kan niet in dos komen of wat dan ook

Verwijderd

auwtsj, das klote

batterijtje leeg?

• The Eagle

The Eagle

Da's minder. En laptop openhalen om jumpers om te zetten lijkt me nou ook niet zo gemakkelijk. Maar zoek maar eens op internet, voordat je weer iets post. Moet misschien ook door het indrukken van bepaalde toetsen tijdens het starten kunnen.

SUc6 er mee en laat ff weten als je een oplossing gevonden hebt

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

handdoek eromheen wikkelen, vuilniszak eromheen, tape eromheen, nog een vuilniszak eromheen.

Vervolgens in een goede diepvrieskist 2 weken laten intrekken

et voila

werkt in ieder geval prima bij Compaq Armada's

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• GerriT
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 16:27

GerriT

Dusss......

Wij haalden altijd de Bios baterij eruit inderdaad.

Die zit of bij je harddisk of onder je toetsenbord....

:? Naja, één van de twee in ieder geval.

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 16:28 schreef Andy het volgende:
handdoek eromheen wikkelen, vuilniszak eromheen, tape eromheen, nog een vuilniszak eromheen.

et voila

DEMO!!!! Geloof dit namelijk voor geen meter.

• The Eagle

The Eagle

Op woensdag 05 juni 2002 16:28 schreef Andy het volgende:

et voila

Zou best kunnen. Heb wel vaker van dit trucje gehoord. Maar dit heeft meer te maken met de batterij. De vrieskou doet iets met die batt., wat weet ik niet precies. Maar ik kan me voorstellen dat door de kou de electrische lading van de batterij langzaam steeds verder achteruitgaat (moleculen trillen minder, heel scheikundig verhaal maar daar zal ik jullie niet mee lastig vallen).

Ergo: de BIOS-batterij eruit halen zou dur het zelfde effect moeten geven. Zorg dan wel dat ook de normale accu er uit is, anders heb je kans dat die het BIOS in stand houdt. Best practice:
Alle stroombronnen er af (BIOS batt, accu, netspanning (!, geeft leuke effecten als je dat niet doet :+ )), tijdje laten staan zodat ook alle statische electriciteit weg kan vloeien, bios batt en netstroom er weer in en dan nog eens proberen. Suc6

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:33

Alphafox

wat zeggie!

zaten die biosclearing jumpers niet achter de battery?!

wisdom is rarely common

• Ogri
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-10-2021
Voor zover ik weet is er geen andere manier om de BIOS van een dell te resetten dan de hel(p)desk van dell te bellen.
Aan de hand van het serienummer genereren ze dan een soort master-pw.
Zelf heb ik genoeg ingewanden van dell laptops gezien, maar nog nooit een andere werkende methode gevonden helaas....
Regelmatig gebruikers gehad met een vergeten wachtwoord |:(

• Nono_home
  • Laatst online: 28-12-2021
correct, Dell bios passwords zijn onmogelijk!!
Bel de helpdesk met je service tag en o ja, ;) Faktuur gegevens......

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 16:36

Floor-is

5.2

Ik weet wel hoe je het doen moet, maar hoe weet ik zeker dat je die flaptop wel hebt gekocht? En dat die door de vorige 'eigenaar' niet per ongeluk is gejat...

Bericht hierboven

• Nono_home
  • Laatst online: 28-12-2021
bluf

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 15:50 schreef Floris het volgende:
Ik weet wel hoe je het doen moet, maar hoe weet ik zeker dat je die flaptop wel hebt gekocht? En dat die door de vorige 'eigenaar' niet per ongeluk is gejat...
(Niet) per ongeluk jatten? huh?
Pagina: 1