[audion00b] Audioboxen op computer (heb gezocht)

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Okee, ik zit met het volgende. Ik heb vier satelierspeakers, en een leuk subwoofertje van Cambridge. Komt leuk geluid uit op zich. Nu wil ik toch net dat beetje extra hebben, zeg maar : De buren uit bed beuken.

Ik ben aan het kijken geweest voor relatief goedkope speakers die gewoon hard kunnen. Ik heb het idee dat ik het verschil toch amper hoor, en die paar keer dat ik echt hard kan/mag gaan (woon nog thuis) zal ik het ook wel leien. Dus, ik zat te denken aan deze subwoofer van Marquant :

http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&category%5Fname=Speakers&product%5Fid=84383&variant%5Fid=&category%5Fpath%5Fsegment=Audio+%26+Audiosets&productlist%5Fpath%5Fsegment=Speakers]

Hierbij wilde ik twee van de volgende satelietspeakers :

http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&category%5Fname=Speakers&product%5Fid=84381&variant%5Fid=&category%5Fpath%5Fsegment=Audio+%26+Audiosets&productlist%5Fpath%5Fsegment=Speakers

Nu is mijn vraag, hoe moet ik dit nu precies aansluiten ? Ik ga vanuit mijn geluidskaart naar de versterker (of zit die in die marquant woofer?) en van daaruit naar de woofer en boxjes? Ik zie echt door de bomen het bos niet meer (het staat er ook nergens expliciet bij welke aansluitingen erop zitten)

Eventueel lijkt de volgende opstelling me ook wel wat :

http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&category%5Fname=Auto+speakers&product%5Fid=87681&variant%5Fid=&category%5Fpath%5Fsegment=Car+audio&productlist%5Fpath%5Fsegment=Auto+speakers

Is het mogelijk om een autoversterker (niet zo duur) te gebruiken voor op de computer?

met eventueel de marquant boxen van de vorige opstelling.
Het gaat me er niet om 'welke opstelling is het beste' maar of het gaat werken ? Mocht ik nu gezien worden als een ketter die de search niet goed gebruikt, of die te lui is om te lezen wat ergens staat : ik heb echt geprobeerd te zoeken, maar op het moment dat er gepraat wordt in Ohm en dependance (termen die ik sowieso niet ken) dan gaat het me direct duizelen... (De cijfers-übern00b)

Dus, iemand die de moeite en de tijd wil nemen om me te helpen ?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Verwijderd

Hmz, stap 1. dump de kijkshop tenzij je weet dat je een mooie deal krijgt

:r kijkschop :r

Zoek ff op www.marktplaats.nl naar wat goede speakers zodra ja van de rest hier hoord wat wel veel herrie produceerd.
Je kan natuurlijk ook voor goed geluid gaan ipv hard geluid. maarja dat is een keuze. :)

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
http://www.marktplaats.nl/zoeknu.php3?tr=Bose~301&bo=e&gz=alle&tk=a&pr=alle&wp=&uz=alle

deze heb ik komt echt wel goed geluid uit, ik heb boven nog andere Bose boxen weet niet welke serie maar die zijn nog beter !!!!!!!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 12:56

JT

VETAK y0

Bose is niet echt een lekker merk. Er zijn veel betere speakers te krijgen, die niet zoveel missen in het midden als Bose en strakkere bas geven als Bose en ene rustig gedetailleerd hoog ipv heel fel en hard hoog.

http://home.earthlink.net/~busenitz/bs.html

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:59

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 05 juni 2002 16:56 schreef JT het volgende:
Bose is niet echt een lekker merk. Er zijn veel betere speakers te krijgen, die niet zoveel missen in het midden als Bose en strakkere bas geven als Bose en ene rustig gedetailleerd hoog ipv heel fel en hard hoog.
Netjes uitgedrukt, en we zijn het in ieder geval eens. Als je een serieuze audioliefhebber bent dan is Bose troep.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Als hij een serieuze audioliefhebber was zou hij niet naar marquant kijken

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Kijk, ik heb nu de cambridge fps1000, en met het geluid dat daaruit komt ben ik tevreden. (Dan weten jullie ongeveer in welke richting ik wil) Maar ik wil nu meer bas en meer geluid...

Zijn die marquant boxen dan nog steeds Kwalitatief Uitermate Teleurstellend :)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Neem van die Raveland PA boxen , :P :r

Verwijderd

Marquant is zeker beter dan je huidige Creative speakers. Misschien dat ze ergens in een ander winkel deze set ook hebben zodat je kan luisteren. Je kan ook ergens 2de hands een paar zuiltjes kopen zit vaak beter geluid in.
Pagina: 1