[ASP] Mailen zonder CDONTS?

Pagina: 1
Acties:

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
Ik heb een formulier waar gegevens ingevoerd moeten worden waarna de gegevens in een database weggeschreven worden en een automatisch mailtje naar de gebruiker verstuurd moet worden..

Ik had hiervoor een simpel scriptje gemaakt mbv CDONTS alleen de gratis host (brinkster) waar ik bij zit ondersteund dit niet :(

Is er een andere manier om via ASP een mail te verzenden zonder CDONTS te gebruiken? Is het simpel te doen via een andere scripttaal? Of weet iemand misschien een andere gratis host die ook ASP ondersteund én CDONTS/mail??

Verwijderd

aspmail
smtpSVGmailer
aspemail

• .GoO
Op woensdag 05 juni 2002 15:47 schreef Xeon het volgende:
aspmail
smtpmailer
Heb je misschien iets meer info erover, een voorbeeldje, of een link ofzo??

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 12:39

Scharnout

Meuk

Moet je dat niet op de server geinstalleerd hebben staan? ASPmail wel in ieder geval.

Is van persists geloof ik

And Bob's your uncle ...

Verwijderd

http://www.serverobjects.com/products.htm#aspmail

bv

misschien dat ze die geinstalleerd hebben ? (meest gebruikte mailer namelijk)

• .GoO
Op woensdag 05 juni 2002 15:50 schreef Scharnout het volgende:
Moet je dat niet op de server geinstalleerd hebben staan? ASPmail wel in ieder geval.
CDONTS moet iig wel geinstalleerd worden.. Alleen het gratis account van Brinkster ondersteund het niet, dan moet ik gaan betalen ;(

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 15:50 schreef Scharnout het volgende:
klopt maar een hoop hostingbedrijven hebben vaak wel wat geinstalled staan .. meestal is dat aspmail

nu ben ik het ff kwijt CDONTS was toch de standaard mailer ? die bij iis zat gewoon ? :o

ben het ff kwijt :+

• .GoO
Ik zal iig ff kijken of ik het met ASPmail voor elkaar kan krijgen.. Hoop dat dat wel geinstalleerd staat..

• .GoO
Nope, wordt denk ook niet ondersteund.. :(
Server object error 'ASP 0177 : 800401f3'

Server.CreateObject Failed

/devvos/registreer.asp, line 139

Invalid ProgID. For additional information specific to this message please visit the Microsoft Online Support site located at: http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.
Lijn 139:
code:
1
Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")

Nog andere alternatieven?? (Zowel qua mail versturen als qua hosting)

Verwijderd

hmm

Verwijderd

Waarom vraag je dan niet even aan je hoster wat ze WEL hebben geinstalleerd? Hebben ze niks dan zoek je een andere.

• .GoO
Op woensdag 05 juni 2002 16:12 schreef basbasbas het volgende:
Waarom vraag je dan niet even aan je hoster wat ze WEL hebben geinstalleerd? Hebben ze niks dan zoek je een andere.
Het is een gratis host, voor CDONTS moet je betalen (Premium Account) :( Dat andere zoeken is nu net een probleem.. Kan verder weinig gratis vinden met ASP én Mail ondersteuning..

Verwijderd

Ja dan wordt het moeilijk want je hebt wel een of andere component nodig.

edit:

heb je asp.pagina.nl al geprobeerd, daar staan er een stuk of 10

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-09 19:44

Gerco

Professional Newbie

Kun je met ASP niet gewoon direct tegen een SMTP server aanlullen? In dat geval heb je geen probleem meer. Moet je alleen even uitzoeken hoe dat werkt, maar het is niet moeilijk.

Wat je ook kunt doen is php gebruiken voor je mail gebeuren (als die beschikbaar is dan). Die heeft geen componenten ofzo nodig.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• .GoO
Op woensdag 05 juni 2002 16:18 schreef Gerco het volgende:
Kun je met ASP niet gewoon direct tegen een SMTP server aanlullen? In dat geval heb je geen probleem meer. Moet je alleen even uitzoeken hoe dat werkt, maar het is niet moeilijk.

Wat je ook kunt doen is php gebruiken voor je mail gebeuren (als die beschikbaar is dan). Die heeft geen componenten ofzo nodig.
ASPmail is volgens mij direct via een smtp server maar dat lukt dus ook niet..

PHP ondersteund ie geloof ik niet, en daar heb ik sowieso 0,0 verstand van (nog)..

Die op asp.pagina.nl heb ik allemaal al bekeken, zal nog wel ff verder op zoek gaan..

Verwijderd

Brinkster.com:

I am trying to use CDO or CDONTS and it is not working, why?
CDONTS and sending mail through ASP is only available to Premium customers. There are several components installed on the Premium servers for sending email from an ASP application. The choice of which one to use is up to you.

dus...

Je kan wel "mailto:" als form action opgeven (let op encoding="plain/text") of een andere host zoeken of voor premium pakket betalen.
Je kan met ASP niet zonder component mailen, het daadwerkelijk versturen naar een SMTP server vanuit dat component kan nog weer extra problemen opleveren die met Relaying temaken hebben.
Als je een vaste internet verbinding hebt zou je het mail-verstuur-script op je eigen PeeCee kunnen hosten en daar MS SMTP zo configureren dat hij als smart-host je providers SMTP server gebruikt.

• .GoO
Op woensdag 05 juni 2002 16:25 schreef QSharp het volgende:
Brinkster.com:
<i>
I am trying to use CDO or CDONTS and it is not working, why?
CDONTS and sending mail through ASP is only available to Premium customers. There are several components installed on the Premium servers for sending email from an ASP application. The choice of which one to use is up to you.</i>

dus...
Ja zover was ik ook al.. Vandaar ook dit topic..

• .GoO
Al die gratis hostpagina's via asp.pagina.nl zijn waardeloos.. De enige goede is brinkster maar die had ik dus al.. http://www.support.frontuk.com lijkt ook wel aardig, heeft alles wat ik nodig heb, alleen wanneer ik registreer krijg ik een ASP error |:(

Verwijderd

Dat betekent dus ook dat je GEEN EEN ander component aan het werk krijgt op de brinkster server, en zoals ik net al zei kan je vanuit ASP alleen met een COM-component mailen.

Misschien staat hier iets tussen:

http://4guysfromrolla.aspin.com/home/hosting/freehost?cob=4guysfromrolla

Verwijderd

wordt hoogstwaarschijnlijk betalen :)

edit: :(

• .GoO
Op woensdag 05 juni 2002 16:45 schreef basbasbas het volgende:
wordt hoogstwaarschijnlijk betalen :)

edit: :(
Nee betalen ga ik niet doen.. :) Zal die link hierboven ff alles nachecken, staan er ook wel een hoop tussen..

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 12:39

Scharnout

Meuk

Ik zie vaag wat woorden ....

dubbeltje ....

eerste rang ...

:p

And Bob's your uncle ...

• .GoO
Op woensdag 05 juni 2002 19:24 schreef Scharnout het volgende:
Ik zie vaag wat woorden ....

dubbeltje ....

eerste rang ...

:p
:?

Verwijderd

Ik zal het ff vertalen: Je moet gewoon betalen, ga je toch gewoon heerlijk bij IS hosten. Kost wel wat knaken maar dan heb je ook wat. Kan je mailen en uploaden, walhalla. ;)
Pagina: 1