Ik weet dat dit topic al een aantal keer voorbij is gekomen, maar ik heb er toch nog een paar andere vragen over. Ik heb het volgende:
* p3 600 Mhz/ 374 sdram/ hdd's 20+2*8.9 G
*Alleen http (80), mail (25), pop3 (110), ftp (21) en ssh (63) staan open.
*Ik draai kernel 2.4 onder redhat 7.3
*De firewall is "opgebouwd" uit iptables
*ftp is alleen toeganglijk vanaf 2 vaste ipadressen, ssh maar vanaf eentje
*inloggen als root met ssh kan niet, je moet dan naar een scriptje toe die je root/su maakt (schijnt te bestaan, als iemand die heeft??
)
*Ik draai portsentry en tripwire
*de /var zit op een fysiek andere schijf
De server moet over een aantal dagen als co-located server ergens worden geplaatst. Nou zijn mijn vragen :
*Hoe kan ik hem het beste backuppen, met het command dd of zijn daar ook andere mogelijkheden voor? (onder backuppen versta ik nu een image van de hele schijf, gebeurt niet al te vaak natuurlijk, de databases etc.. pak ik gewoon in met tar ..)
*Is mijn beveiliging voldoende of mist iemand nog iets essentieels
*Ik draai de standaard applicaties van redhat, alleen als ftpserver proftpd, is dit aan te raden?
* p3 600 Mhz/ 374 sdram/ hdd's 20+2*8.9 G
*Alleen http (80), mail (25), pop3 (110), ftp (21) en ssh (63) staan open.
*Ik draai kernel 2.4 onder redhat 7.3
*De firewall is "opgebouwd" uit iptables
*ftp is alleen toeganglijk vanaf 2 vaste ipadressen, ssh maar vanaf eentje
*inloggen als root met ssh kan niet, je moet dan naar een scriptje toe die je root/su maakt (schijnt te bestaan, als iemand die heeft??
*Ik draai portsentry en tripwire
*de /var zit op een fysiek andere schijf
De server moet over een aantal dagen als co-located server ergens worden geplaatst. Nou zijn mijn vragen :
*Hoe kan ik hem het beste backuppen, met het command dd of zijn daar ook andere mogelijkheden voor? (onder backuppen versta ik nu een image van de hele schijf, gebeurt niet al te vaak natuurlijk, de databases etc.. pak ik gewoon in met tar ..)
*Is mijn beveiliging voldoende of mist iemand nog iets essentieels
*Ik draai de standaard applicaties van redhat, alleen als ftpserver proftpd, is dit aan te raden?