Toon posts:

GA-7VRXP RAID

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik heb zelf een mobo in elkaar gestoken en heb een probleem met het opstarten. Eerst enkele gegevens: mobo GA-7VRXP, XP 2000, 512 DDR, Gf4 TI4600, 2 maxtor 40g ata 133, Cd-rom. Hdd1 op ide-3 (master raid/ata 2nd boot device),
HDD2 op ide-4 (idem), Cd-rom op ide-2 ( master 1st boot device), floppy als 3rd boot device, biosinstellingen op load-fail default. Volgens de handleiding moet ge een menu krijgen als ge de eerste maal opstart om de array van de raid (0) te configureren maar dat gebeurd niet. Bij het opstarten met de Windoxs-cd (XP) krijg ik de melding: setup kan geen vasteschijfstations vinden, setup kan niet doorgaan! Op het scherm tijdens het boot-proces worden de HDD's wel gezien door de Promise Tech. Iemand een idee? Thanks.

Verwijderd

Je moet de drivers van je Promise controller op diskette zetten (gewoon de mappen van je cd overnemen). Druk op F6 om 'andere massaopslagapparaten' te installeren. Let op de melding; die komt heel kort voorbij aan het begin van setup.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 15:40 schreef FirePower het volgende:
Je moet de drivers van je Promise controller op diskette zetten (gewoon de mappen van je cd overnemen). Druk op F6 om 'andere massaopslagapparaten' te installeren. Let op de melding; die komt heel kort voorbij aan het begin van setup.
Er zijn 3 promise mappen:
20265: ATA 100 + IDE RAID
20267: RAID + ULTRA 100
20276: ATA 133 + IDE RAID
Ik veronderstel 20276 ?

Verwijderd

Topicstarter
[quote][b]Op woensdag 05 juni 2002 15:40 schreef FirePower het volgende:
Je moet de drivers van je Promise controller op diskette zetten.

Op diskette gezet: TXTSETUP.OEM + WinXP + Ultra + UL276WINDRIVB29 van cd-rom
Nu de melding: Windows beschikt over een sturprogramma dat u voor Win XP Promise MBUltra133 kunt gebruiken. Als de fabrikant van het apparaat niet uitdrukkelijk de voorkeur aan het stuurprogramma op de diskette geeft, word u aangeraden om het stuurprogramma van windows te gebruiken.
enter = stuurprogramma windows
S = Stuurprogramma op diskette, maar dat reageert niet.....

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023

Zip

nl versie wxp. uk versie pakt hem wel

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-02 23:08
Je moet op de E knop drukken ;) Ik zeg dit nu in dit topic nog omdat ik bezig ben onze oude pc (P3) te formatteren en ik ook drivers moest laden. Het bevestigen lukt ook niet. Blijkbaar is dit enkel in Win XP NL dat dit niet werkt.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wel een erg oud topic om op te reageren, ik denk dat TS er naar 6 jaar wel uit is gekomen. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.