Toon posts:

Athlon Xp + stepping vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort een athlon Xp 1700 op de core staat
AXP1700MT3C
AROIA 0211SPMW
Y 7988470256

Is dit een goeie core?

Het rare is , ik heb er niets aanverandert, maar in mijn bios kan de multiplier zelf instelle en mijn fsb ook offcourse. Ik dacht dat je altijd die zelf moest unlocken

Als ik hoger als fsb 145 gaat wilt hij dus niet in windows booten, ;( met mijn vorige cpu een Tb1400 Ahyja stepping Y ging dat ook niet. Aan wat ligt het nu, de Xp is nu een 33-34 graden, mijn tb1400 was ook 33 graden. Dus volgens mij ligt het niet aan de temps. Onder men chipset hebbek ook AS gedaan.

Mijn geheugen is pc2400 corsair cas2, dus daar zou het ook niet aan mogen liggen.

Ik heb al vanalles geprobeert en het lukt dus niet.

Alsek hoge fsb wil draaien magek men ram geheugen dan 3v geven? of is dat te hoog?

Mijn mobo is een abit kg7 - raid.

graag enig advies , want ik snap het echt niet :?

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

moet een goede core zijn, voor een 1600 XP in ieder geval wel.
Is het een groene?
Je kan de multiplier wat omlaag doen, kijken hoever de FSB dan gaat.
Voltage van de CPU opvoeren moet je als 1e proberen btw.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:30

nrg

Is je vraag nu 'Waarom draait mijn Athlon XP1700+ niet op een FSB van 145MHz?' of begrijp ik je verhaal verkeerd?

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

mijn xp wil ook niet hoger dan 143, dan blijf windows XP hangen. Voltage is 1,8 en mem +0.05 ofzo

ligt aan windows denk ik, geheugen moet hoger kunnen. Proc is te warm om nu hoger te gaan, ff andere koeler scoren binnenkort.

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 15:16 schreef Spice het volgende:
moet een goede core zijn, voor een 1600 XP in ieder geval wel.
Is het een groene?
Je kan de multiplier wat omlaag doen, kijken hoever de FSB dan gaat.
Voltage van de CPU opvoeren moet je als 1e proberen btw.
Volgens mij maakt de kleur niet uit! is een keer een heel topic over geweest, ik ga ff zoeken!

Verwijderd

Topicstarter
Ja gewoon wrom ik geen fsb van 170 ofzo haal, want er zijn er redelijk wat die dat wel halen.

Ik heb 7 casefans, mijn temps zijn echt bon hoor.

Tis dermee dak mij er zo een beke in verbaas, want das nu al 3 keer dak geen hoge fsb kan draaien.

Aja en is et normaal dak mijn multiplier kan veranderen zonder iets aan de cpu gedaan te hebben ???

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 15:51 schreef Timtitanium het volgende:
Aja en is et normaal dak mijn multiplier kan veranderen zonder iets aan de cpu gedaan te hebben ???
Nope.. Heel raar :o

Doet ie het dan wel gewoon goed en stabiel enzo? Zou iig erg goed nieuws zijn :D

Verwijderd

AROIA Y is de beste core die je kunt hebben schijnt..zeer zeldzaam ook! Maar idd erg raar dat hij niet verder wil als 145Mhz FSB

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/053102/aroia.jpg
waar blijft mijn mobo :'(

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nog is uitvoerig getest, wat blijkt als ik multiplier 12 of 10 selecteer, blijft hij gewoon met multiplier 11 bereken.

Ik geraak met fsb145 wel in windows, maar een 3d mark wil hij niet afleggen :(

Ik snap het nie

Verwijderd

Topicstarter
Zou het kunne opgelost zijn moestek men XP unlocken en dan een voltage mod uit te voeren????

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 17:21 schreef Timtitanium het volgende:
Ik heb het nog is uitvoerig getest, wat blijkt als ik multiplier 12 of 10 selecteer, blijft hij gewoon met multiplier 11 bereken.

Ik geraak met fsb145 wel in windows, maar een 3d mark wil hij niet afleggen :(

Ik snap het nie
Wat is er nou moeilijk aan? Die MP blijft gelocked. Wat je ook doet. Alleen unlocken helpt. Dus als je 170Mhz wil halen MOET je unlocken (of je hebt erg veel mazzel). Verder zou ik de timings van het geheugen ff langzamer zetten en kijken of hij dan wel hoger wil. Zo nee, vmem verhogen. Natuurlijk MOET je de vcore verhogen anders kun je het wel vergeten. Haal anders nog overbodige kaarten er uit en kijk of hij dan wel hoger gaat. Kortom, vind uit waar de rem zit.

Zo genoeg om je weer even zoet te houden :9

Edit: ow en die hoge fsb's worden vaak gehaald met KT266A chipsets..

Verwijderd

Topicstarter
Thx, is idd een goed idee.

Maar wa zijn de gebruikelijke bottleneckjes dan in pc

heb sb live, intel netwerkkaart, gef3 ti500 hercules,en d-link netwerkkaart .
Pagina: 1