Toon posts:

[RH73] WuFtpd removen voor proftp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Proftp geinstalleert en het werkt maar nu staat wuftp nog geinstalleert. Hoe haal ik dat netjes weg. Ik heb geprobeert:
# rpm -e wu-ftpd /*maar dan krijg ik het volgende =>*/
error: removing these packages would break dependencies:
ftpserver is needed by anonftp-4.0-9

Kan ik dat gewoon met -f forcen of moet ik het gewoon laten staan of moet ik dan anonftp ook weghalen. heb ik dat niet meer nodig dan?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 22:32
als jij niet wil dat men anoniem kan ftpen (ik zou dat zeker niet willen), zou ik eventjes anonftp-4.0-9 weghalen. Daarna kun je waarschijnlijk wuftp ook verwijderen, en dan gewoon proftpd installeren.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

anonftp heb je alleen nodig als je anoniem/anonymous ftp beheerd wil hebben, wat je neem ik aan niet wil, dus kun je die ook gewoon verwijderen en breek je geen deps;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar beheert ProFTPD dan geen anonymous logins.

Oke ik wil wel anonymous kunnen inloggen mag ik dan wel gewoon wuftp weghalen of moet ik hem dan toch maar gewoon laten staan.

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 15:05 schreef Mick_bravo het volgende:
Maar beheert ProFTPD dan geen anonymous logins.

Oke ik wil wel anonymous kunnen inloggen mag ik dan wel gewoon wuftp weghalen of moet ik hem dan toch maar gewoon laten staan.
Misschien niet verstandig maar het werkt wel, je kunt ook gewoon wu-ftpd erop laten staan, dan installeer je de tar van proftpd, en start je wu-ftpd gewoon niet meer als service en proftpd dus wel, werkt ook >:)

Verwijderd

of gewoon de rpm voor apt installeren en dan

apt-get remove wuftpd
apt-get install proftpd

en klaar.....

Dat is ook wel makkelijk
Pagina: 1