Toon posts:

ICQ/ Winroute

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand nij helpen om icq(op netwerk pc)/ winroute(op server pc) zo te configureren dat ik met icq een directe connectie kan krijgen met een andere user(op internet pc)?

Ik kan nu nl. geen files transferren/ telefoongesprekken voeren mbv. icq. Met ander programma's kan het ook, weet ik, maar mijn vrienden hebben allemaal icq(en natuurlijk geen LAN => gebruiken dus alleen icq)

tnx.

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Moet je port mapping instellen in winroute:
Voor elke Pc achter de Winroute 1 range ports:
Vanaf 5000 steeds het maximale aantal connecties wat je op 1 moment zou willen hebben, bv. 30:

PC1: 5000-5029
PC2: 5030-5059
PC3: 5060-5089
etc.

De Destination IP's voor elke PC hangt af van wat jezelf ingesteld hebt, bv 192.168.0.x
voor de x-de pc achter de winroute.

In ICQ moet je dan ook die ranges instellen, bij ICQ2000b zit dat onder connections->user,
en dan "not using proxy", en "use the following TCP listen ports"

Dan werkt het geloof ik altijd, maar bij mij werkt het senden van files sowieso altijd wel zonder enige instelling, mits de ontvanger zelf niet achter een NAT/proxy-server zit.

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 10:11
wat voor kabelnetwerk zit je bij. Bij @home is verkeer tussen 2 personen binnen het @home netwerk (normaal gesproken) niet mogelijk

30x sf175s + gw5000-dt op oost

Verwijderd

Topicstarter
Ik had deze instelling al geprobeerd, met poort 20000 tm 20019. Dit werkt niet...:(
Ook niet buiten het @home netwerk.

Weet iemand nog een andere oplossing?

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
mij lukt het niet eens met de server pc om directe verbinding te krijgen

Hulp gevraagd!!

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 09:57
Ehm. Hebben die vrienden van jouw toevallig ook een firewall draaien? b.v. ZoneAlarm ofzo.

Dan geef ik je n.l. weinig kans. ICQ Filesend gaat vaak mis wanneer er sprake is van dual firewall.

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
psychorealm probeer es op de wr-server de nic die aan de kabelmodem zit te "Excluden from NAT".

(dan zit de server dus ook niet meer achter de firewall (denk ik))

Verwijderd

Topicstarter
Die vrienden van mij hebben een Linux ipchains firewall draaien.
Echter: wanneer ik met een programma als Rave 2(direct ip telefonie) een verbinding wil maken lukt dit wel...
Rave 2 gebruikt overigens UDP (ipv. TCP), over 2 poorten. Ik weet niet of dat wat uitmaakt.

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 10:11
Ik zit nu bij een ander op de pc. Dus dit is simon hacker en het het is ons gelukt dat we nu files (playboy) via icq kunnen versturen.

thnx everybody

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
"psychorealm probeer es op de wr-server de nic die aan de kabelmodem zit te "Excluden from NAT"."

Ja, daar kwam ik dus ook na een week achter...

En ik me maar afvragen waarom via ICQ geen files kon ontvangen en waarom inloggen op m'n ftp niet lukte.... (op de server pc dus)

3 keer windows opnieuw erop... Moest je inderdaad Exclude this computer from NAT aanvinken....

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bedoel je het inloggen op de FTP server die op je eigen netwerk draaide vanaf internet?
Daar moet je een port-mapping voor instellen.
Of inloggen op een FTP server op internet vanaf het netwerk?
Daar hab je geen extra instellingen voor nodig.
Ook niet exclude from NAT.
Pagina: 1