Verwijderd
Vertel eens wat je voor Motherboard hebt en wat voor processor intel amd en welk merk coppermine ktmai etc. En hoe snel is je geugen? Kun je het voltage verhogen?
Verwijderd
Wat je denk ik ook kunt doen als dit niet lukt is heel even naar de asus website gaan en kijken naar programma's om je comp over te clocken dat is helemaal gemakkelijk.
Ik denk dat je FSB op 100mhz draait en core op 6 = 6*100=600 je zou er bijv 7*100 van kunnen maken dan draait ie op 700mhz maar ik zou eerder de fsb verhogen naar bijv 124mhz 124*6=744 maar probeer eerst 112*6=672mhz. Misschien heb je geluk en kun je de fsb op 133mhz zetten en de core op 7 =933mhz
Verwijderd
Verwijderd
---------------------------------------------Ik denk dat je FSB op 100mhz draait en core op 6 = 6*100=600 je zou er bijv 7*100 van kunnen maken dan draait ie op 700mhz maar ik zou eerder de fsb verhogen naar bijv 124mhz 124*6=744 maar probeer eerst 112*6=672mhz. Misschien heb je geluk en kun je de fsb op 133mhz zetten en de core op 7 =933mhz
---------------------------------------------
dit is gelul want een intel PIII heeft een multi plierlock op ass hole!!!
dat was @ dan maar weer succes met je pIII 600 oc
Verwijderd
dus ik kan die multiplier niet veranderen?
goed dan niet
dan doe ik die andere wel
moet dat lukken met die cooler?
en moet ik daarvoor nog meer hardware aanschaffen?
Verwijderd
Lever je moederbord in bij je winkel, die zijn verplicht om heb direct om te ruilen. Dat mobo heeft de intel i20 chipset met een MTH(Memeory Translator Hub). In die MTH zit een bug, waardoor je redelijk onplezierige dingen kunt krijgen, laat em omruilen voor een Asus CUBX, CUV4X of een CUSL2.
Greetz,
Oppertweaker
Verwijderd
Neem een cubx-e die is goed. Ik blijf er trouwens bij dat je wel een coppermine hebt. Als je opstart hoeveel kb cache wordt er dan gemeten 256 of 512?
Verwijderd
Dat is toch eerste wat ik zou eisen als ik iets 2ehands kocht.
Ik zou aan overklokken zeker niet beginnen, dat bord heeft het onoverklokt al moeilijk genoeg.
en ik ben bang dat die gozer van wie ik hem heb ook geen bon heeft
maar is dit mobo dan zo klote?
ik heb er nog niemand over horen klagen
Verwijderd
Intel heeft officieel bekendgemaakt dat ze geen i820 Chipset meer gaan leveren. Er zit een fout in deze chipset die niet verholpen kan worden. Alle fabrikanten, o.a. MSI en ASUS, gaan hun boarden terughalen die zijn uitgerust met deze chipset. NoRRoD Computers heeft met onmiddelijke ingang ook alle i820 boarden uit het assortiment gehaald. Indien u in het bezit bent van een moederbord met een 820 chipset kunt u deze bij onze winkels terugbrengen en omruilen voor een alternatief.
Ik werk zelf bij een van de concurrenten en kan je vertellen dat op 18 mei bij ons achter ook een grote stapel i820 bordjes lagen om te worden teruggestuurd.
Het is dus zeker een slecht mobo, allemaal dankzij Inhell
Verwijderd
Verwijderd
MTH chip zuigt. De cuc2000 kan nog geen jaar oud zijn dus er zit zekers nog garantie op.
Over een ding kunnen we het nu eens zijn, je hebt een coppermine processor :-)
Als die cuc2000 bij jou goed draait heb ie echt geluk.
Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...
Verwijderd
Dat bord valt niet te verkopen, niemand wil em nog
pc-priveproject weetje
en hij had dacht hij geen bon meer
ik heb een vriend die werkt bij een bedrijf die pc's levert dus die kan misschien wel wat regelen
P3 450 Katmai 512 Cache, Computernerd/Alpha Cooler (2x 6cm fans 4000 toeren)
100% (Koe natuurlijk):
600 MHz met L2 chache 40 graden
633 MHz zonder L2 cache 56 graden
Dat met 256MB PC100 SD-Ram
Mobo draait dus op 133 respectievelijk 140 MHz... Op 140 MHz kan ik echter alleen cold booten en na een paar maanden gaat ie steeds vaker crashen (ok, die keren dat de fans stil vielen en hij 90 graden werd hielpen ook niet echt
Oh ja, ASUS P3B-F mobo
Greetinx from a proud tweaker
Verwijderd
dat funksngrooves domme opmerkingem plaatst
ass hole!!!
ik moet eerst ff van mijn mobo af zien te komen heb ik gehoord (820 chipsetje)
ik wilde een golden orb majesty aanschaffen
Verwijderd
Een imitatie ORB is al 10C koeler als een standaard koeler, dus dat is wel voldoende.
Verwijderd
Waar kun je die imitatie orbs aanschaffen? En zijn ze echt bijna net zo goed?
Verwijderd
<iframe src="http://www.spire.nl/html/support/coolers/5d17b3.htm" width="640" height="480"></iframe>
Verwijderd
Temp Idle: 29-31 graden/full load maximaal 45 graden. Ben er blij mee:)
ff getipext...