Toon posts:

[Adsl cistron maxx] duur contractaanvraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zaterdag 1 juni de aanvraagformulier voor Cistron Adsl opgestuurd. Het is nu woensdag en als ik naar de status van mijn adsl kijk op www.cistron.nl is mijn aanvraag nog steeds niet verwerkt :'(
Ik denk dat ze het formulier niet hebben ontvangen.. of ben ik te voorbarig met deze conclusie :?
Hoe lang heeft het bij jullie geduurt ?

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
Ik denk dat je gewoon even geduld moet hebben... Ik meen dat bij mij de aanvraag 1.5 week heeft geduurd dat ik de weergave kreeg dat i verwerkt was. En ik denk ook dat de site niet elke dag geupdate word.

Verder veel succes met je toekomstige maxx account. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hehe thanks :)

Maarre hoe lang heeft het aangesloten worden in totaal geduurd bij jou ?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 13:59

Crazy D

I think we should take a look.

Anders bel je ze ff voor de zekerheid. Heb ik ook gedaan nadat ik de aanvraag gefaxed had, gewoon om zeker te weten dat ie aangekomen is bij de juiste personen... (en dat was nog in de tijd dat je de status niet online kon checken..) maar een week of 2/3 is geen vreemde tijd hoor, bij mijn weten wordt er eerst nog een keer bekeken of je wel of geen adsl kunt krijgen, wordt het verzoek voor portering ingedient bij KPN en krijg je dan pas wat te horen.

En de Cistron.Broadband newsgroep is een hele informatieve, en daar kun je een hoop vragen stellen aangezien Cistron support medewerkers de groep ook regelmatig checken.

Exact expert nodig?

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Probeer of cistron.broadband of adsl@cistron.nl

Verwijderd

Als je ADSL over ISDN hebt, die aanvragen zijn uitgesteld vanwege het gebrek aan modems. Nieuwe modems worden eind juni :'( verwacht.

(gisteren gebeld)

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb gewoon ADSL over normale lijn aangevraagd :Y)

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op woensdag 05 juni 2002 15:07 schreef d0g1e het volgende:
Als je ADSL over ISDN hebt, die aanvragen zijn uitgesteld vanwege het gebrek aan modems. Nieuwe modems worden eind juni :'( verwacht.

(gisteren gebeld)
mijn aanvraag zijn ze nu mee bezig, ik heb hier al een modem en splitter liggen... (heb ik zelf moeten regelen) voor ISDN dus...

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
[schrik niet mode]
Ik heb het dus op 10 januari aan gevraagt maar ik had nog mxstream op de aan sluiting ! Dat werd op 12 februarie eraf gehaald, dus vanaf dan kan bbned een porterings verzoek indienen bij kpn. Mijn Datum dat ik eindelijk adsl had was op 29 maart, ik heb wel 2 keer een portering die afgekeurd was. Ik had dus wel bepaalde frustraties :) maar goed je krijgt er iets voor terug waar je mond wel even van openstaat ! (mijn specs zijn gemiddeld 600 kB/s down en 52 kB/s upload)
[/schrikniet mode]
Op woensdag 05 juni 2002 14:40 schreef EL_TURKIE het volgende:
Hehe thanks :)

Maarre hoe lang heeft het aangesloten worden in totaal geduurd bij jou ?

Verwijderd

Bij mij heeft het 5 weken geduurd.

Verwijderd

Hehe, ik heb nu Cistron MAXX en hiervoor had ik Mxstream.
Ik heb in totaal een maand of 3 moeten wachten totdat ik eindelijk kon internetten via Cistron.
Maar dat kwam door dat kut KPN want die wilden de lijn maar niet omzetten in de centrale. Xs4all had me snel afgesloten al, dus internetten kon ik wel vergeten ook al had ik nog verbinding.

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 13:06 schreef Waazaap het volgende:
Hehe, ik heb nu Cistron MAXX en hiervoor had ik Mxstream.
Ik heb in totaal een maand of 3 moeten wachten totdat ik eindelijk kon internetten via Cistron.
Maar dat kwam door dat kut KPN want die wilden de lijn maar niet omzetten in de centrale. Xs4all had me snel afgesloten al, dus internetten kon ik wel vergeten ook al had ik nog verbinding.
Bij mij bijna hetzelfde, ik heb er ruim 2 maanden op moeten wachten. KPN was elke keer vergeten, dat ik geen mxstream meer had, dus op elk porteringsverzoek bleek mijn lijn al in gebruik te zijn.

Verwijderd

me too, 2 maanden gewacht omdat ons aller vriend KPN beweerde dat er op mijn adres geen telefoonaansluiting was(terwijl ik de KPN al 4 jaar spek hier) :( .
als alles van een leien dakje verloopt, heb je binnen 4 weken Cistron.

Verwijderd

Bij mij hielden ze vol dat Mxstream er volledig van de lijn af was, Cistron vertelde mij echter dat alle porteringsverzoeken afgewezen werden omdat er nog Mxstream op de lijn zat.
Dat bleek dus ook zo te zien.
Toen heb ik even een "vriendelijk" bezoek gebracht bij KPN Telecom bij Station Sloterdijk hier in Amsterdam.
Ik kreeg vervolgens een of andere bobo die over Mxstream ging te spreken, en binnen een week was het toen geregeld en kon ik internetten via Cistron.

Ik moet zeggen, ik wil niks anders meer, top service en snelheden voor een goeie prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn adsl status bekeken en ben nu aangeland bij stap 7 :9~

Quote : Stap 7: KPN Porteert lijn (huidige stap)

KPN is nu bezig uw lijn te porteren naar bbned. Tijdens dit proces zal uw lijn op de bbned apparatuur 'aangesloten' worden. Hierna wordt de lijn 'geprovisioned', waarbij de eigenlijke ADSL dienst geactiveerd wordt. Op uw modem zal dit te zien zijn door een brandend 'sync' lampje, of (in geval van een Lucent modem), een constant brandend 'wan' lampje.

Iemand enig idee hoe lang het nog ongeveer zou kunnen duren ?

Verwijderd

Hoi

Dat ligt eraan of je portering goed gaat,als het goed gaat is het een kwestie van 1 dag en dan kan je online Mits je je modem en splitter al aangesloten hebt dan.

Mijn totale aanvraag van het posten van de aanvraag en het online kunnen heeft totaal 14 dagen geduurd en ik ben dik en dik tevreden,lekker leeche met 800 kb/s enne uppen met 54 kb/s

tis echt wel een luxe als je chello gewend bent. :P

Verwijderd

Topictitel edit gegeven

Verwijderd

hmm dat het nog moeilijker kan bewijst een maat van me.
hij woont in een instelling en wil d.m.v. linesharing ook cistron adsl gaan doen... dat kan alleen moet dan wel eerst een tel. rekening worden opgehoest om te bewijzen dat er al meer dan 1 jaar een aansluiting is ofzo... leuk ; want de tel. rekeing komt niet op dat adres maar op een centraal kantoor van die instelling. cistron kan nix doen want de rekening hebben ze echt nodig als bewijslast ofzo.... echt klote...

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op dinsdag 18 juni 2002 09:31 schreef EL_TURKIE het volgende:
Ik heb vandaag mijn adsl status bekeken en ben nu aangeland bij stap 7 :9~

Quote : Stap 7: KPN Porteert lijn (huidige stap)

KPN is nu bezig uw lijn te porteren naar bbned. [..]

Iemand enig idee hoe lang het nog ongeveer zou kunnen duren ?
Maximaal 3 werkdagen voor het accepteren van de porteringsaanvraag (is dat stap 6?) en dan nog 8 werkdagen voor het daadwerkelijk porteren van de lijn. Volgens de KPN procedures tenminste, en het is bekend dat ze zich daar niet altijd aan houden.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 10:05
Ik heb het eind april aangevraagd (rond de 25ste), en de kpn porteerd morgen mijn lijn, en dan zou ik al internet moeten hebben.

Het modem hebben ze me gister toegestuurt, dus die zou ik vandaag/morgen moeten krijgen.

edit: moet april zijn, geen mei :o

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 15:08

Alpine

Twisted animator

En vanaf stap 9 kan je het internet op. Althans.... als je modem goed werkt. D'r zijn al 2 modems bij mij kapot gegaan. Maar m'n 3e modem werkt prima :)

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 18:35

Convoy

g44p

heb zelf eweka (BBNEd), en was binnen 5 weken aangesloten >:)
Pagina: 1