gezocht: vrijwilliger met Asus a7v

Pagina: 1
Acties:

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:18
Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met het hot-flashen van mijn bios.
Ik heb de bios geflasht naar een 1007 RAID bios (onder windows, daar ging het fout) en na de flash doet hij niks meer. Geen award bootblock bios oid. Er is hier wel een computerwinkel in de buurt, maar die is erg duur, en de wachttijd kan langer dan 2 week worden.
als je in de buurt van hoogeveen woont en in het bezit bent van een asus a7v en ik zou een hotflash mogen doen zou ik dat geweldig vinden.

Verwijderd

Heb je je CMOS wel gecleared ??
Heb het ook een keer gehad en bleek ik m'n CMOS niet goed gecleared te hebben.
Probleem was gelijk verholpen..

• SpiceWorm
ik heb met het jumpertje de bios gereset (5 seconden op 2-3), werkte niet, en het batterijtje eruit gehaald en kortgesloten (da's hetzelfde geloof ik... )
nog steeds niet werken

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 14:08 schreef Spiceworm het volgende:
Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met het hot-flashen van mijn bios.
Ik heb de bios geflasht naar een 1007 RAID bios (onder windows, daar ging het fout) en na de flash doet hij niks meer. Geen award bootblock bios oid. Er is hier wel een computerwinkel in de buurt, maar die is erg duur, en de wachttijd kan langer dan 2 week worden.
als je in de buurt van hoogeveen woont en in het bezit bent van een asus a7v en ik zou een hotflash mogen doen zou ik dat geweldig vinden.
2 weken wachttijd om even een bios te hotflashen }:O
Dan zou ik toch even verder zoeken naar een andere computerzaak :)

• SpiceWorm
Dan zou ik toch even verder zoeken naar een andere computerzaak
Hier in de buurt zijn er 3 verschillende. bij 1 daarvan hebben ze een a7v liggen, en dat moet ook gebeuren door "iemand met wat meer ervaring, en die is vaak onderweg"
Ik kan me wel voorstellen dat ze niet iedere halve gare hun moederborden later verkloten.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Norrod wil het wel doen, maarja dat is weer een afstandje van hoogeveen.

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Trek je complete kast van de kant, dus compleet ontkoppelen. Dan je clear cmos jumper op 2-3 en fijn een paar uur laten staan. Ik heb ook eens meegemaakt dat een paar seconden, of zelfs een minuut niet genoeg was. Toen maar een paar uur laten staan. Toen deed ie het wel. Dat was trouwens met een Abit KT7A

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:07

lonkhuijzen

100% ADH

Lijkt mij dat een beetje compuwinkel wel een bios writer heeft of hoe zo'n geval ook maar heet..

Nouja waarschijnlijk dus niet.. toch wel ernstig..
Leek me namelijk wel logisch. Toch wel wat mensen die hun bios vernaggelen en dan is dat natuurlijk een mooi stukje service.

edit:
Eeprom writer.. die bedoelde ik

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Bel ook eens wat elektronicazaken af of ze een EEPROM writer hebben waar je evt je BIOS in mag programmeren.

BTW: Je hebt niet exact hetzelfde bord nodig, als de chip maar overeenkomt in grootte, voltage en pinbezetting.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:32

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> PMG

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
hmm, in de buurt van hoogeveen? aan welke kant?

ik woon onder hoogeveen en heb een a7v :)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• SpiceWorm
Ik heb het gister geprobeert in een chaintech 7aja bordje, maar daarin kon hij de bios niet vinden... Ik ga morgen langs een winkel in assen (geloof bit computers ofzo) omdat ik nu toch in de buurt van groningen zit, en als dat niet gaat lukken, dan neem ik ff contact op met Vorlon...
ik hou jullie op de hoogte....

Verwijderd

Hey is het gelukt?? Ik heb nog een kapote Mobo maar de bios chip is nog wel goed!!! Misschien dat je die zo kan over zetten!!!! Maar ik woon in Groningen... Problemo??

Greetz Ice

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 23:29
Op vrijdag 07 juni 2002 17:32 schreef IconIan het volgende:
Hey is het gelukt?? Ik heb nog een kapote Mobo maar de bios chip is nog wel goed!!! Misschien dat je die zo kan over zetten!!!! Maar ik woon in Groningen... Problemo??

Greetz Ice
Ik heb nog een A7V waar de bios niet van goed is, maar het moederbord is nog 100%
Ik woon niet ver ven groningen vandaan, en heb veel belang bij die bios, zodat ik weer een goed moederbord heb :)
Als je die bios wilt verkopen, mail mij dit dan even.
mono@kabel.netvisit.nl

met vriendelijke groet

Bas

• banana01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 23:41
Niet HOTFLASH GEBRUIKEN Dit gaat vaak fout (bij mij ook :'( foutje in versie 1003 )

Ga Naar http://www.flashbios.org

Op deze site staan prima tips

Je moet je bios-chip uit z'n voetje halen(voorzichtig)en op sturen en binnen 3 werk dagen krijg je hem terug met de gewenste bios versie er op WERKT PERFECT !!! :) ( deze flash sevice kost 8 euro)
dat is goedkoper dan een nieuw moederbord geloof ik , want als een hotflash fout gaat kan je hem weggooien |:(

krom maar waanzinnig lekker

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 20:28
hmm ik denk dat 99% van de pc winkels niet gaan hotflashen tegenover klanten...

gewoon een nieuw moederbord aansmeren en dan zelf proberen te flashen :)

Bij mij is eigenlijk nog nooit een biosupdate mis gegaan en heb er toch wel een tig aantal gedaan?

kan je ook geen opstart diskette maken met command en dat ie automatisch de flash programma opstart en flasht..

als bios update mis gaat dan wilt het wel eens voorkomen dat het oude bios van A: wilt booten :)

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ook het boot block is kapot blijkbaar, dus geen floppymogelijkheden meer ;)

de A7V (PCB Rev. 1.02) die we hier hebben is van m'n vader en die komt de deur niet uit als het aan hem ligt, dus bij mij geef ik je weinig kans... (woon ook bij Rotterdam btw ;))

er moet toch wel 1 zaak een EEPROM programmer hebben? :? zou idd zeggen dat een beetje elektrozaak zo'n ding wel ergens heeft liggen... probeer anders iemand bij de universiteit Twente ofzow te strikken, misschien dat ze daar dan iets hebben... programmeren met een externe flasher is i.i.g. veel veiliger dan hotflashen.

(overigens een hele tijd zonder problemen de 1007 RAID BIOS gedraaid hier, dus aan de BIOS heeft het niet gelegen :P)

• SpiceWorm
Update: hotflash is gelukt *D (met medewerking van Blasterxp)

<reclame block>
bij bit computers in paterswolde
</reclame block>

moest het bord wel zelf betalen als ik het zou slopen, maar dat vind ik vrij normaal.
iig bedankt voor al jullie reacties. systeempje draait weer @ 1011

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
K dude,

mooi dat het gelukt is.

Volgende keer dat je langs komt, wel ff een je fan mee terug nemen :P
Pagina: 1