Toon posts:

[PHP] mail() naar hotmail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mail scriptje gemaakt dat de winnaars van een veiling een html mailtje stuurt met daarin de mededeling dat ze gewonnen hebben en een url waarop ze kunnen klikken om naar de pagina toe te gaan.

Het mailtje komt netjes opgemaakt in mijn hotmail box maar... hotmail heeft automagisch het url verkracht wat ik meegegeven heb?
code:
1
<a href="http://64.4.30.250/cgi-bin/linkrd?_lang=EN&lah=32a982c333c4d8d29f1872c7b8974848&lat=1023276727&hm___action=http%3a%2f%2fwww%2estart%2dend%2enl%2fmarketplace%2ffactuur_detail%2ephp%3ffactuur_id%3d999%26inloggen%3d1" target="_blank">Klik op deze link</a>, of kopieer de onderstaande link in uw browser.*

de onderstaande link is:
code:
1
* http://www.start-end.nl/marketplace_dev/factuur_detail.php?factuur_id=999&inloggen=1

de php code die deze link genereerd is exact dezelfde als die ik in de a href stop, ik snap er echt geen moer van wat er mis gaat.

Die bovenstaande link werkt dus niet meer nu :(

dit is btw de php code:
code:
1
<a href=\"http://www.start-end.nl/marketplace/factuur_detail.php?factuur_id=".$row_facturen_ophalen["factuur_id"]."&inloggen=1\" target=\"_blank\">Klik op deze link</a>, of kopieer de onderstaande link in uw browser.*

maar aan de code mankeert niks volgens mij aangezien de niet hyperlink wel correct is

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

waarom werkt hij niet?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

kan jij nix aan doen volgens mij
dat is de code die zij toevoegen aan de pagina met frame die jij te zien krijgt als je op de link klikt

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Janoz
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat komt omdat hotmail er een frame pagina van maakt met bovenin de melding dat het een site buiten hotmail betreft. In het onderste frame wordt gewoon je pagina ingeladen. Weet je heel zeker dat het niet werkt? Kijk eens in de source van die framset om te kijken of de URL daar wel goed staat.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet zo te truuken dat de link wel klikbaar is maar hotmail hem niet opleukt met zijn eigen zooi?

Kreeg al allemaal klanten aan de foon die hopeloos van slag waren :(
( het zijn echt allemaal digibeten met net zoveel pc ervaring als mijn ma, BAD dus )

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg dit als ik op de link klik:
There was an error displaying this link.
hij laadt geen frameset nix, als je ook goed naar de url kijkt dan kan het ook nooit werken zoals hij daar staat :(

Verwijderd

klanten hebben ALLEMAAL een hotmailadres?! wat voor klanten zijn dat? :D

Verwijderd

Topicstarter
klanten hebben ALLEMAAL een hotmailadres?! wat voor klanten zijn dat?
hahaha nee jopie :)

het is klanten bestand van nu zo'n 2000 bieders die actief meedoen met de veilingen, maar er zijn er een ruim aantal die hotmail gebruiken.

En het moet niet voor 10% wel werken, maar voor 1% niet is mijn doelstelling! ( heb al genoeg gedoe met netscape, mac ed en nu weer hotmail :( )

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

bied de link gewoon als tekst aan en zet er iets bij van "als de link niet werkt kunt u de onderstaande tekst in de adresbalk zetten"

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Waarom wordt er de ene keer /marketplace/ en de andere keer /marketplace_dev/ gebruikt?

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Die link kan hartstikke goed hoor, daar is niks mis mee. ALs jij dat wel vindt, mag je aanwijzen waar de link niet klopt.

Het truuken is onmogenlijk. De reden om dit te doen is om te voorkomen dat mensen van die prachtige mailtjes gaan sturen die linken naar een pagina waarin je je wachtwoord oid in moet vullen. Hotmail zet boven pagina's die worden ingeladen een waarschuwing neer om aan te geven dat de pagina zelf niet bij hotmail hoort.

Verwijderd

je kan wel sowieso natuurlijk een:

<script>
if(top.frames.length != 0)
{
top.location = self.document.location;
}
</script>

in die pagina zetten...

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op woensdag 05 juni 2002 14:21 schreef zellufs het volgende:
Waarom wordt er de ene keer /marketplace/ en de andere keer /marketplace_dev/ gebruikt?
:X :X

Verwijderd

Topicstarter
hee goed gezien :)
slordigheidje van mij :'(

maar dat heeft verder geen gevolgen voor de a href :(

en ik heb het erbij staan dat ze de link kunnen copieren, alleen had ik van hotmail toch wel wat meer verwacht.
Weten die klanten veel dat wij er niets aan kunnen doen dat hotmail onze link opleukt, in hun ogen hebben wij dit gewoon slecht gemaakt :(

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hotmail verneukt helemaal niks. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het niet werkt. Uiteraard werkt het niet als je nu die URL copy paste, maar dat komt omdat er een hotmailsessie in staat. Waneer je echter de link in het hotmail mailtje zelf intikt, zou het gewoon moeten werken...

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

hmmm... Ik heb ff naar de pagina gekeken, en naast de usual fouten en gebreken (ik vind het absoluut niet vreemd dat de site raar werkt onder iets anders dan IE, maar wel erg raar dat je daar anderen de schuld van geeft), ligt het waarschijnlijk aan het (imho een beetje onnodig) doorsturen naar een andere pagina. Waarschijnlijk vindt hotmail dit niet zo heel leuk en geeft ie daarom een error.

Verwijderd

Topicstarter
Janoz ik zit die error hier echt niet te verzinnen hoor?
Ik heb geen idee wat er mis gaat maar hij heeft al 2 test mailtjes zo opgeleukt dat hij het zelf ook niet meer snapt?

Verwijderd

Topicstarter
hmmm... Ik heb ff naar de pagina gekeken, en naast de usual fouten en gebreken (ik vind het absoluut niet vreemd dat de site raar werkt onder iets anders dan IE, maar wel erg raar dat je daar anderen de schuld van geeft), ligt het waarschijnlijk aan het (imho een beetje onnodig) doorsturen naar een andere pagina. Waarschijnlijk vindt hotmail dit niet zo heel leuk en geeft ie daarom een error.
(ik vind het absoluut niet vreemd dat de site raar werkt onder iets anders dan IE, maar wel erg raar dat je daar anderen de schuld van geeft)
wat wil je nou zeggen?

En nog een keer voor de duidelijkheid waarom ik er een link naar een andere site in heb staan:

De winnaars van een veiling krijgen een mailtje met daarin de mededeling dat ze een veiling winnaar zijn geworden in hun mailbox. Ik bied hun in deze mail een link waarop ze maar 1x hoeven te klikken en zo direct hun factuur op kunnen halen.
Lijkt me dus niet echt overbodig!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat snap ik, maar ik denk dat de fout eerder bij je eigen site ligt dan bij hotmail.. Ik denk met je mee en ik ben in de veronderstelling dat het wordt veroorzaakt door de header('location: blaat') die je in je pagina gebruikt zodra inloggen=1 in de url staat.

Verwijderd

Topicstarter
maar ik denk dat de fout eerder bij je eigen site ligt dan bij hotmail..
nee want vanuit mijn outlook werkt het prima en hij opend de link helemaal niet correct.
anders had hij volgens mij gewoon wel de msn bovenbalk moeten laten zien en daaronder de error.
Hij geeft nu dus gewoon een kale pagina met een error verder niets.

Verwijderd

Topicstarter
Hotmail verneukt helemaal niks.
Naajaaa ik moet je toch gelijk geven :?
Heb nog een test veiling laten lopen en mezelf een mailtje laten sturen (niets aan de code aangepast) hij genereerd een even vaag url, maar deze keer werkt hij wel correct?

Ik snap er echt geen hol meer van zit nu al overal te lezen wat ik mis kan hebben gedaan en nu werkt het out of the blue wel? :(

:'(

ik snap er niets van maar ben blij dat het "werkt" ;(

thanks evengoed voor jullie hulp

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

* Janoz doet een poging het uit te leggen

hotmail 'verneukt' de url niet, maar zorgt ervoor dat het een juiste url wordt. Vergelijk het met de url die je genereerd waneer je die link volgt. Hierin staat iets als referer=http//www...... Hierin zitten echter allemaal tekens die een speciale betekenis hebben zoals de ? de / de & de . de : enz. Deze worden omgezet naar hun %xx versie waardoor de url wel juist is.

Verwijderd

zet het als een tekstlink neer, dus www.iets.com/blababla, dus ZONDER http:// dan gaat hotmail er mee kloten. Maar dat was al gezegd. Op deze manier moeten mensen em wel ff copy pasten in een browser, maar met een beetje uitleg snappen ze dat vast wel.

Ik vind het overgens vreselijk irritand van hotmail |:( :(

• TheDane
  • Laatst online: 21:14

TheDane

1.618

volgens mij kun je op je eigen server wel de referer analyseren en eruit slopen .. maar dan moet je dus ff prutsen, urldecode()n en relocaten

Verwijderd

het ligt volgens mij wel aan hotmail hoor, ik het het nml ook vaak, soms zelfs dat dezelfde link de ene keer wel werkt en de andere keer niet, komt dat niet door de & tekens enzo?

Verwijderd

d2k wordt glashard genegeerd ;)
oplossing: zet de links als tekst erbij en zeg dat ze die moeten copy-pasten als het niet werkt... (credits gaan naar d2k, maar ik ben het er wel mee eens :P)
Pagina: 1