Toon posts:

VS80 DLT Drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb sinds kort een VS80 DLT drive in ons netwerk hangen (100 Mb Switched) echter wanneer ik een lokale backup maak werkt het prima met ca. 1 Gb / Minuut op een tape.

Echter wanneer ik een netwerk backup maak tussen verschillende Windows 2000 servers krijg ik niet meer als 13 Mb over mijn lijnen gebackup'd.

Iemand enig idee waarom deze waarde zo ontzettend laag is ??

Het netwerk zit verder goed in elkaar want de servers zijn erg snel met data uitwisselen onderling .. Maar backuppen kost gewoon enorm veel tijd. Zeker omdat het over ca. 34 Gb gaat ;-(

Verwijderd

Welk backup pakket gebruik je ??
Staat er niets in de logfiles??

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Backuppen via je netwerk is sowieso trager..(dit is wel extreem laag)..Draaien er geen background processen???? We hebben hier een glasvezel netwerkje liggen tussen 14 servers (12 om op te draaien, 2 voor backup) van >1GB. Toch moeten we elke keer dat we een backup maken, altijd de background processen afschieten....(dit gebeurd alleen tijdens de backup...logisch want sommige bestanden kunnen niet gebackupped worden als ze in gebruik zijn..)Dit levert echter ook aanzienlijke snelheidswinst op..(voor die 12 servers zijn ze met z'n 2-en ongeveer 2,5 uur bezig voor die 12 servers. Als we alle processen zouden laten draaien, dan redden we onze backup backups geeneens binnen 1 nacht...

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Topicstarter
Standaard pakket van HP : Backup Exec ..

Verwijderd

Topicstarter
Nou wij doen dus _maar_ 10/15 Mb/Minuut En dat vind ik persoonlijk wel erg traag voor een 100Mb netwerk met op dit moment alleen MS 2000 servers.

En nee we zetten niet allerlei zaken uit maar ik kan me niet voorstellen dat dat veel zal helpen .. Er moet ergens anders iets goed fout zitten .. Maar wat ? Ik weet het echt niet .. Verkeerde backup softwarwe ?

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-03 12:42

delorean7

Let's take the Aston toni

Probleem met Tape drives (helemaal met DLT!) en netwerken is het streamend houden van de drive, lukt dit niet dan gaat de drive start/stoppen en dat is heel erg slecht voor de drive en tape.

DLT is helemaal een kneus als het om streaming gaat aangezien dat ding zo verrekte hard draait en rukt aan de tape.

Mijn advies: koop een VXA-1, die is vele malen goedkoper, betrouwbaarder, stiller en belangrijker nog: variabel in schrijfsnelheid al naar gelang er data naar de tape gepompt wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt nu toch heel aardig .. Het bleek aan de SCSI controller te liggen. Wat er nou exact anders is weet ik niet maar deze nieuwe versie is er een met een iegen bios en dat maakt blijkbaar toch een hoop uit volgens HP.

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-03 12:42

delorean7

Let's take the Aston toni

Wat voor controller was dat?

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 13:41 schreef Winegummetje het volgende:
Ik heb sinds kort een VS80 DLT drive in ons netwerk hangen (100 Mb Switched) echter wanneer ik een lokale backup maak werkt het prima met ca. 1 Gb / Minuut op een tape.
Je hebt zelf je antwoord al gegeven!!!
100 Mbit is nl. +/- 12.5 MByte/s
Sommige pakketten kunnen ook nog wat compressie er op los laten, maar veel meer moet je er niet van verwachten.
[update]
Oeps, sorry ff niet goed gelezen......
Dacht dat het bij jou ging om 14 MB /sec en niet /min.
Maargoed, als je je netwerk helemaal vol kan blazen kan je dus max die 12.5MByte/s over de lijn blazen.
Pagina: 1