Ik heb een matsonic ms7177ct moederbord en daarop een via-chipset. Vandaag heb ik naast winxp ook win2k pro geinstalleerd in een dualboot. Het probleem is dat ik geen geluid uit m'n boxen krijg, terwijl dat onder xp wel gewoon goed werkt. ik heb de nieuwste via 4in1 drivers voor de zekerheid geinstalleerd maar dat had geen effect. ik weet niet zo goed wat nu te doen. win geeft aan dat er geen drivers voor het "multimedia audio device" zijn geinstalleerd. kan ik die op de site van de faqbrikant downen?
Is die geluidskaart geintegreed in je MOBO?
Zo ja,
.
Zo ja,
Lekkere nutteloze reply...Op woensdag 05 juni 2002 13:43 schreef Graham het volgende:
Is die geluidskaart geintegreed in je MOBO?
Zo ja,.
Het enige reden waarom ik een aparte geluidskaart gebruik is dat een bepaalde prog die ik gebruik niet lekker werkt met mijn onboard sound, verder is onboard geluid ideaal wat mij betreft. En dus ook voor andere mensen.
[ontopic]
Kijk even op de site van fabrikant voor nieuwe drivers ja.
Overigens snap ik de zin van een dualboot met win2k en winxp niet. XP draait alles wat win2k draait.
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Heb ook een geintegreede SB (ASUS A7V266-E) maar heb deze uitgezet, heb namelijk een Sound Blaster 5.1.
On topic
Maar je kunt eens windows update doen, misschien dat hij automatisch een update vind.
En anders moet je effe gaan zoeken naar een goede driver voor je SB.
On topic
Maar je kunt eens windows update doen, misschien dat hij automatisch een update vind.
En anders moet je effe gaan zoeken naar een goede driver voor je SB.
waarschijnlijk bedoel je dat je het niet snapt... voornaamste reden is dat ik een aantal (wiskunde)progjes gebruik die zoveel mogelijk intern geheugen en cpu willen gebruiken en daardoor gewoon sneller en soepeler lopen onder 2k.Op woensdag 05 juni 2002 13:47 schreef MightyRaven het volgende:
[..]
Overigens snap ik de zin van een dualboot met win2k en winxp. XP draait alles wat win2k draait.
edit: typo
Pagina: 1