Buizenversterker op Aopen moederbord..goed geluid?

Pagina: 1
Acties:

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 10:57
Op de frontpage stond dit:

http://www.tweakers.net/nieuws/22051

dus een moederbord met ingebouwde buizenversterker. Is dit nou nuttig, of gewoon overkill? Buizen geven toch heel mooi geluid enzo, maar dit zal wel een goedkope versie zijn.

Meningen?

Verwijderd

vast wel he anders waren ze dr vast niet aan begonnen maar het gaat om de amp die er op zit niet op het standaard geluidskaartje wat dr voor zit

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:45
'k Zie 't niet zitten...

Zeker omdat er een Realtek AC 97 chip voor zit. Klinkt niet echt High-end.

Doe mij maar een kaart met optisch uit, naar de DA van m'n DAT-recorder en dan pas 'n buizenbak.

Wordt ook lekker warm, binnenin de PC. OC'en is er dus zeker niet meer bij.

Punctuality is the politeness of kings

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

Wordt dit nie warm ?

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op woensdag 05 juni 2002 13:34 schreef TA2 het volgende:
Wordt dit nie warm ?
Ja, maar niet heel warm.. Je hoeft er geen rekening mee te houden in ieder geval..

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:11

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die warmte zal wel loslopen. Ik zie het nut er zelf ook niet van in, het verenigen van twee uitersten van geloven ofzo? :?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik vind een mamabord met een versterker al gek,laat staan een buizenversterker.

Heb wel eens een extern apparaat gezien die via de usb op de pc werd aangesloten en met buizen werkte (even Googelen of ik het nog kan vinden).

edit. gevonden
Afbeeldingslocatie: http://home.swbell.net/ronsuthe/product.jpg
http://home.swbell.net/ronsuthe/index.html

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 13:20 schreef dreamscape het volgende:
'k Zie 't niet zitten...

Zeker omdat er een Realtek AC 97 chip voor zit. Klinkt niet echt High-end.

Doe mij maar een kaart met optisch uit, naar de DA van m'n DAT-recorder en dan pas 'n buizenbak.

Wordt ook lekker warm, binnenin de PC. OC'en is er dus zeker niet meer bij.
AC 97 II schijnt toch wel aardig te zijn en 5.1!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
De kwaliteit zal heus niet merkbaar beter zijn dan met transistoren. Maar audiofielen zullen waarschijnlijk wel bereid zijn geld op tafel te leggen voor dit (ongetwijfeld zeer dure) moederbord en daar hoopt de fabrikant natuurlijk op.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:45
Op woensdag 05 juni 2002 14:33 schreef Juustem het volgende:

[..]

AC 97 II schijnt toch wel aardig te zijn en 5.1!
Qua specs zal 't zeker aardig zijn. Maar of het echt High-end geluid kan leveren vraag ik me af.
Maar goed... high-end geluid laat zich niet in specs beschrijven. Daar zijn al genoeg topics over...

Punctuality is the politeness of kings

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Op woensdag 05 juni 2002 14:30 schreef Duck-Twacy het volgende:
Ik vind een mamabord met een versterker al gek,laat staan een buizenversterker.
Volgens mij zit er niet echt een versterker op, alleen is de output stage voor de line-output uitgevoerd met één buisje. :? (Heb hier op t.net al genoeg op afgegeven om er nu verder op in te gaan... ;) )

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Het artikel is een beetje vaag, maar ik geloof dat je gelijk hebt.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

tja ik zeg maar zo mag dan wel een highend amp op zitten maar zonder highend geluidskaart maakt het allemaal toch geen reet uit

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:58
Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel. En dus zal dankzij de chipset en de waarschijnlijk aanwezige jackplug aansluitingen de kwaliteit nooit die van een normale geluidskaart overstijgen. Dit is meer voor die micro-set/autoradio aanhangers die :9~ bij het zien van 1001 lichteffecten en animerende beelden: Kitch dus

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Vroeger toen de buizen radio's verdwenen en de transistor-radio's in opmars waren was de groote kritiek van deze nieuwe techniek dat het heel anders klonk. Iedereen was immers gewend aan het vervormde buizengeluid en moest wennen aan de nieuwe klanken. Transistorradio's geven het geluid weer zoals het moet, als je dat niet gewend bent kan dat vreemd klinken.

Ok, als je het geluid uit buizen beter vind klinken dan koop je zo'n mobo. Zelf zie ik het nut er niet echt van. Koop dan liever een buizeneindversterker, dan krijg je tenminste fatsoenlijk geluid in je huiskamer. Zowiezo, als je hem gebruikt om MP3's af te spelen is 't helemaal onzin. MP3's zijn namelijk in sommige gevallen hoorbaar anders dan het origineel.

Vind het evengoed zeer kicke dat ze een mobo hebben met een buis er op. Nu nog een AMD XP processor die uit buizen bestaat, wie helpt er mee solderen??? :+

Mazzel,

Ivo

• TripleM
Dit is puur en alleen een gimmick, en ik vind het een geweldige gimmick moet ik zeggen.. Plexiglas plaatje in de zijkant van je kast, buizen op je moederbord!!! :D

Een buizenversterker is in principe een veel slechtere versterker dan een MOSFET versterker, maar het geluid wordt door veel mensen als warmer, voller ervaren.. Naja, als ze dat mooi vinden klinken dan is dat toch prima?

Persoonlijk ga ik es kijken wat dat ding hier gaat kosten, misschien koop ik er wel een.. Als ze dat nou ook es deden voor AMD bordjes.. :9~

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 05 juni 2002 15:03 schreef polaris het volgende:
Maar audiofielen zullen waarschijnlijk wel bereid zijn geld op tafel te leggen voor dit (ongetwijfeld zeer dure) moederbord en daar hoopt de fabrikant natuurlijk op.
Nou, dan zijn het dus geen audiofielen. Een audiofiel is niet goed bij z'n harses als ie hier in trapt :D

Als je echt audiofiel geluid met je PC wilt voortbrengen: Neem een geluidskaart die een optische output op 44.1KHz geeft, en niet samplerate conversion gebruikt om 48KHz uit te spugen, en sluit 'm optisch aan op een goeie D/A converter die apart gevoed wordt. Je PC en audio apparatuur mag in geen geval electrisch verbonden zijn, behalve dan via het stopcontact.

Sluit die D/A conveter aan op een goeie klasse-A of buizen versterker en je hebt veel beter geluid dan deze bullshit. Ik vind dit net zoiets als vergulde contacten op een crappy Soundblaster Live :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• TripleM
Op donderdag 06 juni 2002 10:17 schreef Exirion het volgende:
Als je echt audiofiel geluid met je PC wilt voortbrengen: Neem een geluidskaart die een optische output op 44.1KHz geeft, en niet samplerate conversion gebruikt om 48KHz uit te spugen, en sluit 'm optisch aan op een goeie D/A converter die apart gevoed wordt. Je PC en audio apparatuur mag in geen geval electrisch verbonden zijn, behalve dan via het stopcontact.

Sluit die D/A conveter aan op een goeie klasse-A of buizen versterker en je hebt veel beter geluid dan deze bullshit. Ik vind dit net zoiets als vergulde contacten op een crappy Soundblaster Live :D
Je begon zo goed en dan eindig je zo slecht.. :+

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op woensdag 05 juni 2002 14:33 schreef Juustem het volgende:
AC 97 II schijnt toch wel aardig te zijn.....
Uhmmm..... Nou, nee. Je zult op zo'n RF-lawaaierig mobootje ook echt een superkwaliteit uit je D/A converters halen.
....... en 5.1!
Ook zoiets, hoe wil je 6 kanaals geluid door een 2 kanaals buis laten lopen? :) (uitgaande van de standaard (goedkope) 12ax7 serie)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Pagina: 1