Toon posts:

Processor snelheid niet juist?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een nieuw moederbord geinstallerd met daarop een Athlon XP 1700+ processor. Telkens bij het opstarten krijg ik een BIOS error dat de interne kloksnelheid te groot zou zijn. Default staat die (CPU Speed) op 1488 (laatste 2 getalletjes weet ik niet juist. Ik heb uit de dropdown nu een lagere kloksnelheid geselecteerd, 1100 om precies te zijn, en heb geen problemen meer. Normaal is de CPU snelheid van die 1700+ toch 14..
Weet iemand het probleem en hoe ik dit kan verhelpen?

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
PS: Moederbord is een ASUS A7V333

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Staan al je BIOSinstellingen wel juist, op hoeveel MHZ draait je FSB?

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 13:09 schreef -FoX- het volgende:
Staan al je BIOSinstellingen wel juist, op hoeveel MHZ draait je FSB?
Ja check ff of je FSB en multiplier goed ingesteld staan.. Dus STANDAARD.. Want uit deze info valt niet echt iets op te maken.

Verwijderd

misschien een biosupdate?

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 10:11
Volgens mij is de snelheid van 1800+ 1533 dus 1700+ 1433 maar dat weet ik weer niet zeker :(

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

KneoK

Not in a million lightyears

1800+ is inderdaad 1533MHz, de 1700+ is dan 66MHz lagen en dus 1466MHz...

Verwijderd

AMD XP 1700+ = 1466MHz dus dat betekend multiplier van 11 x FSB van 133 in jou geval.

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 10:11
aah hak het toch goed van die 1800+ :)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sommige moederborden hebben nog wel eens een afwijking in de fsb. Je stelt bijv 133mhz in, en hij staat dan bijvoorbeeld op 133,89. 133,98 x 11= 1473 mhz in plaats van 1466.

Misschien heb je zelf de fsb iets te hoog gezet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn pc gewoon opgestart na installatie en heb geen enkele instelling gewijzigd in de bios noch via dipswitches. Default stond hij dus zo:
CPU Speed: 1466
CPU Frequency Multiple 11,0x
CPU/PCI Frequency 133/33
Als ik deze instelling dus laat zoals ze default was valt mijn PC gewoon uit na enkele seconden.
Als ik mijn CPU Speed wijzig naar de andere en enige optie in die keuzelijst (of ik zou manueel moeten proberen) dan werkt mijn systeem dus perfect maar draait hij dus niet zoals het zou moeten.
Als ik mijn PC gegevens bekijk met een programma is het wel zeker een 1700+. Zou het misschien kunnen dat dit zo'n gekloonde AMD processor die eigenlijk geen 1700+ is maar een lagere?
Alvast bedankt voor de hulp

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 05 juni 2002 18:47 schreef deltake1968 het volgende:
Ik heb mijn pc gewoon opgestart na installatie en heb geen enkele instelling gewijzigd in de bios noch via dipswitches. Default stond hij dus zo:
CPU/PCI Frequency 133/33
Als ik deze instelling dus laat zoals ze default was valt mijn PC gewoon uit na enkele seconden.
Als ik mijn CPU Speed wijzig naar de andere en enige optie in die keuzelijst (of ik zou manueel moeten proberen) dan werkt mijn systeem dus perfect maar draait hij dus niet zoals het zou moeten.
Als ik mijn PC gegevens bekijk met een programma is het wel zeker een 1700+. Zou het misschien kunnen dat dit zo'n gekloonde AMD processor die eigenlijk geen 1700+ is maar een lagere?
De andere optie is zeker 100x11=1100mhz :?

Dan klok je hem gewoon onder en dat hoort uiteraard niet. Zoek uit waardoor je pc niet stabiel loopt op 133x11.

*Trekt je geheugen het niet?
*Voeding niet helemaal lekker?
*Te laag core voltage (kan bijna niet)?
*Enz, zoek ff met de search.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Op woensdag 05 juni 2002 18:47 schreef deltake1968 het volgende:
CPU/PCI Frequency 133/33
Misschien izt je koeler er niet goed op en wordt hij te warm?

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:44

Valkyre

Kitesurf FTW!

athlon +1700xp draait op 1.48 GHZ,

check specs below maar

iRacing Profiel

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:25

Glorificationer426

come we hero rush yes?

ja en mijn 1800+ is ook een 1900+ als je 3mhz bij de fsb doet...

Maarreh, misschien een bios update of ff je koeler checken, kijk ff naar je temperaturen van kast en proc.

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:33

Alphafox

wat zeggie!

ik denk dat dit persoon niet in de gaten heeft dat een 1700+ op iets meer dan 1400mhz draait, ik denk dat hij denkt dat hij op 1700mhz draait!

wisdom is rarely common

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 11:22 schreef Alphafox het volgende:
ik denk dat dit persoon niet in de gaten heeft dat een 1700+ op iets meer dan 1400mhz draait, ik denk dat hij denkt dat hij op 1700mhz draait!
Volgens mij heb je het topic niet goed gelezen, de proc wil niet op 1466 (= default) draaien, deze persoon weet dus wel degelijk dat een XP1700+ niet op 1,7 Ghz draait (althans normaal niet >:) ). Ik zou het moederbord retour sturen samen met de proc (of langsgaan in het geval van een computerboer) en het laten testen! succes

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Het net het probleem gevonden en het is eigenlijk iets stom en denk dat veel mensen met hetzelfde probleem zitten.
De koeling, een Thermalcake Volcano 7, stond 180C gedraaid, dat was alles.
Bedankt toch van de reacties!
Pagina: 1