[Car-Audio] Welke versterker voor sub ?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek gegaan naar een beetje een goede versteker voor mijn subwoofer.
Ik heb nu de volgende modellen gezien.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Sony Xployd XM-255EX 

Main features 
Channel Configuration: 2/1 
Low Pass Filter (LPF): 50-200 
DIN 45500 
(4 ohm): 2 x 60 W 
(4 ohm): 1 x 140 W 
(2 ohm): 2 x 70 W 
Rated Output Power/THD 
(4 ohm): 2 x 55 W/ 0.04% 
(4 ohm): 1 x 140 W/ 0.1% 
(2 ohm): 2 x 70 W/ 0.1% 
Max Output Power (14.4 V) 
(4 ohm): 2 x 120 W 
(4 ohm): 1 x 300 W 
(2 ohm): 2 x 150 W 
Frequency Response range 5-100000 Hz 
Tolerance +0/-3 dB 
Signal to Noise Ratio >100 dB 
Total Harmonic Distortion (1 KHz) is 0.005% 
Number of input channels : 2 
Balanced Input Circuit 
Speaker level input 
Line out 
MOSFET Power Supply 
Torodial transformer 
Input sensitivity 0.2-4 V 
Gold plated connectors 
Load Capability: 2 ohm 
Dual mode capability 
Weight 1.5 kg 
Dimension (W x H x D) 237 x 50 x 170 mm

Afbeeldingslocatie: http://www.techtronics.com/uk/images/sony/sony-xm-255ex-X.jpg

De Pioneer GM-X422
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Premier 2-Channel Power Amplifier with Built-In Crossover

Specifications 
Continuous Power (20Hz-20kHz, 0.08% THD)
2 ch: (4 Ohm) 35Wx2 
2 ch: (2 Ohm) 50Wx2 
1 ch: (4 Ohm) 80Wx1 
Maximum Power (EIAJ)
2 ch: (4 Ohm) 70Wx2 
1 ch: (4 Ohm) 160Wx1 
Frequency Response: 10Hz - 50kHz (0,-1dB) 
Total Harmonic Distortion: 0.004% (1kHz, 4 Ohm) 
Signal-to-Noise Ratio: 105dB (IHF-A Weighted, at 1kHz) 
Dimensions: 8-1/8" x 2" x 6-7/8" 
Features 

Bridgeable 1/2/3 Channel Capability 
High-Current 2 Ohm Operation 
PWM MOSFET Power Supply 
Balanced Isolator Input Circuit 
Gold-Plated Screw-Type Power/Ground Terminals 
Gold-Plated Screw-Type Speaker Terminals 
Gold-Plated RCA Inputs 
Gold-Plated RCA Outputs 
Hi-Volt Input Level Control (400mV-4V) 
Speaker Level Inputs 
Selectable Crossover: 80Hz, -18dB/oct. (LPF) or 80Hz, -12dB/oct. (HPF) 
Variable Bass Boost (40-120Hz, 0 to +12dB) 
Premier Two-Year Warranty

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneerelectronics.com/Pioneer/Images/CarProduct/gm-x422.jpg

Of de Kenwood KAC-629S
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
2-Channel Amp Specifications  

Amplifier Type: 2-channel 
RMS Power: 60W x 2 @ 14.4V 
Bridged RMS Power: 150W x 1 @ 14.4V 
THD at Rated RMS Power: 0.08% 
Speaker Level Inputs: Yes 
Preamp Outputs: No 
Built-In Crossovers: HP/LP 
Frequency Response: 20-20,000 Hz 
Channel Separation: n/a 
Signal to Noise Ratio: 100 dB 
Fuse Rating: 25 amps

Afbeeldingslocatie: http://images.cardomain.com/products/ken/KENKAC629S_1.jpg

Hier de prijzen:

Sony = 169 euro
Pioneer = 205 euro
Kenwood = 209 euro

Zelf, vindt ik de Sony wel de moeite waard, of is dat misschien zonde van mijn geld,?? er komt een 12" sub aan van 300watt (piek)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Zo te zien heeft de Pioneer alleen een vast kantelpunt voor het filter, dus die valt af. Niets ten nadele van Sony, maar mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan van de Kenwood. Transparant geluid met stabiele bas. In jouw geval alleen bas.

Als het je eerste verterker is, zou ik overigens goed nadenken of je niet even door moet sparen voor een 4 kanaals. Een 4 kanaals is voldoende om je hele systeem in de auto aan te sturen. Als je nu eerst een 2 kanaals koopt en later verder wil, zit je met twee versterkers te pielen ipv één handig blok (4kanaals)metaal.

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 13:17 schreef Wekkel het volgende:
Zo te zien heeft de Pioneer alleen een vast kantelpunt voor het filter, dus die valt af. Niets ten nadele van Sony, maar mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan van de Kenwood. Transparant geluid met stabiele bas. In jouw geval alleen bas.

Als het je eerste verterker is, zou ik overigens goed nadenken of je niet even door moet sparen voor een 4 kanaals. Een 4 kanaals is voldoende om je hele systeem in de auto aan te sturen. Als je nu eerst een 2 kanaals koopt en later verder wil, zit je met twee versterkers te pielen ipv één handig blok (4kanaals)metaal.
Het wordt idd mijn eerste versterker, maar de achterspeakers worden genoeg gevoed door een Kenwood HU 4x40watt ,. en dat klinkt al goed (kofferbak he ;) )

Verwijderd

Hoeveel wil je maximaal uitgeven?

Ground Zero maakt mooie versterkers voor het geld

2-kanaals:

GZRA2100 2x 65watt RMS @ 4ohm € 135
GZRA2200 2x 85watt RMS @ 4ohm € 219

4-kanaals:

GZRA4100 4x 65watt RMS @ 4ohm € 179
GZRA4200 4x 85watt RMS @ 4ohm € 249

Dit zijn echt mooie versterkers voor het geld. Tevens wordt er niet gerommeld of gelogen over het vermogen. Ze zijn alle 4 op 2ohm stabiel. Denk niet dat 1 van 3 merken die jij hier noemt dat ook zijn.

Voor meer info: www.hifipoint.nl

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

je kan ook een 729 van kenwood kiezen Afbeeldingslocatie: http://www.carhifi.nl/pics/kac729.jpg.. die is een stukje krachtiger en is op het web te koop voor zo rond 200euro
oa bij remcoonline en carhifi.nl ( in de winkel echt een stuk duurder ze hebben een 3ehandse voor 300 euro aan me proberen te verkopen 1week oud ,maar toch duur)die 629 kost 163 euro op carhifi.nl

als het goed is gewoon 2ohm stabiel (zoals bijna elke versterker tegenwoordig)

helaas een nadeeltje bij die 729 .. filter vsat op 80 hz.. is wel een mooie frequentie voor je sub dat wel en 300W :p

mzzls

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 13:53 schreef Celeron_clocker het volgende:
Hoeveel wil je maximaal uitgeven?

Ground Zero maakt mooie versterkers voor het geld

2-kanaals:

GZRA2100 2x 65watt RMS @ 4ohm € 135
GZRA2200 2x 85watt RMS @ 4ohm € 219

4-kanaals:

GZRA4100 4x 65watt RMS @ 4ohm € 179
GZRA4200 4x 85watt RMS @ 4ohm € 249

Dit zijn echt mooie versterkers voor het geld. Tevens wordt er niet gerommeld of gelogen over het vermogen. Ze zijn alle 4 op 2ohm stabiel. Denk niet dat 1 van 3 merken die jij hier noemt dat ook zijn.

Voor meer info: www.hifipoint.nl
Rondt de 170 euro idd, vindt ik genoeg.. dus dat wat jij noemt is wel leuk spul ??

Verwijderd

Ja dit is mooi spul. Zit tussen Kenwood en Rockford Fosgate in denk ik qua kwaliteit. Misschien wel gelijk met RF maar dan alleen de duurdere series van GZ. De zaak zit in Brabant in Beugen. Woon je daar een beetje dichtbij, de firma heeft namelijk nog niet zoveel dealers in Nederland, omdat ze nog niet zo lang geleden begonnen zijn.

Verwijderd

Ow ja... als ik mijn wagen binnenkort ga volhangen met audio dan zal dat hoogstwaarschijnlijk ook Ground Zero worden. Het is een stuk goedkoper dan RF maar wel net zo goed :)

Tis maar ff dat je weet dat ik je geen rotzooi loop aan te praten.

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Dat is dan allemaal leuk en aardig maar ik woon in Groningen :'( ;(

Verwijderd

Mmm ik wil wel ff overleggen welke dealer het dichtsbij zit... anders wil ie em misschien wel opsturen ofzo.

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 15:56 schreef Celeron_clocker het volgende:
Mmm ik wil wel ff overleggen welke dealer het dichtsbij zit... anders wil ie em misschien wel opsturen ofzo.
Doe dat ff als je zou willen,..

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:34
Op woensdag 05 juni 2002 15:20 schreef Celeron_clocker het volgende:
Het is een stuk goedkoper dan RF maar wel net zo goed :)
RF moet het vooral van z'n naam hebben. Een paar jaar geleden waren ze misschien de beste maar nu is hun spul vooral schrikbarend DUUR!!! :)

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op woensdag 05 juni 2002 18:53 schreef dominator het volgende:

[..]

RF moet het vooral van z'n naam hebben. Een paar jaar geleden waren ze misschien de beste maar nu is hun spul vooral schrikbarend DUUR!!! :)
RF is duur, maar wel goed. Hoort gewoon tussen merken als MTX e.d.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Jivecar
Op woensdag 05 juni 2002 15:17 schreef Celeron_clocker het volgende:
Ja dit is mooi spul. Zit tussen Kenwood en Rockford Fosgate in denk ik qua kwaliteit. Misschien wel gelijk met RF maar dan alleen de duurdere series van GZ. De zaak zit in Brabant in Beugen. Woon je daar een beetje dichtbij, de firma heeft namelijk nog niet zoveel dealers in Nederland, omdat ze nog niet zo lang geleden begonnen zijn.
Ik ben het eens met de stelling, GZ is opkomend maar zeker niet verwaarloosbaar. Het zal nooit een merk worden qua sony, pioneer, kenwood qua bekendheid. Maar kwaliteit zeker beter; de mid-end apparatuur is mij niet specifiek bekend.

De mid/high-end (GZWN2600 bv.) of GZ Plutonium is super, absoluut geen db-drag sub maar meer een SCAN subje....

Over een aantal jaar ben ik overtuigd dat GZ tussen merken zoals RF, MTX, JL audio zal bevinden (GZ met de duurdere series, dat wel...)

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 19:41 schreef Jivecar het volgende:

[..]

Ik ben het eens met de stelling, GZ is opkomend maar zeker niet verwaarloosbaar. Het zal nooit een merk worden qua sony, pioneer, kenwood qua bekendheid. Maar kwaliteit zeker beter; de mid-end apparatuur is mij niet specifiek bekend.

De mid/high-end (GZWN2600 bv.) of GZ Plutonium is super, absoluut geen db-drag sub maar meer een SCAN subje....

Over een aantal jaar ben ik overtuigd dat GZ tussen merken zoals RF, MTX, JL audio zal bevinden (GZ met de duurdere series, dat wel...)
GZ is zeker niet verwaarloosbaar, daar heb je gelijk in. Het merk zal denk ik ook binnen een paar jaar tussen topmerken zoals RF, MTX, Audison, enz... komen te staan. De Plutonium kan ook wel gebruikt worden voor DB Drag. Het is gewoon een sub met erg goeie klank, maar wil ook behoorlijk hard...

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Goed,.. sorry voor de schop, maar ik heb een probleem ik heb dus de Sony versterker gekocht,. aangesloten en jaa hij werkt,.. maar WTF .. hij gaat helemaal niet hard,. ik snap er niks van hij is nu aangesloten als mono.,. en ik zag in het boekje iets over bruggen.. mar dan moest er nog een set speakers aan. en dan de sub parralel aansluiten op de speakers ?? ,.. ik heb de sub ook thuis aangesloten gehad op mijn sub versterker (hifi) en dat ging bruut, hij liet de spiegel bij mijn buren aan de want wapperen,.. en nu laat ie een heel klein beetje het stuur trillen... ik snap er helemaal niks van,.. ik zoek hulp thx!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Iemand ?

Verwijderd

Sorry dat ik het zeg maar je heb dus de verkeerde versterker gekocht, ten eerst het is een sony en ten tweede heb je dus WEL een 4 kanaals versterker nodig.

Ik zou hem ruilen en je geld terugvragen als het nog kan. Het heeft weinig zin om een sub en twee hoedeplank speakers die allemaal veel vermogen vragen op een "klein" versterkertje te zetten.

Over dat bruggen, dat kun je uiteraard proberen.

• Jivecar
Op zondag 09 juni 2002 01:03 schreef Alfa_33 het volgende:
Goed,.. sorry voor de schop, maar ik heb een probleem ik heb dus de Sony versterker gekocht,. aangesloten en jaa hij werkt,.. maar WTF .. hij gaat helemaal niet hard,. ik snap er niks van hij is nu aangesloten als mono.,. en ik zag in het boekje iets over bruggen.. mar dan moest er nog een set speakers aan. en dan de sub parralel aansluiten op de speakers ?? ,.. ik heb de sub ook thuis aangesloten gehad op mijn sub versterker (hifi) en dat ging bruut, hij liet de spiegel bij mijn buren aan de want wapperen,.. en nu laat ie een heel klein beetje het stuur trillen... ik snap er helemaal niks van,.. ik zoek hulp thx!
Helemaal snap ik het niet:

De sony is 2 kanaals toch? En de bedoeling was om één single voiced coil subwoofer aan te sluiten (met één aansluiting).

In dit geval zie ik niet wat je fout doet: bruggen is van 2 luidspreker uitgangen één maken. Je sluit de + van de ene uitgang aan op de - van de andere. Let op, het staat er goed bij WELKE aansluiting je moet hebben! In dit geval sluit je dus één subwoofer aan op de versterker en blijven er géén bruikbare uitgangen meer over. De bridged modes geeft 140w @ 4ohm dus dat lijkt mij goed.

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
het is idd, een single sub, met 1x aansluiting... het is een 2 kanaals versterker,.

Verwijderd

goed gelet op de polariteit van de sub. Als je de draden per ongeluk omdraaid kan de sub ook minder hard gaan. Tís maar een id.

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 22:44 schreef polydipsia het volgende:
goed gelet op de polariteit van de sub. Als je de draden per ongeluk omdraaid kan de sub ook minder hard gaan. Tís maar een id.
Hij zit nu aangesloten met een rca kabel op de front out van de radio, .. die naar de versterker gaat,.. en waar daar de sub mono op aangesloten zit.. ik zal het volgende dan ff nakijken de kabel van de sub zelf, en de rca kabel of die wel goed zit,.. en de min pool..

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Waarom heb je nu dan toch gekozen voor die Sony als ik vragen mag?
Je vraagt om raad, en dan negeer je toch alle goede adviezen die je krijgt... :?

Maar als ik jou was, was ik op zoek gegaan naar een versterker van Caliber, dat is namelijk een van de beste merken, vergelijkbaar met oa Rockfort Fosgate. :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmm die Sony is nou niet het einde van de wereld. Ook met de Sony zou het allemaal goed moeten werken.

• Phase

Phase

Supremely Insane

Op maandag 10 juni 2002 14:11 schreef Wekkel het volgende:
Hmm die Sony is nou niet het einde van de wereld. Ook met de Sony zou het allemaal goed moeten werken.
Dat is ook waar. :)

Heb je misschien een filter niet goed ingesteld staan?
Kun je op de versterker zelf instellen wat z'n input is?
Als dat zo is, dan zou ik die maar eens proberen.

• stylezzz
Op maandag 10 juni 2002 09:50 schreef Phase-Shifter het volgende:
Maar als ik jou was, was ik op zoek gegaan naar een versterker van Caliber, dat is namelijk een van de beste merken, vergelijkbaar met oa Rockfort Fosgate. :)
Proest..... :P

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 14:47 schreef Phase-Shifter het volgende:

[..]

Dat is ook waar. :)

Heb je misschien een filter niet goed ingesteld staan?
Kun je op de versterker zelf instellen wat z'n input is?
Als dat zo is, dan zou ik die maar eens proberen.
Ik ben nu achter een aantal, dingen.. de output van de radio RCA ,.. heeft een front en rear, die parralel over de andere speakers heenstaan, die dus ook op de radio zitten,.. als je dus de bass centraal zet heb je minder, zet je em vol open beukt de sub al weer veel meer,.. is dan mijn conclusie, dat ik dus geen ruk aan deze opstelling heb ??

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-08 06:30
Heb je geen normale SUB-uitgang op je radio zitten dan?

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 08:40 schreef kaandorp het volgende:
Heb je geen normale SUB-uitgang op je radio zitten dan?
Nee die zit er niet op,..

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Ok, ik ben nog es met de sony ant spelen geweest, maar ik zie alleen maar dat de woofer staat de gymen, en dansen, maar er verder geen tot weinig bass/druk uit laat komen. wat ik overigens zeer vreemd vindt,, maargoed..

Goed, ik wil dus nog een andere versterker kopen denk ik.. en die sony voor de achterspeakers gebruiken (pioneers 6x9")

De versterker die ik dus voor de sub wil kopen is een Magnat Classic 480

Afbeeldingslocatie: http://www.vogelzang.nl/images/artikelen/8913.gif

Krachtige 4 x 120 watt eindversterker voor gebruik in de auto. Dit model is beveiligd tegen kortsluiting en oververhitting. Het ingebouwde filter en de dubbele versterker zijn in staat om tegelijkertijd een subwoofer en een paar luidsprekers aan te sturen. De aansluitbussen zijn verguld voor een optimaal contact.

Kwanta kosta, 169euro bij de Mediamarkt,..

Wederom de vraag is dit wat ? En, gaat deze het wel goed doen ??

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Specs zien er goed uit.

Kopen en weten..

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 00:47 schreef Wekkel het volgende:
Specs zien er goed uit.

Kopen en weten..
Ik wil niet weer een blunder begaan
:edit
die sony was ook 169, toen we die net gekocht hadden en bij de Mediamarkt kwamen waren we zooow pissed

:edit 2

hier staat ook nog wat specs kijk es ?
http://www.magnat.nl/magnat/magnat-car/event-car-classic.htm

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

die amps staan er niet bekend om dat het krachtpatsers zijn ,maar zolang je niet te hoge eisen stelt zijn ze wel ok,btw waarom nu ineens een 4 kanaals erbij ?? als je nu een 200 euro voor een 2 kanaals uitgeeft dan gaat het een stuk meer knallen.. gewoon in een keer goed doen anders heb je dalijk weer dat het niet bevalt

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Met een 4 kanaals kan je je totale installatie meer afmaken, dan met een 2 kanaals.

Overigens snap ik al dat wattage geweld ook niet zo goed. Met 4x35 watt RMS kan je al meer dan voldoende herrie schoppen. Waarom je perse over de 150 watt RMS voor woofers zou moeten hebben is mij onduidelijk. Dat soort specs zijn zeker voor echte basbeukers of zo.

• stylezzz
Op woensdag 19 juni 2002 00:34 schreef Alfa_33 het volgende:
Ok, ik ben nog es met de sony ant spelen geweest, maar ik zie alleen maar dat de woofer staat de gymen, en dansen, maar er verder geen tot weinig bass/druk uit laat komen. wat ik overigens zeer vreemd vindt,, maargoed..
Is de woofer ingebouwd in een kistje of laat je hem free-air spelen? Free-air levert maar een fractie van het basplezier als dat je hem in een kistje had gezet....

• Phase

Phase

Supremely Insane

Wat heb je dan eigenlijk voor een woofer?

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 08:59 schreef dominator het volgende:

[..]

Is de woofer ingebouwd in een kistje of laat je hem free-air spelen? Free-air levert maar een fractie van het basplezier als dat je hem in een kistje had gezet....
Hij zit in een ca. 90 liter kist, 12" woofer

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 03:05 schreef mollie het volgende:
die amps staan er niet bekend om dat het krachtpatsers zijn ,maar zolang je niet te hoge eisen stelt zijn ze wel ok,btw waarom nu ineens een 4 kanaals erbij ?? als je nu een 200 euro voor een 2 kanaals uitgeeft dan gaat het een stuk meer knallen.. gewoon in een keer goed doen anders heb je dalijk weer dat het niet bevalt
En, euhm die Sony hangt er nog gewoon voor, denk je dat die nu nog trug kan d8 et ni! :(

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:08

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als je woofer al aan t gymen is, dan krijgt je Sony booster hem dus wel aan de praat, een ander merk booster betekent volgens mij nog steeds dat gymen....
Ik heb die boombox van Kijkshop aangesloten, hier zit ook een 12" woofer in (conus en doek geheel vrij) en aan de andere zijde van de cylinder een vuistgrote basspoort.
Kun je met deze maten (35cm doorsnee, 54cm lengte) niet iets doen :?
Die boombox levert een enorme druk, en dat terwijl hij gewoon op m'n JVC radio zit met 4x 16W RMS aan 4 ohm.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual

• stylezzz
Op woensdag 19 juni 2002 20:33 schreef Alfa_33 het volgende:

[..]

Hij zit in een ca. 90 liter kist, 12" woofer
Weet je zeker dat dat de goede maat is? Ik speel ook met 12" woofers maar dan in een 30 liter kistje. (per stuk)

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 09:08 schreef dominator het volgende:

[..]

Weet je zeker dat dat de goede maat is? Ik speel ook met 12" woofers maar dan in een 30 liter kistje. (per stuk)
Yep, zeker goed,.. tis allemaal berekent, maar wat zo vreemd is, .. ik heb em eerst thuis getest op mijn hifi sub (60watt versterker) en dat was bruut, hij liet de spiegel bij de buren aan de muur letterlijk trillen, en nu hoor je nog maar net de nummerplaat trillen. als je goed luisterd.

Dikke stront dus,... de versterker zit nu met de RCA op een vrij kanaal *rear* de rest van de speakers zitten op *front*,.. maar dan nog is het 3x niks.. Wat is nu het probleem.

Ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk ben geweest

• Phase

Phase

Supremely Insane

Hoeveel ohm is die sub dan eigenlijk?
Want ik kan me voorstellen dat een 8 ohm speaker niet lekker klinkt op een 4 ohm uitgang.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kun je zo'n versterker niet eerst testen bij jouw audiozaak?
Ljkt me goed idee om es te vragen, zo kun je je een versterker kiezen die bij jou smaak past qua gehoor.
Zo kon ik het iig wel regelen (ergens in twente)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 00:25 schreef Phase-Shifter het volgende:
Hoeveel ohm is die sub dan eigenlijk?
Want ik kan me voorstellen dat een 8 ohm speaker niet lekker klinkt op een 4 ohm uitgang.
Het is een 4Ohm woofer

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 16:06
De versterker die ik dus voor de sub wil kopen is een Magnat Classic 480

[afbeelding]

Krachtige 4 x 120 watt eindversterker voor gebruik in de auto. Dit model is beveiligd tegen kortsluiting en oververhitting. Het ingebouwde filter en de dubbele versterker zijn in staat om tegelijkertijd een subwoofer en een paar luidsprekers aan te sturen. De aansluitbussen zijn verguld voor een optimaal contact.

Kwanta kosta, 169euro bij de Mediamarkt,..

Wederom de vraag is dit wat ? En, gaat deze het wel goed doen ??
bij Ron de Vries hebben ze de Traxx 600 van Magnat voor 185 euro, die lijkt me nog iets beter.

btw die url waar je dat plaatje van hebt, www.vogelzang.nl oid, daar is die Classic 480 zelfs maar 149 euro :)

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 08:22 schreef RonaldMcDonald het volgende:

[..]

bij Ron de Vries hebben ze de Traxx 600 van Magnat voor 185 euro, die lijkt me nog iets beter.

btw die url waar je dat plaatje van hebt, www.vogelzang.nl oid, daar is die Classic 480 zelfs maar 149 euro :)
jah, ok.. maar dat is nog steeds raar..

Die sony, moet het goed doen, hoe dan ook.. maar heb ik et wel goed aangesloten ??? ik weet het niet meer,..
Pagina: 1