Toon posts:

[embedded] embedded linux met X op 60 mb schijfje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zie topic titel...

Ik heb een 386 laptopje met een 60 mb hardeschijf..
24 mb Ram..

Graag zou ik daar linux met X op willen installeren...
Ik denk dan aan:
Linux 2.2.19 kernel,
Qt embedded,
Enlightment????

Ik zal hem alleen gebruiken voor aantekeningen in de trein ofzo.. :D
Wie weet wat de mogelijkheden hier voor zijn??
Het moet natuurlijk stabiel en een beetje vlot zijn..??

Verwijderd

Binnen 10 seconden gevonden met google:

http://www.linuxlinks.com/Distributions/Mini_Distributions/

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

LinuxFromScratch proberen misschien. Compileren op een snellere masjien en dan copieren.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 12:29 schreef PipoDeClown het volgende:
LinuxFromScratch proberen misschien. Compileren op een snellere masjien en dan copieren.
hmmz... mijn LFS install was zonder X ed. al zo'n 500 mb...Gaat niet echt passen dus... :)

Verwijderd

er zijn zat distro's die dit kunnen maar, snel zal het nooit werken. Miischien kun je peter onder de console werken met een eenvoudige textverwerker. Als je perse X wil zou ik voor blackbox gaan.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

En let bij het zoeken naar een linux op kreten als "busybox", "tinyX", dietLibc, e.d.
Dat zijn wat programma's die er op gebouwd zijn om een kleine hoeveelheid geheugen/HD-space in te nemen.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Misschien moet je overwegen zonder X te werken... 60 MB is erg krap, en als je X gaat draaien, dan heb je waarschijnlijk ook nog swap nodig.

Verwijderd

Monkey Linux
a complete small ELF distribution with latest kernel on 5 diskettes. Monkey can run on this minimal HW: 386SX, 4MB RAM, 30MB on IDE HDD. Contain X Window for any SVGA videocard, support for network, support for 3C5x9, 3c59x, 3c900, NE2000/NE1000, WD80x3 ethernet cards, ATAPI/MITSUMI CD

dit *zou* moeten werken.

of... als je toch alleen notieties wil maken, kun je ook een PDA kopen... sneller, kleiner ... maar duurder.
Pagina: 1