Toon posts:

[SCSI] Kan ik booten zonder bios?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Adaptec aha - 2940 UW waar maar 1 kanaal op zit een 68 pin d8 ik zo, maar zonder een bios kan ik daarvan af dan booten met een os of kan ik die scsi kaart alleen aan spreken via een os?

ik windows zie ik hem wel maar on dos niet :(

Verwijderd

2940 zou een bios moeten hebben. Zo niet, dien je een bios (expansiom rom) te vinden en die in het systeembios van je moederbord onder te brengen, mbv Cbrom/Amibcp

net zoals systeembiossen de firmware voor andere onboard zaken bevatten (raid/scsi/lan/sound/...)

Verwijderd

Topicstarter
En dat moet werken..

Maar als ik in windows zit op een andere schijf zie ik wel gewoon die scsi kaart en ook de hd die er aan hangt.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Onder dos moet je natuurlijk wel dos drivers geinstalleerd hebben, maar de 2940 van Adaptec zit 1 Ultra Wide SCSI aansluiting op (68 pins)
Hier moet je wel vanaf kunnen booten (bijv. vanaf cd-rom)
of vanaf hd.

moet je de bootvolgorde in je moederbord bios ff wijzigen en in je scsi bios aangeven dat er vanaf geboot mag worden. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 14:26 schreef Sundead het volgende:
Onder dos moet je natuurlijk wel dos drivers geinstalleerd hebben, maar de 2940 van Adaptec zit 1 Ultra Wide SCSI aansluiting op (68 pins)
Hier moet je wel vanaf kunnen booten (bijv. vanaf cd-rom)
of vanaf hd.

moet je de bootvolgorde in je moederbord bios ff wijzigen en in je scsi bios aangeven dat er vanaf geboot mag worden. :)
In de bios heb ik hem op Scsi staan maar dat werkt niet.
hij boor dat gewoon van ide.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je Adaptec kaartje moet wel een BIOS hebben, en dit BIOS moet ook aanstaan. Als jij je computer boot, zie je dan ook iets van Adaptec voorbij flitsen? Zo nee: CTRL+A direct nadat je BIOS de harddisks gedetecteerd heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 16:56 schreef _JGC_ het volgende:
Je Adaptec kaartje moet wel een BIOS hebben, en dit BIOS moet ook aanstaan. Als jij je computer boot, zie je dan ook iets van Adaptec voorbij flitsen? Zo nee: CTRL+A direct nadat je BIOS de harddisks gedetecteerd heeft.
ik zie nix en Crl A wil niet helpen
Pagina: 1