Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
denk aan het geheugen op een videokaart...
je zal het echt moeten doen met die 4MB...
btw..nu vraag ik me wel af hoeveel MB een S30 bezit
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
op laagste kwaliteit...Op woensdag 05 juni 2002 13:12 schreef Owen het volgende:
Toch staat hier http://www.powershot.com/powershot2/a40-30/mode.html dat je een filmpje van 30 sec. kan maken.
ik kan een filmpje van 80 seconden maken op laagste kwaliteit...160x120 dacht ik
ff opgezocht en ik kan 2 minuten filmen op 160x120...
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Hmmm, dat is wel erg matig....Op woensdag 05 juni 2002 13:19 schreef Mooooody het volgende:
[..]
op laagste kwaliteit...
ik kan een filmpje van 80 seconden maken op laagste kwaliteit...160x120 dacht ik
wat is matig?Op woensdag 05 juni 2002 13:35 schreef Owen het volgende:
[..]
Hmmm, dat is wel erg matig....
160x120?
valt mee...je kan het allemaal nog goed volgen en het geluid is prima...
maar 320x240 heeft natuurlijk wel mijn voorkeur
Verwijderd
Matig van die A40, dat'ie maar zulke minieme filmmogelijkheden heeft. Die buffer is niet te vergroten dat jij weet?Op woensdag 05 juni 2002 13:55 schreef Mooooody het volgende:
[..]
wat is matig?
160x120?
valt mee...je kan het allemaal nog goed volgen en het geluid is prima...
maar 320x240 heeft natuurlijk wel mijn voorkeur
ozo..Op woensdag 05 juni 2002 14:04 schreef Owen het volgende:
[..]
Matig van die A40, dat'ie maar zulke minieme filmmogelijkheden heeft. Die buffer is niet te vergroten dat jij weet?
nee kan helaas niet denk ik...
maar ach, als je wilde filmen had je wel een filmcamera gekocht toch?
Hi res kan ik 15 seconden opnemen
Hij kapt er alleen mee na 7 seconden als er niet meer op de kaart past
Verwijderd
Nou ik vind het al heel wat voor die prijsOp woensdag 05 juni 2002 14:04 schreef Owen het volgende:
[..]
Matig van die A40, dat'ie maar zulke minieme filmmogelijkheden heeft. Die buffer is niet te vergroten dat jij weet?
Maargoed, ik heb hem ook niet echt als film camera gekocht, als zit ik nu ook flink te spelen met het filmen, gewoon korte stukkies en dan compileren.
Wel jammer dat het zulke korte stukkies zijn maar het blijft een leuke functie
Net ff filmpje gemaakt van 52 seconden en dat is 7.8 mb
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Verwijderd
je kan anders wel eens zoeken op het canon forum bij dpreview.com
Buffer vergroten kan zeker niet, maar het zou kunnen dat ze de firmware zo aanpassen dat de buffer al geleegd wordt tijdens het opnemen.
Dat laatste is mijns inziens idd de beste oplossing, gewoon die buffer omzeilen tijdens het filmen en rechtstreeks naar de memory card toezenden.Op woensdag 05 juni 2002 15:50 schreef Waslijn het volgende:
Ja het is en blijft een fotocamera, ik heb liever perfecte foto's en mindere videokwaliteiten. Voor video gebruik je een videocamera. Maar als je video belangrijk vind zou ik voor een fuji gaan, volgens mij kunnen die langer filmen. De nieuwe fuji's met superCCD kunnen zelf op VGA met 15fps filmen tot de geheugenkaart vol is.
Buffer vergroten kan zeker niet, maar het zou kunnen dat ze de firmware zo aanpassen dat de buffer al geleegd wordt tijdens het opnemen.
Ik heb trouwens een alleraardigst filmpje online staan wat ik twee weken terug gefilmd heb, het is alleen behandeld door poohbeer met een codec om hem wat kleiner te maken , hij was 1,7 Mb en is nu 470 Kb.
Met dank aan Poohbeer voor de hosting
[reklame modus]
Met gepaste trots presenteer ik u Wheely123, de wheelykoning uit Zaanstad die ook tijdens het Speed festival te Drachten aankomend weekeinde op zondag 9 juni een show zal geven !
[/reklame modus]
30 fps zelfsOp woensdag 05 juni 2002 15:50 schreef Waslijn het volgende:
Ja het is en blijft een fotocamera, ik heb liever perfecte foto's en mindere videokwaliteiten. Voor video gebruik je een videocamera. Maar als je video belangrijk vind zou ik voor een fuji gaan, volgens mij kunnen die langer filmen. De nieuwe fuji's met superCCD kunnen zelf op VGA met 15fps filmen tot de geheugenkaart vol is.
Hele goede kwaliteit, maar goed, je koopt een camera toch voor zijn foto-kwaliteiten uiteindelijk
Het probleem is meestal dat het tijd en processorkracht kost om die beelden over te zetten. Dan krijg je waarschijnlijk glitches in je filmpje.Op woensdag 05 juni 2002 15:50 schreef Waslijn het volgende:
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
hoorde pas ook iemadn over zijn foto camera (digi) die wel kon filmen, maar hij ging maar terug want het was een erg klein filmpje en geen goeie kwaliteit.Op donderdag 13 juni 2002 02:18 schreef Azrael het volgende:
[..]
30 fps zelfs
Hele goede kwaliteit, maar goed, je koopt een camera toch voor zijn foto-kwaliteiten uiteindelijk
maar toen heb ik dus uit kunnen leggen dat dat zo hoorde.
Ik heb voor de video ook een Sony DCR-PC4 mini DV camcorder.
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Die vat ik niet helemaal, waarom niet? Ze hebben op hun site een onderdeel drivers, dus het lijkt me logisch dat als er een firmware update uitkomt, dat ie daar wel bij staat.Op vrijdag 14 juni 2002 12:20 schreef BYM het volgende:
Ik vind Canon ook niet echt een bedrijf wat een eventuele update zomaar op het web zou zetten...
Ik doelde hier op de situatie dat het zelf flashen van een toestel's firmware waarschijnlijk niet hun bedoeling zal zijn, dat zal via een van de servicepunten moeten gebeuren.Op vrijdag 14 juni 2002 17:11 schreef smallboy het volgende:
[..]
Die vat ik niet helemaal, waarom niet? Ze hebben op hun site een onderdeel drivers, dus het lijkt me logisch dat als er een firmware update uitkomt, dat ie daar wel bij staat.
(denk aan garantie etcetera)
Wel jammer dat verders niemand hier echt last van heeft waardoor dit topic steeds zo diep afzakt.
http://www.canon.co.jp/Imaging/BeBit-e.html
Ejjjjjj dit is vet zeg, onwijs mega bedankt , dit ga ik (proberen) in de gaten te houden !!Op zondag 30 juni 2002 20:30 schreef MI5 het volgende:
Zodra de firmware update er is zal hij hier te downloaden zijn:
http://www.canon.co.jp/Imaging/BeBit-e.html
Toffe link !
Kijk maar eens in de tweakers meuk tracker.
http://www.tweakers.net/meuktracker/2282
Die update heeft toch niks te maken met dit topic ??Op donderdag 04 juli 2002 14:28 schreef Gorefest het volgende:
De update is er nu al hoor!
Kijk maar eens in de tweakers meuk tracker.
[url="http://www.tweakers.net/meuktracker/2282"]http://www.tweakers.net/meuktracker/2282[/url]
Mij een beetje blij maken met een dooie mus
Ik wil wel eens een wheely van wheelyking opnemen op de A4, en aangezien hij die gehele A4 op z'n achterwiel af kan leggen zou ik dat graag kunnen filmen
Fototoestellen zijn niet om te filmen.
You can't have everything. Where would you put it?
HmjaSadistic policies are great, because they don't need a lot of explaining!
Ik geloof juist dat de kracht van het toestel is dat hij beide functies heeft, maar goed wie ben ik ... (nee daar hoef je geen antwoord op te geven)
[ Voor 8% gewijzigd door BYM op 27-05-2003 00:26 ]
als je een goede filmfunctie wil moet je niet bij Canon zijn, maar eerder bij Fuji...BYM schreef op 27 mei 2003 @ 00:25:
Hmmm ........
[...]
Hmja,bovendien wat jij vindt en wat ik vindt is nogal verschillend geloof ik ....?
Ik geloof juist dat de kracht van het toestel is dat hij beide functies heeft, maar goed wie ben ik ... (nee daar hoef je geen antwoord op te geven)
maar ik denk dat jij beter een DV cam met foto-functionaliteit kan kopen
En daar ga je weer met het "opdringen" van jouw mening ......Mooooody schreef op 27 May 2003 @ 09:34:
[...]
als je een goede filmfunctie wil moet je niet bij Canon zijn, maar eerder bij Fuji...
maar ik denk dat jij beter een DV cam met foto-functionaliteit kan kopen
Ik vindt de filmpjes die er uit mijn camera komen perfekto ....!!!!!
(voor de doeleinden die ik ermee heb wel ja) echter het enige nadeel is dat de lengte te kort is , en daar draait dit topic nou om, om die lengte te kunnen wijzigen, niet om een betere filmkwaliteit te kunnen verkrijgen