Als ik een verbinding via VPN maak over de kabel. Krijg ik het probleem dat bij het browsen hij gaat zoeken op de kabelverbinding i.p.v. VPN. Hoe kan ik dit oplossen?
Wat voor VPN is het? Sommige specifieke clients hebben bijvoorbeeld de mogelijkheid 'split horizon' uit te schakelen. Daarmee gaat al het verkeer via de VPN.
Ik zou je best willen helpen met je probleem ...
Maar je moet dan toch echt wat meer informatie geven, want met dit kan ik echt helemaal niks.
Maar je moet dan toch echt wat meer informatie geven, want met dit kan ik echt helemaal niks.
Het komt er op neer dat we een isa server met in win2000 vpn geconfigureerd en dat we verbinding willen maken met een win2000 client met kabelinternet. Deze moet bestanden op ons netwerk kunnen benaderen. Maar hij gaat zoeken op de kabelinternetverbinding ipv op de vpn verbinding.
Lijkt me een kwestie van de goede static routes invoeren voor de ip range die over de vpn moet gaan.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Verwijderd
de oplossing is
bij de eigenschappen van je vpn verbinding, een vinkje zetten bij "use gateway on extern network"
bij de eigenschappen van je vpn verbinding, een vinkje zetten bij "use gateway on extern network"
Pagina: 1