Bestelde Computer 'upgraden'

Pagina: 1
Acties:

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 11:55
Stel je hebt een computer met de Athlon xp 2100 besteld en nou hoor je dat de Thoroughbred 2100 uitkomt.
Als het hard op hard gaat: Moet je de computer wel ophalen en betalen, als de winkel weigert de cpu alsnog te veranderen?
Is er niet een wet voor ruilen enz. en gelt dat ook voor samengestelde comps?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
je kan die niewe XP de non trought wel verkopen hier,

dat is niet zo'n probleem

suc6

Verwijderd

Daar is inderdaad een wet voor. Een samengestelde PC is "maatwerk" en ben je tot afname van het bestelde verplicht (tenzij anders vermeld in de voorwaarden). Je kunt de winkelier natuurlijk altijd vragen of hij het wil wijzigen, maar hij hoeft dat dus niet te doen.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Je hebt toch een Athlon XP besteld? Als je een Thoroughbred wil moet je een Thoroughbred bestellen.

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 12:16 schreef PetePawlusmah het volgende:
Daar is inderdaad een wet voor. Een samengestelde PC is "maatwerk" en ben je tot afname van het bestelde verplicht (tenzij anders vermeld in de voorwaarden). Je kunt de winkelier natuurlijk altijd vragen of hij het wil wijzigen, maar hij hoeft dat dus niet te doen.
Het is toch ook zo dat je een gekocht product altijd binnen een bepaalde periode terug kunt brengen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 05 juni 2002 13:39 schreef _knight_ het volgende:

[..]

Het is toch ook zo dat je een gekocht product altijd binnen een bepaalde periode terug kunt brengen.
Bij maatwerk niet altijd.

Wel is het zo dat als de boel niet werkt je hem terug kunt brengen, maar dan is de verkoper alleen verplicht tot reparatie, vervanging door hetzelfde of ontbinding van de koop (geld terug).

Maar ik zie trouwens nergens in pricewatch een Thoroughbred staan, dus ik zie niet hoe een winkel die nu een Palomino levert er überhaupt een Thoroughbred in zou kunnen stoppen.

Oslik blyat! Oslik!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik zou het alsleverancier natuurlijk niet erg netjes van je vinden als je je zin door wil drijven (bijv alleen al omdat ik alles al heb ge-installed, die kast weer open moet halen e.d.) Dus als jij dan op het laatste moment iets wil veranderen, gaat je dat extra geld kosten, en als ik die cpu dan niet leveren kan heb je pech en zul je je bestelling gewoon moeten afnemen.
Ik zou je natuurlijk altijd van dienst willen zijn, maar ergens moet je als leverancier een grens trekken.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op woensdag 05 juni 2002 12:09 schreef Joepi het volgende:
Als het hard op hard gaat
Dan gaat het je heel veel geld kosten.

Niet zeiken, overleg met winkel of je mag w88en op de nieuwe processor, zoniet, dan heb je denk ik pech...

Hard op hard werkt niet en zeker niet voor zoiets kleins... oh ja, en als nog langer w8 dan komt de 2500 thoroughbred wel uit en nog langer dan.... enz enz enz....

w88 zuigt

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

nrg

Je kan die XP toch gewoon nemen, wachten tot die Thoroughbred te koop is voor een schappelijke prijs, en dan je XP verkopen?

Of misschien je XP gelijk verkopen?

Iig zal er vast wel animo zijn voor een goeie XP..

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 13:44 schreef dion_b het volgende:

[..]

Bij maatwerk niet altijd.

Wel is het zo dat als de boel niet werkt je hem terug kunt brengen, maar dan is de verkoper alleen verplicht tot reparatie, vervanging door hetzelfde of ontbinding van de koop (geld terug).

Maar ik zie trouwens nergens in pricewatch een Thoroughbred staan, dus ik zie niet hoe een winkel die nu een Palomino levert er überhaupt een Thoroughbred in zou kunnen stoppen.
Volgens EG richtlijnen mag altijd binnen een bepaalde periode zonder opgaaf van reden van een gedane aankoop worden afgezien. En ook een maatwerk pc is een aankoop, dus valt onder deze wetgeving. Ik weet zo niet precies over welke periode het hier gaat.

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 14:14 schreef _knight_ het volgende:

[..]

Volgens EG richtlijnen mag altijd binnen een bepaalde periode zonder opgaaf van reden van een gedane aankoop worden afgezien. En ook een maatwerk pc is een aankoop, dus valt onder deze wetgeving. Ik weet zo niet precies over welke periode het hier gaat.
Volgens de wet is een aankoop een wilsovereenkomst die door beide partijen nageleefd moet worden. Een éénzijdige ontbinding van een koopovereenkomst is dus gewoon niet mogelijk. Iets anders is het kopen via I-net, vaak hebben de shops een bepaling dat er een afkoelingsperiode geldt, dat is echter geen wet, maar service.

Heel bruut gesteld geldt gewoon gekocht is gekocht, ik weet niet waar je die EG-richtlijn bent tegengekomen, maar het lijkt mij nogal onwaarschijnlijk. Ik zou zeggen, probeer het eens uit, stap een autobedrijf binnen en zeg tegen de verkoper wijzend op een auto: "deze wil ik" Op dat moment heb je de auto gekocht onder de voorwaarden waaronder die te koop staat, en kom je er niet meer onder uit.

Verwijderd

Ok, nu ik verder aant lezen ben geweest ben ik er idd achter gekomen dat ik het fout had. |:(
Voor de volgende keer dus eerst alles doorlezen, dan pas beginnen te blaaten }:O

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:39

Jiffy

God, you're ugly!

Op woensdag 05 juni 2002 14:14 schreef _knight_ het volgende:

[..]

Ff lekker off-topic, maar:
De EG bestaat al jaren niet meer. Je bedoelt wsl de EU.

Je kent het riedeltje wel: EGKS, EEG, EG, EU. Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal, Europese Economische Gemeenschap, Europese Gemeenschap, Europese Unie.

Een nieuwe naam, een nieuw elan... :)

De naamswijziging had veelal ook een structuurwijziging tot gevolg (of juist als oorzaak). De EGKS werd samengevoegd met een paar (twee?) andere Europese organisaties tot de EEG, de EU ontstond uit de EG & de WEU. De laatste was een 'slapende' Europese defensieorganisatie (de West-Europese Unie), welke nieuw leven werd ingeblazen. De WEU was eigenlijk, heel grof gezien, de Europese tak van de NAVO.

Hier en daar wat shortcuts en simplificaties, maar daar komt het ongeveer op neer. :z

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

bovendien is de prestatie van de Palomino gelijk aan die van de Thoroughbred ..dus wat boeit het welke je hebt...
Pagina: 1