Toon posts:

Case modding -> neon lampen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Laatst zag hier een rete stoere topic over het modifyen van je systeemkast. Ik wil dit ook gaan doen. Ik zou alleen niet weten hoe/waar ik aan de goede neon lampen kan komen ?

Iemand suggesties ?

GRTZ

PS : Nederlandse case gallery lijkt me een zeer goed plan :)

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

He,

Check out

http://www.virtualhideout.net/cool_case/

Lot's of stuff there ;)

Macconner! | speed 733@1007 :)

Verwijderd

Topicstarter
Virtualhideout rulez ja ! Via hun ben ik ook aanstoken hehe. Bij PCmods had ik trouwens al eens gekeken. Ik ga alleen eerst eens kijken of ik wat dichter bij huis aan een neon lamp kan komen. Ik had ergens zitten lezen over neon lampen die voor in auto's bedoeld zijn...moet je wat meer knutselen dan met zo'n kant en klaar set maar goed...
Heeft iemand hier ervaring mee ?
GRTZ

• Macconner
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

http://www.virtualhideout.net/cool_case/ rulez :) Op die site zag ik ergens een PC met een 'wasdroger afvoer'.. dacht, YEAH Right... ik m'n dualtje voorzien van een lief slangetje (50Cm) en deze onder m'n buro geplakt (lekkere warme benen ;) ) en de temp is lager (3 graden) Ik wil binnekort de PC voorzien van 'KURK' ;)

Macconner! | speed 733@1007 :)

• botoo
  • Laatst online: 23:34

botoo

💀 too old to die young

Ik (en ik ben niet de enige) wil ook wel weten wat/waar er hier (Nederland) aan neon spul te koop is.

Dat autolampen verhaaltje heb ik ook gezien, stond verder niet nij hoe of wat. De enige TL balk die ik ken zijn looplampen op 220V.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
neon heeft een paar nadelen tegenover het gebruik van tl:

-meer warmteontwikkeling
-duurder
-moeilijkerverkrijgbaar

wat ik heb gedaan en wat ik aanraad:

koop bij de lokale elektroboer een tl-zaklamp voor rond de 10-15 piek (ik had er een voor 13, een tl-buisje van 10 cm met mooi plastic kastje) en doe daar kleurenfolie (5 piek) voor/in. (ik had een blauw vel voor 5 piek).

het ding is 4 watt, dus geen last van warmteontwikkeling en een lichtopbrengst, mijn kamer is helemaal blauw s'nachts.

hij is ontworpen voor 6 volt, maar op 5 (standaard uit de computervoeding) doet ie het net zo goed.

• aatos
  • Nu online
bootoo er zijn ook precies dezelfde looplampen op 12v (automaterialenzaak)

deze zijn 8 of 11 watt meestal, maar dan heb je echt een enorme bak licht.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

aatos, dat is ook een idee :)
ik was al van plan om ook zoiets uit te halen met me poeter, maar was bang dat die neon me poeter zou frituren enzow :)

dus nu weet ik wat ik moet doen, dank :)

Verwijderd

bij okaphone (skytronics) catalogus, hiero in groningen heb ik een neon balk gekoch voor 15,- :):):) werkt echt super!

Verwijderd

Het stoerste is toch wel de PVC met full size 55 cm Ventilator kast die op VH staat :)

Trouwen TL geeft veel meer warmte af als neon.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle info ieder 1.
Ik ga van het weekend es ff wat zaakjes langs hier...(Vlissingen). Wat denken jullie er trouwens van om een nederlandse site over case modding op te richten ?!(al was het alleen maar om je geknutsel te showen :) )

GRTZ

Verwijderd

je kunt ook autoaccesoires gebruiken, bij www.autostyle.nl heb je een heleboel.....

:) gaaf, zo'n PC met verstralers :)

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
das een stoer idee jah een nederlandse site met gave kasten enzo icq maar even als je t mee wil gaan opzetten

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Verwijderd

Topicstarter
Zo...ik ben vandaag eens aan de slag gegaan.
Heb een neon lamp gekocht bij een auto winkeltje. Gat in/uit me kast geslepen...rubberen strips er op. Ziet er al kewl uit ! alleen nog ff me plexiglas raampje erop en dan volgend weekend ga ik een leuk motiefje op me kast spuiten.
Bedankt voor alle tips.

GRTZ Super-aarS

• aatos
  • Nu online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 oktober 2000 14:56 schreef The Dude het volgende:
Trouwen TL geeft veel meer warmte af als neon.[/quote]onzin, ik heb geen cijfers bij de hand maar tl zet een groter deel van het opgenomen vermogen om in zichtbaar licht en een kleiner deel in warmte.

dit blijkt ook uit het verschil in werking: beide maken gebruik van gasontlading, alleen in neonbuis is de straling die hierbij vrijkomt direct het licht dat je ziet. helaas is slechts een klein deel van de straling zichtbaar licht, dus is er veel vermogen nodig voor weinig licht.

in een tlbuis wordt de straling opgenomen door een laag fosfor (vergelijkbaar met de binnenkant van je beeldscherm), en deze zet het om in zichtbaar licht.

• aatos
  • Nu online
geonetix, succes!

en broodrooster2, weet je zeker dat dat een neonbuisje is? geen tl?
Pagina: 1