In mei 1998 heb ik voor fl. 990,- een Brother HL-1060 laserprinter gekocht. Het apparaat heeft nooit langer dan een half jaar gefunctioneerd. Na de printer een half jaar in gebruik te hebben, kwamen er langzaam maar zeker verticale witte strepen door de printout. Om het half jaar is de printer telkens teruggestuurd naar Brother. Daar heb ik eenmaal fl. 130,- voor moeten betalen en de andere malen niets. Na retournering functioneert de printer telkens weer prima, maar dus weer slechts voor een half jaar. Het meest typische is dat de levensduur van de drumunit (daar moet het volgens Brother aan liggen) telkens minstens 90% is!! Brother heeft toegegeven dat er problemen zijn met de serie en is blijkbaar niet in staat het probleem op te lossen. Gisteren heb ik weer gebeld met Brother en weer ging men niet verder dan een aanbieding om tot reparatie over te gaan. Erg leuk allemaal, maar ik ben van plan om het rotding te verkopen en dat gaat natuurlijk een beetje moeilijk als de printer het na een half jaar voor gezien houdt. Vandaar dat ik nu de hele printer (i.p.v. alleen de drum-unit en toner) heb opgestuurd, incl. installatiediskettes en boekjes. Daar heb ik een aangetekende brief bij gedaan met de strekking: ik hoef het ding niet meer terug. Zoek maar een andere oplossing.
Heeft iemand ook problemen met deze serie en weet iemand misschien wat ik precies kan eisen van Brother?
Heeft iemand ook problemen met deze serie en weet iemand misschien wat ik precies kan eisen van Brother?