• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12 11:17
Mijn nokia 3310 is zaterdagavond helaas heel even in zeewater terecht gekomen. Toen ik hem eruit haalde deed ie het nog gewoon. Ik deed hem in me broekazak, maar toen ik hem 15 minuten later pakte om iemand te bellen was ie uit. En hij ging niet meer aan. :'(

Ik heb de accu der even later uitgehaald op aanraden van iemand, en heb hem thuis laten drogen. zo nu en dan heb ik geprobeert of ie het weer deed maar tot nu toe gaan alleen de 4 lampjes van het toetsenbordje branden als ik de accu erin doe. (Dus niet de drie lampjes onder het schermpje.) Hij reageert ook niet zichtbaar op douwen op welk knopje dan ook.

Ik heb lopen zoeken hier op GoT maar ik vond geen duidelijk antwoordt. Soms gaan telefoons het weer doen en soms ook niet oid.

Heeft iemand ervaring met zeewater in zijn telefoon?
Wat kan ik het beste doen? Naar club-nokia servicepunt? Naar de winkel waar ik hem gekocht heb? Zit er garantie op als ie in het water is geweest?

Ik zit nog minimaal 2 maanden aan mijn (Ben)abbo vast en ik zou het een beetje sneu vinden als ik die zou moeten dokken terwijl ik geen telefoon heb.

:'( :(
* Jesse zit zich voor te bereiden op het afscheid van zijn telefoon, hoewel het er nog niet goed in wil komen dat ie het misschien nooit meer wil doen ;(

Verwijderd

Je had hem gelijk uit moeten zetten en het water erin op laten drogen voor 2 dagen ofzo en daarna weer aan

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

mijn 3210 heeft eens (enkele maanden geleden) een ganse nacht buiten in de gietende regen gelegen.. (stond aan)
Hij werkt nu nog steeds.
Ik denk dat ik gewoon geluk heb gehad dus..

Het zoute gedeelte doet natuurlijk ook wel meer kwaad, maar dit zou dan enkel op lange termijn moeten zijn..

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/486203

Tis wel hk maar der zitten wel een paar goeie reacties tussen.

• Jesse
hmz ik denk dat ik maar met een schijnheilig hoofd naar de club-nokia servicetoko ga met het bericht dat ie er zomaar mee op is gehouden.
Bedankt voor de reacties btw.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Het zoute zeewater is een ramp voor electronica. Alles in dat ding gaat roesten. Met alle gevolgen vandien.

In denk dat je het niet meer werkend krijgt.
Op woensdag 05 juni 2002 12:50 schreef Jesse het volgende:
hmz ik denk dat ik maar met een schijnheilig hoofd naar de club-nokia servicetoko ga met het bericht dat ie er zomaar mee op is gehouden.
Gaat niet werken. Bij de tech.dienst zien ze ECHT wel dat er (zee)water in gezeten heeft.

http://www.hroling.nl

• pbregman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05-2023

pbregman

>:)

Op woensdag 05 juni 2002 12:50 schreef Jesse het volgende:
Dat zou ik niet doen, je moet hem dan eerst wel zelf goed uit elkaar halen en zorgen dat al het water eruit is.
En als het er al een paar dagen in zit, dan is er waarschijnlijk al erosie opgetreden door het zoute zeewater en dat krijg je echt niet verkocht met " Hij hield er zomaar mee op ".

Specs

• Jesse
Hm hij is al wel droog.
Ik heb niet zo'n schroevendraaier voor die schroeffies.
Gewoon vertellen wat er gebeurd is of doen ze dan niets?

• Dani-22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-12 21:39
Weinig kans..

Ik werk zelf bij een telecom bedrijf als nokia repair technician. En het eerste wat we doen als we een 'defecte' nokia binnen krijgen, is het ding open schroeven om te kijken of het geen waterschade is.
En dan moet je heel erg je best doen wil je dat verdoezelen.

En waterschade valt niet onder de garantie!
Alleen als je destijds een verzekering hebt afgesloten dan kun je aanspraak maken op of een reparatie of een gsm-swap.
Het enige wat het jou kost is een eigen risico van gemiddelde 20 euro...

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-12 19:30

Nitai

Live the life you love.

Ga gewoon langs, wees eerlijk over wat er gebeurd is. Vraag hoeveel alles kan gaan kosten, dan kan je de afweging maken of je het wil repareren of niet.

Anders kan je je abo verlengen (je had nog maar 2 maanden toch), dat kan al 3 maanden voordat je abo afloopt en je neemt er een nieuwe telefoon bij. Ik heb zelf vorige week een telefoontje besteld bij http://www.sitel.nl

OF, je kan ook even voorlopig een tweedehandse phone halen via marktplaats.nl, de viavia, of ebay.nl.

Suc6 man!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Ik denk dat het einde voor je nokia in zicht is. Die telefoons kunnen er meestal niet tegen. En waterschade valt d8 ik nie onder de garantie. maar ik zal duimen dat ie weer spontaan aan gaat :-) :Z

Verwijderd

ik geloof dat ik net het design heb verneukt. Sorry! ff kijken of ik het terug kan draaien.

• Jesse
Bedankt voor jullie reacties alweer. Bij een reparateur hoef ik het dus niet te proberen. Met een beetje mazzel krijg ik van een kennis een ouwe telefoon om die 2 maand af te maken. :)

Weet Dani-22 toevallig of nokia's waterschade kunnen overleven of wat ik nog zou kunnen proberen? De vier lampjes van het toetsenbordje gaan nog wel branden als ik de batterij erin douw, maar verder gebeurt er dus niets.
Die bitjes voor die schroefjes die gebruikt worden op zo'n 3310, verkopen ze die ook in normale gereedschapwinkels? Of zijn die toevallig exclusief voorbehouden aan de nokia-reparateur?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op maandag 10 juni 2002 20:39 schreef Jesse het volgende:
Bedankt voor jullie reacties alweer. Bij een reparateur hoef ik het dus niet te proberen. Met een beetje mazzel krijg ik van een kennis een ouwe telefoon om die 2 maand af te maken. :)

Weet Dani-22 toevallig of nokia's waterschade kunnen overleven of wat ik nog zou kunnen proberen? De vier lampjes van het toetsenbordje gaan nog wel branden als ik de batterij erin douw, maar verder gebeurt er dus niets.
Die bitjes voor die schroefjes die gebruikt worden op zo'n 3310, verkopen ze die ook in normale gereedschapwinkels? Of zijn die toevallig exclusief voorbehouden aan de nokia-reparateur?
Is gewoon torx of niet? Zo ja, dat kan je gewoon bij de doe-het-zelf zaak halen. Bij stuntprijzen.net hebben ze ook gereedschap om phones open te maken dacht ik. Kijk daar anders ff :)

Suc6 :)

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Een Nokia toestel zit vast met Torx schroefjes, een speciale schroevendraaier kun je wel kopen bij de speciaalzaak.
Soms kun je toestellen die met water in aanraking zijn gekomen nog redden door direct de batterij te verwijderen, goed te spoelen met gedestilleerd water en daarna GOED te drogen.
Bij Nokia kunnen ze trouwens zien als je toestel is opengeschroefd, omdat alle schroefjes normaal gesproken precies evenveel omwentelingen krijgen bij het dichtschroeven, dat krijg je met de hand niet voor elkaar. Soms zit één schroefje afgeplakt met een verzegeling, dus als die weg is, is het ook duidelijk.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-12 17:11
ik wil 'm wel proberen aan de praat te krijgen en als dat niet lukt overkopen voor onderdelen... je mag me mailen.

Verwijderd

bij een vriend van mij is die in het bad gevallen, maar die had hem daarna inderdaad twee dagen of langer laten drogen.

het enige wat ik me afvraag bij jou is of dat zeewater niet voor extra schade zorgt vanwege de zoutkristallen die achterblijven bij het opdrogen.

• OutSIdeR
  • Laatst online: 27-12 08:58
Mijn 3210 is ook eens in het water gevallen.
1 dag later deed hij het heel eventjes en toen werd het beeld wazig. Dat kwam door het water wat er nog in zat.
Je hebt geen garantie als ie in het water valt, maar als je nou ff met een fohn der een 30 min op blijft blazen, is al t water weg. Maar dan zou die het alsnog niet doen want dan is je foon te warm geworden en zouden er dingen ontploft kunne zijn. En daar heb je wel garantie op :+
Het werkte bij mij, en mijn foon was van KPN en had me ingeschreven bij Club Nokia. Misschien ook ff proberen? :P

• TheKeeper
  • Laatst online: 25-08 11:28

TheKeeper

In 2 words: NO!

Je hebt alleen maar de accu gedroogd?? als je foon nu eens laat drogen in een indirecte warmtebron (niet met fuhn er recht op of op de CV leggen). Daarna weer proberen, maar met je foon naar service-punt is niet zo'n slecht idee. Laat 'm dan niet meteen repareren, maar eerst een diagnose stellen. Reparatie kan duurder zijn dan het aanschaffen van een nieuwe.

• AMDFreak
  • Laatst online: 24-12 12:19

AMDFreak

Intel is zo..

die van mij heeft wel eens in de wasmachine gezeten.. na 1 week drogen deed ie ut weer :D

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• TheKeeper
  • Laatst online: 25-08 11:28

TheKeeper

In 2 words: NO!

Op dinsdag 11 juni 2002 11:19 schreef AMDFreak het volgende:
die van mij heeft wel eens in de wasmachine gezeten.. na 1 week drogen deed ie ut weer :D
Waarschijnlijk blijf je wel last houden van condens?? Zeker bij heel vochtig weer...

• Jesse
K'zal es kijken of ik een torxschroevendraaier de moeite waard vind :)
Hij is dus al goed droog ik heb hem laten drogen onder een vrij warm lampje.
Ik denk dat ik de accu en de lader aan een matti van me verpats die die kan gebruiken. Of ik koop zelf weer een 3310.
(Ik heb dus de telefoon gedroogd zonder hoesje en sim en accu.)

Verwijderd

gewoon laten drogen met de accu los en het frontje los. iig geen fohn erop zetten.

Als ie het dan na een paar dagen doet heb je geluk. Zoniet dan doet ie het nooit niet.

En ga niet naar de winkel met de boodschap "Hij deed het opeens niet meer". Dat hebben ze heel snel door en dan heb je bij kpn zo'n 35euro onderzoekskosten. Plus je staat moeillijk voor lul.

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:26

HenkS

Da_king alias HenkS

ik heb hem eens van de tafel laten vallen, en hij viel zo in de drink bak van de hond... dus dompelde helemaal onder..

eruit gehaald, meteen uitgezet, uit elkaar gehaald, alles afgedroogd met handoek en laten drogen... en 2 uur later weer aan, en niks aan het handje :)

• Jesse
Ja. Deze heeft dus een goede week terug een paar seconden in zeewater gelegen. Onder die transparante vastgeschroefde voorkant zag je water zitten, en later niet meer.

Verwijderd

en nokia repareerd hem niet de reden hij is gaan condenseren van binnen ze vlikkeren hem gelijk of jij wil hem terug stuk
nee dat maken ze niet

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 12:38 schreef Jesse het volgende:
Ja. Deze heeft dus een goede week terug een paar seconden in zeewater gelegen. Onder die transparante vastgeschroefde voorkant zag je water zitten, en later niet meer.
Ben jij Jesse Bok :?

• Jesse
Op dinsdag 11 juni 2002 18:10 schreef Duncan het volgende:

[..]

Ben jij Jesse Bok :?
Nee :)
Als je wil weten wie ik wel ben kan ik je mailen. Ik heb btw op het onc gezeten (Tot vorig jaar op de HAVO).

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 20:05 schreef Jesse het volgende:

[..]

Nee :)
Als je wil weten wie ik wel ben kan ik je mailen. Ik heb btw op het onc gezeten (Tot vorig jaar op de HAVO).
Whoeeeeeee, een mystery man!
Who will reveal his secret identity... ;)
Pagina: 1