Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een digitale camera waar een 20 milimeter lens voor bestaat, volgens meerdere fotozaken is het maximaal 24 mm, iemand een idee welk merk camera dit wel als accesoires heeft

Verwijderd

heb je het over een lens van 20 mm of een voorzetlens met een diameter van 20 mm?
in geval van een voorzet lens, daar zijn adapterringen voor beschikbaar

Verwijderd

20mm is wel errug klein hoor

wat voor lens moet het precies zijn dan? moet hij door een 20mm gaatje in de muur van de buurvrouw steken ofzo :P

als er zo'n camera is met een kleine lens, zal de lens in het toestel gebakken zitten (en alleen in en uit kunnen schuiven) en zal het dus niet mogelijk zijn om daar bijvoorbeeld een extra lens of filter op te schroeven ofzo

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> GT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

je kunt op de spiegelreflexen toch gewoon alle lenzen zetten van dat merk?

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 15:49 schreef Judaz het volgende:
je kunt op de spiegelreflexen toch gewoon alle lenzen zetten van dat merk?
hebben we het nou over een lens met een lengte van 20mm? of met een lensthread van 20mm?

ik vind 20mm zo klein joh... zal wel aan mij liggen :P

• westkust
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10-2021
Idd,wat moet je met 20 mm man....:?

Verwijderd

Als je een consumer digitale camera hebt, moet je een voorzetlensje kopen. De enige camera's die zonder losse voorzetlens tot 28mm gaan, zijn volgens mij de Kodak 4800 en de Minolta Dimage 5/7.
Als je een digital SLR (spiegelreflex) camera hebt, zul je een losse groothoeklens moeten kopen. Helaas zul je vanwege de de vergrotingsfactor vd huidige camera's niet bij de 20mm komen.

Verwijderd

Topicstarter
Is voor een klant van mij en is bedoeld om het interieur van huizen te fotograferen, weet verder niet waarom het 20 mm moet zijn, maar dat wil hij hebben, hij heeft wel een gewone camera met 20mm lens maar wil graag over naar digitaal, scheelt een boel scannen enzo...

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:10

Tarin

Just plain weird.

Op vrijdag 07 juni 2002 09:40 schreef G-Forze het volgende:
Is voor een klant van mij en is bedoeld om het interieur van huizen te fotograferen, weet verder niet waarom het 20 mm moet zijn, maar dat wil hij hebben, hij heeft wel een gewone camera met 20mm lens maar wil graag over naar digitaal, scheelt een boel scannen enzo...
Hij wil dus een lens met een brandpuntsafstand van 20mm..

Volgens mij had ik een tijd geleden zelfs een Canon 14mm lens gezien, maar die was vervelend duur. Je ben sowieso veel geld kwijt aan een dergelijke groothoeklens.

Als hij al een dergelijke lens heeft (is het een spiegelreflex? dan heb je kans dat je die ook op de digitale body van het zelfde merk kan schroeven) kan hij een digitale body zoeken van het zelfde merk.

De meeste Canon toestellen werken bijvoorbeeld met EF type lenzen (de fitting dan), en voor zover ik weet passen die zowel op de standaard spiegelreflexen (zoals m'n EOS 500, maar ook de duurderen, EOS 1 enzo :)) als op de digitale ( EOS-1D, of als hij minder geld heeft, de EOS-D30.)

Canon maakt groothoeklenzen van
15mm (fisheye, werkt ook wel handig als je een hele kamer op de foto moet zetten), en normale van 14 mm, 20mm, 24mm, enz.

Meer info over de (groothoek)lenzen van Canon

Meer info over Canon (digitale) SLR-bodies

(sorry dat ik alleen Canon info kan geven, maar ik heb zelf dus een Canon en daar weet ik dus meer van af dan van Minolta spullen).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Pagina: 1