Kans dat in de winkel de Processor doorbrandt...

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMastah
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-09 12:08
Afgelopen 2 dagen eerde, ik mijn ouders met een bezoekje van hun verlaten zoon. :r Omdat mijn vader een probleem had met zijn PC al 1,5 jaar. nl. dat hij een tering herrie maakte (zoemmmmmmm. Besloot dat er nu echt wta aan gedaan moest worden. Ik kwam met het voorstel of ik er een nieuwe van in moest zetten voor hem. hij vond dat allemaal prima. Maar het was een gateway PC met een baby ATX (geloof ik) nou dat had IK nog noot gezien en geen zin om te kloten dus zei mijn pa nou brengen we hem wel ff weg.

Bleek dat niet de kast fan zo aan het zoemen was maar de processor fan (echt superhard tering zoen van dat coolertje :)). Ze vertellen ons dat ze er wel EVEN een nieuwe cooler opzetten en gefixed....

Duurde natuurlijk allemaal te lang en uiteindelijk komt die man met kapotte Pentium 3 600 Mhz op 100(niet 133). Met het volgende verhaal: De koeler werkte niet goed en nu is door de warmte de processor kapot gegaan en de genadeklap is net gebeurt hier in onze winkel. Dingen aanwijzen zoals witte text op CPU die wat vager was geworden in vergelijking met een nieuwe CPU(was duidelijk teken van de slijtage volgens hem ????) nu het volgende (lange ineiding weet het)

Hoe groot is de kans dat er na 2 jaar van gezoem dus zo lang werkte koeler niet (volgens hun) dat de CPU nou net kapot gaat in de winkel als ze alles goed hadden gedaan? Lijkt mij heel klein...

P.S we krijgen een vergoeding maar ik zit een beetje met de reden die ze geven van eigenlijk niet onze schuld maar ja... :?

Edit comment : Ik kan dus echt niet typen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scalle--
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2020
is mogelijk maar zou wel heel groot toeval zijn
denk eerder dat ze de koeler verkeerd geïnstalleerd hebben of er vergeten koelpasta tussen te doen ofzo

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 08:27
En kan ik daaruit opmaken dat ze je ook niets anders hebben aangeboden? -> lama, over het hoofd gezien |:(

Als je cpu van hitte zou doorbranden, (gebeurt bij een p3 bijna nooit) dan zou hij eerst veel vastlopen en errors geven. Ik heb ook een p3 500 slot1 gehad en die kan trouwens zonders fan werken :D En dikke heatsink is genoeg om dat ding stabiel te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een pentium 3 fikt niet zo snel door volgens mij..loopt alleen vast en word dan niet meer warmer tenminste dat heb ik ook lang geleden op zon filmpje gezien !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ben nooit zo goed in kansberekening geweest... :z maar goed, die kans lijkt me idd klein :)

volgens mij hebben ze gewoon lopen kloten daar in die winkel... misschien met andere koeler erop proc beschadigd.

Maarja, wel netjes dat je vergoeding krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:14
Je hebt geluk gehad! Zo'n kleine kans kan zich op meerdere manieren manifesteren... Of de processor brandt door in de winkel terwijl dat bijna onmogelijk is of jij en je vader krijgen de tweede motor van een rotor-vliegtuigje dat aan het landen was in de winkel op jullie hoofd.
Spreek over geluk. :P

Kans is zo klein dat ze wel zullen liegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter: Check de tekst ff op typo's.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Inderdaad gaan CPU-fans weleens t*****herrie maken na een lange draaitijd, vooral als het goedkope zijn. Dat had ik eerst ook, maar geen stabiliteitsproblemen (op server, is wel Linux dus niet echt eerlijk).

Bovendien is de kans groot, dat als je onvoorzichtig met andermans spullen omgaat (wat veel mensen doen), dat je heel snel de koeler niet goed plaatst, zodat ie nét boven de processor hangt en de processor doorbrandt. Hoeft niet zo te zijn natuurlijk.

Expanding the inexpandable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik zou es ff checken of ze stagiares hebben daar.
Als ik mijn auto laat repareren in de garage en hij gaat daar kapot is het ook hun verantwoording...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMastah
Op woensdag 05 juni 2002 11:50 schreef Tyrian het volgende:
Topicstarter: Check de tekst ff op typo's.
Sorry ben altijd te snel met typen :( zal ff editten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Theoretisch gezien kan je cpu doorbranden in de winkel. Aangezien die toch geen reet meer waard is, zou ik de vergoeding van de winkel aanvaarden en een nieuwe cpu kopen (of 2e hands ergens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMastah
Op woensdag 05 juni 2002 11:53 schreef Expander het volgende:
Inderdaad gaan CPU-fans weleens t*****herrie maken na een lange draaitijd, vooral als het goedkope zijn. Dat had ik eerst ook, maar geen stabiliteitsproblemen (op server, is wel Linux dus niet echt eerlijk).
Het was een gateway PC dus ik mag toch wel aannemen dat dat in orde moet zijn geweest of is een A merk geen A merk meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

volgens mij KAN het niet eens. Intel cpu's hebben toch een temp. beveiliging ???

Lijkt me een zeer zwaar geval van KANTKLOSSERS...

maar euh.... hoezo kon jij di efan niet zelf vervangen???

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:45
Ik heb het wel vaak gezien met pII's maar dit lijkt me echt een l*l verhaal

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik kom het wel vaker tegen bij winkels; een standaard verhaal dat nergens op slaat. Lijkt me hier ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Dax
  • Laatst online: 21-05 16:54

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

Dat stelletje onverlaten heeft je Processor gewoon gesloopt!
Ik gebruik altijd processoren mett koeler ZONDER koelpasta om moedrborden te testen, en er is er nog geen 1 onder me vingers versleten.
Dit is gewoon een kwestie van met grof geweld zo snel mogelijk die koeler erop raggen om die 'klant met een operator-failure' zo snel mogelijk weer thuis te krijgen.

En sowieso: als jij dat ding werkend hebt afgelevert, en nu doet 'ie het nie meer is verantwoording van die shop.

PS, welke was 't ? dan blijf ik dar voortaan weg

:(

in de winter is het kouder als buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Sjees imo hebben zij hem gesloopt, en een p3 fikt toch niet zo snel door? Temp met koeler 30-35 zonder 50+! Vind het een beetje raar verhaal over die witte tekst op de CPU. Alsof ze niet toegeven dat hun hem hebben gemold.

EN WTF doet een Twe@kert bij een pc zaak!!! :D
Kon je zelf niet ff koelertje kopen cq. maken? NoFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lachuh!
Ze moeten zo wie zo je een vervangende geven.
Dat ding werkte nog voordat je de winkel in kwam :)
Ik ben dan benieuwd wat ze je gaan geven..

Laat ff horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:14
Hier stond onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-08 00:30

Alphafox

wat zeggie!

ik denk gewoon dat ze de proc daar hebben gemold,dat er per ongeluk een of andere balie medewerker erop heeft gestaan, terwijl hij net de tango aan het oefenen was, met zijn oma (net zo'n grote kans van als hun redenen) :) :) :)

wisdom is rarely common

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een P III heeft een ingebouwde beveiliging waarbij bij oververhitting de PC uitgaat. Een P III kan zonder koeler draaien (don't do this @home kids). Wazige tekst die leesbaar is is gelul. Een CPU die doorbrand is behoorlijk zwart cq donker geworden t.o.v. de originele kleur. Je kunt ook aan de core zien of een CPU doorgebrand is, deze is dan vaak zwart of gebarsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MICHIEL123
  • Niet online
Op donderdag 06 juni 2002 11:31 schreef Dekzeil het volgende:
een P III heeft een ingebouwde beveiliging waarbij bij oververhitting de PC uitgaat. Een P III kan zonder koeler draaien (don't do this @home kids).
Heb het om heel eerlijk te zijn nog nooit voor elkaar gekregen om een PIII of een tbird door te fikken (even afkloppen :P )heb ook geen rare stunts of wat dan ook uit gehaalt. Maar vind dit wel een heel slap l*l verhaal van die verkoper. Sorry maar als ik het zo lees is het echt een PRUTSER geweest.

Witte tekst die vaag is geworden en doelt op slijtage ? Het is een frikn gateway die dingen schop je ergens neer en klaar voor de rest doe je d'r nx aan. Hoe wilde dat ding gaan slijten door de warmte? max temp pIII +- 42 graden ofzo?

[Spelfouten zijn mogelijk hiervoor onze excuses :( ]

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 08:27
Een P3 heeft volgens mij geeneens een hittebeveiliging, alleen maar P4's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen hittebeveiliging maar hij fikt ook niet door, bij mij crashed me pc gewoon en dan was het een kwestie van restarten en me fsb terug zetten en alles was weer stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMastah
NOU HIER IS HET HOOR :
de reactie die ze gaven :

Ik wil even terug komen op het voorval wat zich gister heeft voorgedaan.

Ik kan u de volgende oplossingen aanbieden :

1) Een vervangende processor (Intel Pentium III 600 mhz werkend op 100 mhz.)

Aangezien deze processor zeer moeilijk leverbaar is kan de levertijd oplopen tot 1 maand of langer.

2) Een vervangende processor die bij ons aanwezig is (Intel Pentium III 600 mhz werkend op 133 mhz.)

Echter zal deze processor niet op uw bestaande mainboard gaan werken.

Om deze processor werkend in uw systeem te krijgen moet het mainboard dus vervangen worden.

Dit mainboard moet ook speciaal besteld worden en de levertijd hiervan is +/- 14 werkdagen.

Als u voor deze optie kiest dan moet Windows 2000 opnieuw geïnstalleerd moet worden.

Wij kunnen Windows 2000 voor u opnieuw installeren en u kunt uw bestaande bestanden (bakcup) terugzetten en uw eigen software weer installeren.

3) Inruil van de bestaande pc.

U kunt ervoor kiezen om uw bestaande pc in zijn geheel te vervangen voor een nieuwe pc.

De inruil waarde van uw pc is 300,00 euro.

4) Upgrade.

Uw huidige pc upgraden met de onderstaande onderdelen.

onderstaande prijzen zijn inclusief 19% BTW.

Voor elk onderdeel staan de prijzen die met een speciale korting berekend zijn.

Achter elk onderdeel staat tussen haakjes de normale verkoop prijs die terug te vinden is in onze prijslijst.

263,00 Intel Pentium IV 1800 Mhz (279,00)

18,00 Intel Pentium IV koeler (22,00)

148,00 Gigabyte 8IRXP Pentium IV mainboard (159,00)

Naar keuze : (minimaal 1)

45,00 Atx Miditower deluxe (geschikt voor Pentium IV) (54,00)

95,00 A-Open Miditower met low noise voeding (geschikt voor Pentium IV) (103,95)

55,00 256 MB DDR geheugen (68,00)

131,00 512 MB DDR geheugen (159,00)

Extra Opties :

15,00 3,5" Diskette station (17,50)

109,00 40 GB 7200rpm harddisk (135,00)

143,00 60 GB 7200rpm harddisk (159,00)

63,00 16x DVD speler (40x cd-rom) (69,00)

35,00 56x A-Open cd-rom speler (39.00)

103,00 Lite-On 32x 12x 40x cd-rewriter (109,00)

127,00 Lite-On 40x 12x 48x cd-rewriter (139,00)

186,00 Plextor 40x 12x 40x cd-rewriter (189,00)

75,00 Geforce 2MX 32 mb grafische kaart (79,95)
87,00 Geforce 2MX 400 64 mb grafische kaart (99,95)

Er zijn ook nog vele andere opties mogelijk.

Mocht u naar aanleiding van deze e-mail vragen hebben dan kunt u altijd even contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,
Pc Score Renkum BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde proc vragen , en wachten ...
En anders moeten ze er OP HUN KOSTEN maar die 133 FSB in raggen , is hun verantwoordelijkheid !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:30
Op woensdag 05 juni 2002 11:32 schreef DaMastah het volgende:
Ik kwam met het voorstel of ik er een nieuwe van in moest zetten voor hem.
Een nieuwe van wat? :? :P
...
was maar de processor fan (echt superhard tering zoen van dat coolertje :)).
Nooit een 5000Rpm fan zoenen :D :P
Edit comment : Ik kan dus echt niet typen :)
goh :)

Maareuh, nee dat kan niet, als dat ding echt zo heet werd was hij niet echt stabiel geweest...
Verder: de print op slot1 CPU's is altijd geelbruinig omdat deze in het plastic is geschroeid met een laser da's normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een p3 slot1 brand nooit en te nimmer door zeker niet als hij op default speed loopt en 2 volt krijgt.Mijn zus klaagde altijd al dat haar PC vastliep als hij enkelle uren aanstond nadat ik windows opnieuw voohaar geinstaleerd had en wat geheugen erbij gezet had liet ik hem lopen met open kast en wat ontdekte ik de het koelventilatorretje van deze veel te dure Packard Bell PC werkte helemaal niet en nadat ik hem open gemaakt had,kreeg ik sterk de indruk dat het fannetje van de al bijna 3 jaar oude pc nooit gedraaid had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

mja dat verhaal wat ze je terug stuurden doet mij denken aan een klote manier om spullen proberen te verkopen. Ik zou die 133mhz fsb accepteren en er zelf in zetten.
Dit is natuurlijk bullshit wat ze daar doen. Als ze je cpu door hadden laten branden (oid) hadden ze dat gelijk moeten vervangen.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een klote streek..
Ik zou ook vragen om vervanging van dezelfde cooler.
En daarna noooooooit meer terug komen in die shop.
Het is wel goeie reclame voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het is bij mij geen pentium maar zo'n slot A AMD van me broertje.

Na ook een hele tijd gedraaid te hebben maakte ik dat ding open, bleek dat deze koelblok er verkeerd op gemonteerd was. dus ruimte tussen het koelblok en de cpu. Nu is het zo dat AMD snel eerder freakt bij hoger temperaturen dan Intel.
Deze cpu heeft het altijd normaal gedaan!!!

Nu lijkt het mij na (5 jaar computers in elkaar zetten) heel wazig dat na 2 jaar gezoem hje cpu kapot is.

Of door ESD is dat ding bij hun kapot gegaan. of hun hebben zelf met de koeler lopen te fucken dat ie echt te warm is geworden en dus doorgebrand is.

Ik zou even duidelijk zeggen dat dit hun probleem is en niet die van jullie. Maarja hoe bewijs je dat zo snel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor die 133 fsb gaan. Het nieuwe moederbord biedt waarschijnlijkk ook nog mogelijkheden om te upgraden naar een snellere processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik zou met die mensen gaan praten en regelen dat ze jou die kapotte cpu vergoeden, dat nieuwe 133 fsb board monteren en je een inruilprijs geven voor je oude mainboard.

Kijk bijbetalen kom je haast niet onderuit (je hebt gewoon een ouwe cpu+ mobo) maar dit lijkt me de meest faire oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook wachten op die processor en voor zolang een vervangende PC vragen... Ik vindt dde reactie van de shop trouwens wel netjes. Ze proberen tot een goede oplossing te komen en ik bedoel je kan niet verwachten dat ze je gratis een p4 geven als vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMastah
Dat was wel netjes van ze mijn pa had een pc nodig dus hebben ze er ff een p3 450 ingedaan. Ik laat je nog wel weten wat ie kiest (MORGEN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Beetje merkwaardig verhaal van die verkoper. Lijkt mij heel sterk dat die processor daar doorbrand. Processor was dus koud, zij zetten er een nieuwe koeler op en de boekl fikt door. :?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

hehe, vooral de reactie dat je wel nieuwe onderdelen kan kopen :D. Ik zou gewoon een gelijkwaardig of duurder systeem eisen, of een snelle oplossing voor jouw probleem (desnoods een systeem te leen).

En een p3-systeem zal toch nog wel meer waard zijn dan 300 gulden (of had je het al over euro's). Je ziet hier in V&A mindere systemen voor meer over de balk gaan.

Concluderend : Ik zou geen genoegen nemen met de geboden opties. Je moet er voor gaan dat je weer (z.s.m) een werkend gelijkwaardig systeem krijgt, met desnoods alleen de prijs van de aanvankelijke fan-'upgrade' als kosten.

Als laatste redmiddel zou je naar breekijzer kunnen stappen, of naar de consumentenbond. Grote kans dat ze je dan wél serieus nemen.

---- Niet commerciële gedachten ----

Als het een winkel is waar je vaker wat koopt, en die zeg maar niet super commercieel is (zoals dixons of vobis) dan zou je misschien iets meerprijs kunnen betalen ofzo. Als het een kleine winkel is heb ik daar meestal niet zo'n hele erge moeite mee. (Maar ja, who am I ?) Zo heb ik een week heen en weer gefietst om (eindelijk) de videokaart te krijgen die ik wilde. Eerst kreeg ik de geforce2mx-200 mee, terwijl ik de 400 wilde, toen kreeg ik de pci versie van de 400, en eindelijk kreeg ik dan toch de mx-400 :7.

---- Niet commerciële gedachten ----

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekkere zaak dat ie toevallig :? bij hun kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Op zaterdag 08 juni 2002 09:32 schreef allied het volgende:
lekkere zaak dat ie toevallig :? bij hun kapot gaat.
Nou ja, op zich kan alles op een gegeven moment kapot gaan. Ik had een keer ergens een extreem kleine lan georganisserd (4 computers :z) en daarvan ging er net eentje stuk. Die jongen was er toen zelf niet bij, dus kregen wij de schuld. Maar ja, z'n computer stond thuis altijd zonder kast eromheen dus tja, dan kan het een keer gebeuren.

Net kut natuurlijk dat het op dat moment gebeurd, maar ik vind dat een winkel om haar goede naam niet te verliezen de schade wel mag vergoeden of in ieder geval ruimschoots te gemoed (of met een t ?) mag komen.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
  • Laatst online: 15-08 08:43
Even rekenen (om in te gaan op de vraag in de titel):

Kans K dat ie na 2 jaar kaduuk gaat op 1 specifieke dag:
K=(p^729)*(1-p)

Hierin is p gewoon de kans dat ie in de loop van een dag NIET kaduuk gaat. Achter p zal je wel nooit komen, maar er valt wel te berekenen wat de maximale waarde van p is (als deze formule klopt, maar wellicht dat iemand dat kan bevestigen/ontkrachten :?). Nou zou je dat kunnen doen dmv diffentieren naar p en dan kijken waar ie nul wordt, maar om het een beetje makkelijk te houden (en omdat het anders wel een beetje saai wordt) heb ik gewoon even op mijn grafische rekenmasjien gekeken, en daar komt uit dat het ongeveer p=0.99862855 zal zijn, oftewel een kans dat je pc een willekeurige dag overleeft van 99,86% (afgerond). Bij deze p hoort een kans K (dat ie dus in de winkel doorbrandt) van 0,0504%. Ik vindt het zelf relatief groot, maar het blijft erg klein. En bovendien, bedenk wel dat dit de maximale kans is, en dat ie dus niet zo groot hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=7679

Ze schijnen er verstand van te hebben....
Tja, hoe lang kun je de PC missen en/of hoeveel heb je voor een niet-geplande upgrade over. Er mag best echt flink water bij de wijn, immers zij hebben dit probleem veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 08-08 09:26
uhm wat voor chipse zit er op dat mobotje? volgens mij kan er gewoon een pentium 3 600 op fsb 133 op... (mischien overgeklokt maar kan wel)

ik zou geneigd zijn om die maand te wachten op die processor... van wat ik hoor is die pc meer waard dan 300 euro.. (300 euro is kattepis)

upgraden zou ik al helemaal niet doen.. kost teveel geld in dit geval kan je beter een nieuwe pc nemen.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Dus eerst slopen ze je computer, en dan geven bieden ze je aan om een nieuwe bij hun te kopen? Als ze zo bij iedereen doen, verdienen ze goud geld....

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-06 11:32
Volgens mij prima shop. Ze slopen een cpu, nemen alle
schuld op zich en bieden tig oplossingen. Waar vindt je dat nog ???? Een cpu zonder goede koeling slijt nou eenmaal harder als met koeling (waarom koelen we anders nog ?)
kan dus best het laatste tikje op de t.d. hebben gehad!
(kans is klein maar aanwezig) Een PIII 600 is oud dus nergens mee op voorraad. Tof dat ze de pc gelijk weer (tijdelijk)op poten hebben gezet. Bekijk de dingen is positief! Neem de 133mhz, ga je er nog op vooruit ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als IK het zou moeten zeggen:

Je oude PC is een 600 mhz/100 mhz FSB processor

Zij bieden een 600 mhz/133 mhz aan, maar dan moet je een ander moederbord en geheugen hebben, als deze geen 133 mhz FSB ondersteunen. Ik denk dat het schappelijk is als je die 600/133 processor als vergoeding krijgt, en je een goede inruilprijs voor je oude mobo/geheugen krijgt. Dan kun je met een kleine bijbetaling er 33% op vooruitgaan qua snelheid....

Als dat niet mogelijk is of als je niets wilt bijbetalen: dan zou ik die p3 450 erin laten zitten en wachten op de 600/100 mhz processor. EIGENLIJK is dat het enige wat de winkel moet doen: een 600/100 mhz processor leveren. Dat deze niet meer goed leverbaar is, is natuurlijk niet hun schuld. Het is al een wat ouder model.

PS: Ik denk ook niet dat de proc is doorgebrand. Ze zullen hem wel gesloopt hebben. Bij een p3 is dat wel een beetje lastig, maar toch goed mogelijk als de koeler verkeerd om erop wordt gedrukt of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Sjeez DaMastah, wat ben jij een ongeloofelijke n00b :P

Zelf niet eens een nieuw koelertje op een CPU kunnen zetten en dan toch lopen zeuren op iemand die waarschijnlijk al honderden koelers probleemloos heeft vervangen!!

Als je dit soort gezeik niet wil hebben leer dan gewoon zelf hoe je een koelertje moet vervangen :7

Ik vind juist dat ze gewoon een goed aanbod hebben gedaan met die tijdelijke processor en de mogelijkheid voor een upgrade....

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 15:42 schreef MisteryMan het volgende:

Zelf niet eens een nieuw koelertje op een CPU kunnen zetten en dan toch lopen zeuren op iemand die waarschijnlijk al honderden koelers probleemloos heeft vervangen!!
daarom betaal je ervoor en verwacht je geen defekte CPU terug.. anders had je dat risico zelf wel genomen en dat geld in de zak gehouden
PS: ik zet zelf wel een koelertje erop, maar als ik sommige anderen bezig zie ben ik blij dat ze het laten doen..... bijv in de winkel. Niet iedereen is imho zo handig als jij, probeer je dat eens in te leven......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaar. Al dat gezeik van al die handige mensen komt mij ook af en toe de keel uit. Niet iedereen is even handig/begaafd. Ik zelf bv. heb duidelijk twee linkerhanden (ben wel erg koppig, dus doe wel alles zelf, met gemenge resultaten.). En trouwens bij veel retail systemen vervalt de garantie als jezelf je koelertje vervangt. Sad but true.
En over het welbekende "Als je geen tweaker bent mot je hier nie komen" argument ga ik niet eens beginnen.
Dit forum is er voor iedereen. En als jij het op je heupen krijgt van mensen die geen koelertje kunnen/willen vervangen...lees en reply dan gewoon niet. 80 % van de mensen hier noemt spanning : voltage, zegt dat er ergens 'stroom op staat', noemt een wandcontact doos een stopcontact, schept op over zijn '400watt' versterker en weet niet eens wat kloksnelheid eigenlijk precies is. Ik ga daar toch ook niet bij iedere post over zeiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Ik zou dus per direct een werkende pc eisen en dat dat hun zorg is. Vervolgens na een periode van 21 tot 28 dgn haal je de consumentenbond, onbudsman, en dergelijke erbij.

Goed aanpakken die m*therf*ckers anders leren ze nooit wat. Daarbij komt ook nog inderdaad het feit dan P3 op die snelheden hoogstwaarschijnlijk passief gekoeld kunnnen worden. Wij hebben een p3 500 en die loopt al 3 jr met alleen een normaal koelblok.

Ben zelf met een mobo naar Graficall geweest, sloopt ie gast mijn socket... Kreeg direct een nieuw mobo (was een abitch kt7 RAID en anders had ik wel een andere gekregen.

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Op maandag 10 juni 2002 19:30 schreef Dethroned het volgende:
Ik zou dus per direct een werkende pc eisen en dat dat hun zorg is. Vervolgens na een periode van 21 tot 28 dgn haal je de consumentenbond, onbudsman, en dergelijke erbij.

Goed aanpakken die m*therf*ckers anders leren ze nooit wat. Daarbij komt ook nog inderdaad het feit dan P3 op die snelheden hoogstwaarschijnlijk passief gekoeld kunnnen worden. Wij hebben een p3 500 en die loopt al 3 jr met alleen een normaal koelblok.

Ben zelf met een mobo naar Graficall geweest, sloopt ie gast mijn socket... Kreeg direct een nieuw mobo (was een abitch kt7 RAID en anders had ik wel een andere gekregen.
|:( |:(

Als papa lief nou gewoon wat eerder naar die brakke koeler had laten kijken ( }:0 ) dan had je dit gezeik nooit gehad....of als meneer de topicstarter zich gewoon als TWEAKER gedroeg had ie dat ding ook zelf kunnen vervangen! :?

Ow jah...en een goed werkende pc eisen |:( Tegen wat....tegen een brakke gateway :? Topicstarter moet blij zijn met de leen CPU.......

* Edit: Oeps :) Verkeerde brakke merk....PB -> Gateway

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

*KICK*

Wil eigenlijk nog wel wat meer meningen horen :Y)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsja, ik snap niet waarom DaMastah (je doet je naam niet echt eer aan :+)niet gewoon zelf die koeler heeft vervangen: ff kast open, luisteren welke fan die herrie maakt en dan een nieuwe kopen.

Dat hij kapot gaat in de winkel is hun zorg, ze moeten je gewoon een goed aanbod doen, maar wees nou niet onredelijk, als die P3 van jullie nog 50 euro waard is, is het veel. Als ze je dat bieden en je kunt daar een nieuwe 1GHz kopen ofzo, vind ik dat ze je heel netjes behandelen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Op donderdag 06 juni 2002 01:25 schreef Gompy58 het volgende:
volgens mij KAN het niet eens. Intel cpu's hebben toch een temp. beveiliging ???

Lijkt me een zeer zwaar geval van KANTKLOSSERS...

maar euh.... hoezo kon jij di efan niet zelf vervangen???
ze kunnen wel heel leuk zo'n temp beveiliging hebben, maar mijn p1 (200MHz, MMX in compraq deskpro) brand je je handen aan als je hem aanraakt (letterlijk!!)... heb er ooit een termometer tegenaan gehouden, gaf uiteindelijk een temperatuur aan van zo'n 80 graden!!! en dat al 6 jaar lang, die dingen branden echt nooit door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op donderdag 06 juni 2002 19:22 schreef DaMastah het volgende:
NOU HIER IS HET HOOR :
de reactie die ze gaven :

Ik wil even terug komen op het voorval wat zich gister heeft voorgedaan.

Ik kan u de volgende oplossingen aanbieden :

1) Een vervangende processor (Intel Pentium III 600 mhz werkend op 100 mhz.)

Aangezien deze processor zeer moeilijk leverbaar is kan de levertijd oplopen tot 1 maand of langer.

2) Een vervangende processor die bij ons aanwezig is (Intel Pentium III 600 mhz werkend op 133 mhz.)

Echter zal deze processor niet op uw bestaande mainboard gaan werken.

Om deze processor werkend in uw systeem te krijgen moet het mainboard dus vervangen worden.

Dit mainboard moet ook speciaal besteld worden en de levertijd hiervan is +/- 14 werkdagen.

Als u voor deze optie kiest dan moet Windows 2000 opnieuw geïnstalleerd moet worden.

Wij kunnen Windows 2000 voor u opnieuw installeren en u kunt uw bestaande bestanden (bakcup) terugzetten en uw eigen software weer installeren.

3) Inruil van de bestaande pc.

U kunt ervoor kiezen om uw bestaande pc in zijn geheel te vervangen voor een nieuwe pc.

De inruil waarde van uw pc is 300,00 euro.

4) Upgrade.

Uw huidige pc upgraden met de onderstaande onderdelen.

onderstaande prijzen zijn inclusief 19% BTW.

Voor elk onderdeel staan de prijzen die met een speciale korting berekend zijn.

Achter elk onderdeel staat tussen haakjes de normale verkoop prijs die terug te vinden is in onze prijslijst.

263,00 Intel Pentium IV 1800 Mhz (279,00)

18,00 Intel Pentium IV koeler (22,00)

148,00 Gigabyte 8IRXP Pentium IV mainboard (159,00)

45,00 Atx Miditower deluxe (geschikt voor Pentium IV) (54,00)

95,00 A-Open Miditower met low noise voeding (geschikt voor Pentium IV) (103,95)

55,00 256 MB DDR geheugen (68,00)

131,00 512 MB DDR geheugen (159,00)

Extra Opties :

15,00 3,5" Diskette station (17,50)

109,00 40 GB 7200rpm harddisk (135,00)

143,00 60 GB 7200rpm harddisk (159,00)

63,00 16x DVD speler (40x cd-rom) (69,00)

35,00 56x A-Open cd-rom speler (39.00)

103,00 Lite-On 32x 12x 40x cd-rewriter (109,00)

127,00 Lite-On 40x 12x 48x cd-rewriter (139,00)

186,00 Plextor 40x 12x 40x cd-rewriter (189,00)

75,00 Geforce 2MX 32 mb grafische kaart (79,95)
87,00 Geforce 2MX 400 64 mb grafische kaart (99,95)

Er zijn ook nog vele andere opties mogelijk.

Mocht u naar aanleiding van deze e-mail vragen hebben dan kunt u altijd even contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,
Pc Score Renkum BV
Jezus ze mollen een cpu en dan komen ze met dit aan !
Niet echt een deal in mijn ogen.
Laat ze lekker zweten en die PIII 600 (100fsb) bestellen.
Of een nieuwe mobo erin laten hangen op hun kosten, en de cpu zef betalen. :z

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kun je niet gewoon een andere P3 halen? Of zijn er helemaal geen 100MHz FSB P3's meer te krijgen? Neem dan een celeron2 ofzo...
Op dinsdag 11 juni 2002 12:43 schreef Fludizz het volgende:

[..]

ze kunnen wel heel leuk zo'n temp beveiliging hebben, maar mijn p1 (200MHz, MMX in compraq deskpro) brand je je handen aan als je hem aanraakt (letterlijk!!)... heb er ooit een termometer tegenaan gehouden, gaf uiteindelijk een temperatuur aan van zo'n 80 graden!!! en dat al 6 jaar lang, die dingen branden echt nooit door...
We hebben het hier om een P3, geen P1. |:(
Temperaturen waar een P1 tegen kan, zeggen echt _niks_ over een P3

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMastah
Op dinsdag 11 juni 2002 12:26 schreef Grrrrrene het volgende:
Tsja, ik snap niet waarom DaMastah (je doet je naam niet echt eer aan :+)niet gewoon zelf die koeler heeft vervangen: ff kast open, luisteren welke fan die herrie maakt en dan een nieuwe kopen.

Dat hij kapot gaat in de winkel is hun zorg, ze moeten je gewoon een goed aanbod doen, maar wees nou niet onredelijk, als die P3 van jullie nog 50 euro waard is, is het veel. Als ze je dat bieden en je kunt daar een nieuwe 1GHz kopen ofzo, vind ik dat ze je heel netjes behandelen :)
1. Sjees ben blij dat ik hem zelf niet vervangen heb :p anders was mijn Pa echt nie happy geweest dus boeiend!!!

2. Ik heb nooit gezegd dat ze niet netjes gehandeld hebben juist wel, alleen ik was het niet eens met hun uitleg! (zie topic titel) en het gaat niet om de vervangingswaarde van die P3 want stel dat ie een p3 1000 ervoor zou kunnen krijgen dan moet en nieuw moederbord + nieuw geheugen (moedebord ondersteunt geen 133 mhz) en dan ligt het prijskaartje een stuk hoger! En daar heeft mijn Pa helemaal geen zin in ! (en mij boeit het niet ik gebruik die pc nooit staat bij mijn ouders thuis :7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 01:17 schreef DaMastah het volgende:

[..]

Het was een gateway PC dus ik mag toch wel aannemen dat dat in orde moet zijn geweest of is een A merk geen A merk meer?
ik zie gate way niet als a merk

een a merk pc zet ik zelf wel in mekaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 12:52 schreef Speedy-J het volgende:

[..]

Jezus ze mollen een cpu en dan komen ze met dit aan !
Niet echt een deal in mijn ogen.
Laat ze lekker zweten en die PIII 600 (100fsb) bestellen.
Of een nieuwe mobo erin laten hangen op hun kosten, en de cpu zef betalen. :z
mooie mail ja

ik heb het zo hier door zitten lezen en denk maar 1 ding
als hun zo handig zijn om het aan nemen van de klus de cpu koeler los halen en hij gaat kapot om welke reden dan ook dienen ze dit te vervangen met gelijk waardig matriaal of niet meer leverbaar jammer word het betere spullen

ik vermoed dat hun gewoon de fout hebben gemaakt door pc aan te zetten zonder koeler fan schoon gemaakt (en effe kijken hoe ie het doet ) of verkeerd gemonteerd hun fout is hun probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 02:16 schreef DaMastah het volgende:

[..]

1. Sjees ben blij dat ik hem zelf niet vervangen heb :p anders was mijn Pa echt nie happy geweest dus boeiend!!!

2. Ik heb nooit gezegd dat ze niet netjes gehandeld hebben juist wel, alleen ik was het niet eens met hun uitleg! (zie topic titel) en het gaat niet om de vervangingswaarde van die P3 want stel dat ie een p3 1000 ervoor zou kunnen krijgen dan moet en nieuw moederbord + nieuw geheugen (moedebord ondersteunt geen 133 mhz) en dan ligt het prijskaartje een stuk hoger! En daar heeft mijn Pa helemaal geen zin in ! (en mij boeit het niet ik gebruik die pc nooit staat bij mijn ouders thuis :7 )
als je het zelf had gedaan was ie wel happy geweest was het gewoon nog heel geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

ikzelf heb in een computerwinkel gewerkt dus kan het denk toch wel een beetje weten :?
over het algemeen branden die p3's niet door maar het komt af en toe wel es voor ja.
ontopic: kan waar zijn; kan ook een geval van onkunde zijn, maarja dat kan ik niet beoordelen aangezien ik er niet bij was :D en dat geldt dus ook voor alle andere mensen hiero :).

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:25
Dingen gaan wel eens stuk, het is niet in hun belang op lange termijn om bewust cpu's te slopen, dat geeft een slechte naam.
Ga ervanuit dat ze te goeder trouw zijn.

Wat kun je nu doen: lekker wachten op die P3 600B, de pc werkt immers met die p2 450 van de shop. Dit is het beste wat ze konden doen, en helemaal niet onredelijk, een p3 600 IS gewoon erg oud.

Het zal een BX mobo zijn, als deze support hebben voor tualatin celerons kun je tegen bijbetaling (lees korting) een richting 1200Mhz cpu halen. Anders kan er vast wel een 850 op, mischien hebben ze die wel nog liggen en als ze redelijk zijn met bijbetalen zou ik het accepteren.

Uitgebreidere upgrades niet aan beginnen. Het is gebruikkelijk dat een shop zoiets toch aanbied.

CPU omdat ie stuk is en reepie geheugen zou je het leven van die doos nog lang kunnen rekken voor weinig geld.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMastah
Ja idd heb mij pa ook aangeraden gewoon tegen bijbetaling nieuwe procesoor er in te laten zetten die werkt op dat moedernbord. Geloof idd dat het een 850mhz zou worden :)
Pagina: 1