Toon posts:

Vaag probleem met radeon 8500...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een half jaar ofzo een pc met een radeon 8500 kaart erin. Maar sinds afgelopen week geeft mijn pc allemaal rare knipperende vakjes bij het opstarten en in de bios. Zo gauw als ik dan mijn windows xp opstartscherm krijg, is alles weg, en ook in windows zelf en in spellen heb ik er geen last van.
Ik snap echt niet hoe dit nou ineens kan gebeuren, want ik heb NIETS aan mijn configuratie veranderd |:(

Specs:

Amd Athlon XP 1600
MSI K7T 266 PRO 2
256MB DDR
Radeon 8500

Wie kan mij helpen :?

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ten 1ste probeer eens een andere AGP kaart in je systeem te doen. Ten 2de kijk eens of de koeler van de videokaart wel draait en niet vol met stof zit, klinkt raar maar kijk toch maar ff. Kijk ook ff of de monitor kabel wel goed is of ie nie losgeraakt is of ergens beschadigd. En als laatste optie hoe is de situatie van de monitor. Ik hoop dat je er uitkomt.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ten 1ste probeer eens een andere AGP kaart in je systeem te doen. Ten 2de kijk eens of de koeler van de videokaart wel draait en niet vol met stof zit, klinkt raar maar kijk toch maar ff. Kijk oof ff of de monitor kabel wel goed is of ie nie losgeraakt is of ergens beschadigd. En als laatste optie hoe is de situatie van de monitor. Ik hoop dat je er uitkomt.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Op woensdag 05 juni 2002 11:03 schreef donsje het volgende:
Hallo,

Ik heb sinds een half jaar ofzo een pc met een radeon 8500 kaart erin. Maar sinds afgelopen week geeft mijn pc allemaal rare knipperende vakjes bij het opstarten en in de bios. Zo gauw als ik dan mijn windows xp opstartscherm krijg, is alles weg, en ook in windows zelf en in spellen heb ik er geen last van.
Ik snap echt niet hoe dit nou ineens kan gebeuren, want ik heb NIETS aan mijn configuratie veranderd |:(

Specs:

Amd Athlon XP 1600
MSI K7T 266 PRO 2
256MB DDR
Radeon 8500

En heb je toevallig een refreshrate mode in Windows geselecteerd die je monitor nie aan kan.

Verwijderd

LOL ... dat heb ik ook een keer gehad :)

Toen had ik net een radeon8500 bestel.
Ik kreeg de kaart via de PTT .... doe hem in mijn PC, en ik heb ook allemaal vage kleuren,strepen enz.

En in windows is het wel normaal...

Ik had die kaart teruggestuurd en hun gingen hem testen, en hij bleek dus niet goed te wezen, en een dagje later kreeg ik een nieuwe kaart

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Hallo,

Specs:

Amd Athlon XP 1600
MSI K7T 266 PRO 2
256MB DDR
Radeon 8500

Ik weet nie of je er ervaring mee heb, maar probeer eens het bios van die Radeon 8500 te flashen, waarschijnlijk izt daar de fout, en zo niet stuur uhm terug.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:04

charrel

Cortisol4life..

lijkt er inderdaad op dat je kaart langzaam aan het doodgaan is. Ik persoonlijk zou hem voor de zekerheid terugsturen. JUST TO BE ON THE SAFE SIDE!
Hij kan ook te heet worden maar dan krijg je artifacts! Dat ik hem een xtje kortsloot, kreeg ik ook allemaal witte blokken in me beeld. (GELUKKIG na een rebootje was dat weer weg, pffffffffff)

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Hallo,

Specs:

Amd Athlon XP 1600
MSI K7T 266 PRO 2
256MB DDR
Radeon 8500

Ik weet nie of je er ervaring mee heb, maar probeer eens het bios van die Radeon 8500 te flashen, waarschijnlijk izt daar de fout, en zo niet stuur uhm terug.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de info heren 8-)
Ik zal het eens gaan proberen allemaal.
Maar toch vind ik het raar dat het pas na 6 maanden ofzo ineens is. Verder nooit eerder last van gehad namelijk :(

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:04

charrel

Cortisol4life..

gaat stuk wanneer het je kaart uitkomt, niet wanneer het jou uitkomt ;) ik zou hem trouwens niet flashen want dan kan je wsl. fluiten naar je garantie!
Pagina: 1