Zoekend naar een nieuwe telefoon kom ik telefoons tegen met GRPS-ondersteuning, voor toch een redelijke prijs. Nu is GRPS toch beter en sneller dan dat dure i-mode? Is het nu verstandig een GRPS-toestel te kopen voor de toekomst, of is het waarschijnlijk dat juist i-mode GRPS uit de markt drukt?
IMODE is een applicatie die gebruik maakt van GPRS.
kortom, imode drukt GPRS helemaal niet uit de markt want maakt gebruik van deze. Het ligt er aan wat je er precies mee wil gaan doen maar ik zou het niet verrassend vinden als een imode toestel ook gewoon GPRS kan doorgeven. Als deze tenminste of bluetooth of infrarood bezit. (of eventueel een of andere kabel)
kortom, imode drukt GPRS helemaal niet uit de markt want maakt gebruik van deze. Het ligt er aan wat je er precies mee wil gaan doen maar ik zou het niet verrassend vinden als een imode toestel ook gewoon GPRS kan doorgeven. Als deze tenminste of bluetooth of infrarood bezit. (of eventueel een of andere kabel)
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Dus een GRPS-telefoon is dan zeg maar de hardware die vereist is om i-mode te gebruiken, maar zonder de i-mode-software op dezelfde telefoon kun je in de praktijk geen i-mode gebruiken?Op woensdag 05 juni 2002 10:56 schreef intert0y het volgende:
IMODE is een applicatie die gebruik maakt van GPRS.
I-mode maakt voor zijn data-overdracht gebruik van GPRS. Het enige verschil is dat een normale GPRS telefoon van wap gebruikt maakt om mobiel internet te tonen. Dit is meestal in zwart wit en er zijn weinig diensten voor verkrijgbaar.
I-mode is een afgeschermde internet omgeving in kleur. Het voordeel is dat er meer (betaalde) content verkrijgbaar is. Maar het nadeel is dat het een stuk duurder is dan GPRS. Ook gaat de batterij van de NEC telefoon maar zeer kort standby.
Kortom:
I-mode nemen als:
- Surfen op je telefoon en ringtones downloaden een belangrijke prioriteit is.
GPRS nemen als:
- Internet via een pocket-pc of laptop de hoofdtaak is.
I-mode is een afgeschermde internet omgeving in kleur. Het voordeel is dat er meer (betaalde) content verkrijgbaar is. Maar het nadeel is dat het een stuk duurder is dan GPRS. Ook gaat de batterij van de NEC telefoon maar zeer kort standby.
Kortom:
I-mode nemen als:
- Surfen op je telefoon en ringtones downloaden een belangrijke prioriteit is.
GPRS nemen als:
- Internet via een pocket-pc of laptop de hoofdtaak is.
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
Precies 
Ik weet overigens niet ofdat er imode browsers zijn voor bijvoorbeeld palmtops, in het begin kon je de meeste imode sites nog wel gewoon bezoeken met je palmtopwebbrowsertje maar nu gaat dat niet meer. (tenminste de sites die ik geprobeerd heb)
Ik weet overigens niet ofdat er imode browsers zijn voor bijvoorbeeld palmtops, in het begin kon je de meeste imode sites nog wel gewoon bezoeken met je palmtopwebbrowsertje maar nu gaat dat niet meer. (tenminste de sites die ik geprobeerd heb)
En als internet op dit moment sowieso overbodig is, dan kun je dus ook het best voor een GRPS-telefoon gaan (omdat die een niet-afgeschermde techniek gebruikt) voor de toekomst?
Als je nu GPRS helemaal nog niet gaat gebruiken dan kun je inderdaad beter een GPRS toestel nemen dan een IMODE toestel (die alleen maar korte standby heeft en dergelijke als je het toch niet gebruikt).
Mocht je in de toekomst (binnen 2 jaar ofzow) nog gebruik willen gaan maken van mobiel internet dan kun je altijd nog je GPRS gaan gebruiken.
Over 2 jaar (of meer, ik ben benieuwd) zullen de eerste UMTS-netwerken voor gewone gebruikers al wel weer draaien dus dan moet je natuurlijk weer UMTS hebben.
Mocht je in de toekomst (binnen 2 jaar ofzow) nog gebruik willen gaan maken van mobiel internet dan kun je altijd nog je GPRS gaan gebruiken.
Over 2 jaar (of meer, ik ben benieuwd) zullen de eerste UMTS-netwerken voor gewone gebruikers al wel weer draaien dus dan moet je natuurlijk weer UMTS hebben.
Ok, mijn dank is groot.Op woensdag 05 juni 2002 11:01 schreef intert0y het volgende:
Als je nu GPRS helemaal nog niet gaat gebruiken dan kun je inderdaad beter een GPRS toestel nemen dan een IMODE toestel (die alleen maar korte standby heeft en dergelijke als je het toch niet gebruikt).
Nu nog zien dat ik mijn oude toestel ergens kan slijten...
Pagina: 1