Toon posts:

UDMA 2 maar ik wil UDMA 4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd probleem :(
Heb hier een Soltek SL-75KV bordje die ATA66 ondersteund.
Heb een 80-draaderige :? flatcable aangesloten op een 40 GB maxtor HDU die zelfs ATA100 ondersteund ;)
De bios van de Soltek is geupgrade, de laaste versie Q10.
Nu kan ik nergens in de bios iets vinden over het forceren naar ATA66, hij blijft dus op ATA33 staan en dus UDMA 2
Ook met autodetect blijft ie op ATA33 staan :(

Iemand een idee ?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:06

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

heb je ook nog een cdrom speler oid op dat zelfde kanaal hangen ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
Nee die zit op mijn andere IDE kanaal.
(zo slim was ikke wel) >:)

Niemand ? :'(

Verwijderd

Topicstarter
Schop :)
Is er nou niemand met een idee ?

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:20

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ik wil niet vervelend doen, maar het praktijkverschil tussen UDMA33 en 66 is praktisch niks, dus ik zou me er niet al te druk om maken....

Wil je toch per sé UDMA 66 moet je ff bij maxtor kijken of je een tooltje kunt downloaden om de schijf naar UDMA66 te forceren.

Succes :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:16

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Op donderdag 06 juni 2002 12:49 schreef Sparhawk het volgende:
Ik wil niet vervelend doen, maar het praktijkverschil tussen UDMA33 en 66 is praktisch niks, dus ik zou me er niet al te druk om maken....

Wil je toch per sé UDMA 66 moet je ff bij maxtor kijken of je een tooltje kunt downloaden om de schijf naar UDMA66 te forceren.

Succes :)
Ow?? Ik kan toch duidelijk snelheidsverschil merken tussen UDMA33 en UDMA66, weet je zeker dat je niet het verschil tussen UDMA66 & 100 bedoelt? het verschil daarvan is IMHO nihiel..

Hier staat tekst

• Sparhawk

Sparhawk

Op donderdag 06 juni 2002 12:51 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:

[..]

Ow?? Ik kan toch duidelijk snelheidsverschil merken tussen UDMA33 en UDMA66, weet je zeker dat je niet het verschil tussen UDMA66 & 100 bedoelt? het verschil daarvan is IMHO nihiel..
Hoe?

Met een (synthetische) benchmark? Welke schijf heb je dan?
Of gewoon tijdens normaal gebruik?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:16

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Tis alweer een tijdje geleden dat ik m'n schijf getest heb.. Toen ik m'n IBM 40 GB 7200rpm schijf kreeg heb ik hem bij gebrek aan een 80 aderige kabel maar aan een 40 aderige kabel aangesloten (dus ATA33).. Vervolgens met Sisoft Sandra gebenched en een score van 19000 gehaald (tijdje geleden, ik weet het niet zeker meer) en vervolgens een testje gedaan met m'n nieuwe flatcable.. (25000 ongeveer)..

Hier staat tekst

• Sparhawk

Sparhawk

Op donderdag 06 juni 2002 12:58 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
Tis alweer een tijdje geleden dat ik m'n schijf getest heb.. Toen ik m'n IBM 40 GB 7200rpm schijf kreeg heb ik hem bij gebrek aan een 80 aderige kabel maar aan een 40 aderige kabel aangesloten (dus ATA33).. Vervolgens met Sisoft Sandra gebenched en een score van 19000 gehaald (tijdje geleden, ik weet het niet zeker meer) en vervolgens een testje gedaan met m'n nieuwe flatcable.. (25000 ongeveer)..
Dat is dus precies wat ik typte. Je kunt het verschil met een synthetische benchmark naar voren halen, maar in de praktijk merk je er praktisch niks van

Er zijn natuurlijk uitzonderingen, de nieuwe WD schijf met 8 Mb cache haalt 50MB/sec in het begin, dus dan heb je aan UDMA 33 te weinig. Nog steeds blijft dan de vraag, wanneer je 50 MB/s nodig hebt. De meeste ide schijven komen nauwelijks aan de 33MB/s dus dan maakt het al helemaal niet uit.

B.t.w. sisoft sandra is nou ook niet de meest geniale benchmark voor harddisks

Edit: debiele typo's

Verwijderd

Topicstarter
Euhhhh wil niet vervelend doen maar de vraag was hoe ik hem op ATA66 kreeg en niet of ATA66 nu wel of niet veel sneller is dan ATA33.

• Sparhawk

Sparhawk

Op donderdag 06 juni 2002 19:13 schreef amYgo het volgende:
Euhhhh wil niet vervelend doen maar de vraag was hoe ik hem op ATA66 kreeg en niet of ATA66 nu wel of niet veel sneller is dan ATA33.
Heb je mijn idee al geprobeerd?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:58

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Kabel wel goed aangesloten? Ik had ook een keer een 80 aderige kabel verkeerd aangesloten |:( Liep alles ook op UDMA-2 ipv UDMA-5. Ik was er toen niet helemaal bij geloof ik >:)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1