Vraagje mbt de voeding (aantal Watt)

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb laatst een Athlon XP1700+ gekocht. Mobo is Elitegroup K7VTA3 (rev2). Voor de rest heb ik er weinig inzitten, gewoon een HD'tje, ZIP en CDROM drive; kaarten alleen videokaart en netwerk.

Nu zag ik bij het openen van mijn kast dat mijn voeding 235W is. Het systeem werkt prima zover, maar is 235W niet misschien een beetje krap voor een Athlon?

Waar moet ik eigenlijk op letten en hoe kan ik bepalen of mijn voeding sterk genoeg is voor wat ik gebruik (ligt dit bijv. voornamelijk aan mechanische delen, zoals koelers en schijven)? Ik zit namelijk te twijfelen een andere kast te kopen, maar dat doe ik natuurlijk alleen als het nodig is :)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Verwijderd

Voor een athlon is het altijd verstandig om een 300 Watt voeding te gebruiken.
Waar moet ik eigenlijk op letten en hoe kan ik bepalen of mijn voeding sterk genoeg is voor wat ik gebruik
Voor een standaard huis tuin en keuken computer is 300 Watt bijna altijd voldoende. >:)

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Op woensdag 05 juni 2002 10:37 schreef _knight_ het volgende:
Voor een athlon is het altijd verstandig om een 300 Watt voeding te gebruiken.
Ja, maar hoe kan ik het bepalen?

Hmm, misschien ff opzoeken hoeveel stroom al mijn onderdelen bij elkaar slikken :/

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:53

Caveman

whahoehaha

235 watt is veels te weinig voor een XP, een XP slurpt ongeveer tussen de 75 een 100 watt op, en dan heb je het alleen nog maar over je CPU.
ff vlug rekenen: HD 15/30 watt, videokaart min 50 watt, mobo 15/30 watt, cdrom 10 watt (cdr veel meer), netwerkkaart 5 watt.... we zitten nu al, in het ergtse geval op 225 watt en dan hebben we alle kleine dingen nog niet opgenoemd (fans, ledjes, floppy ext misschien nog een geluidskaartje) tel daar rustig nog maar 25 watt bij op en je zit er al boven. Advies min 300 watt voeding voor een "standaard" pc met een XP stop je er iets meer in moet je toch echt aan een 400 watt of hoger gaan denken.... Je voorkomt rampen met een paar eurotjes voor een goede voeding.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Doe anders ff [search=athlon voeding] , is al erg vaak aan de orde geweest. Weet dat het aantal Watt's lang niet alles zegt: b.v. de kwaliteit v.d. PSU en de hoeveelheid ampere's die op de diverse lijnen staat (met name 5v lijn voor een Athlon) zijn erg belangrijk.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.