[GPRS(6310) / Palm (Vx) / Vodafone] SMTP server?

Pagina: 1
Acties:

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Probleem,

Ik gebruik vodafone GPRS i.c.m. met een Palm VX. Allemaal leuk en aardig en werkt ook wel redelijk goed voor het doel waarvoor ik het gebruik. (e-mail)

Alleen nu kan ik geen e-mail versturen omdat mijn palmtop niet de mogelijkheid biedt om in te loggen op de smtpserver van vizzavi wat Vodafone als oplossing aanbiedt.

Ik gebruik het programma multimail pro en deze bezit bij mijn weten geen mogelijkheid tot authenticatie op een smtp server.

Heeft iemand een goed idee hoe ik toch mijn e-mailtjes kan verzenden vanaf mijn palmtop? I.p.v. elke keer, verbinding verbreken alsnog inbellen bij xs4all en dan meeltje versturen.

vodafone bezit dus geen eigen SMTP server voor dit GPRS verhaal.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Je kunt elke willekeurige SMTP server bijna altijd gebruiken. Ik gebruik zelf smtp.xs4all.nl en dat werkt prima.

Je hoeft niet specifiek in te loggen op XS4ALL om hun SMTP server te gebruiken.

Verwijderd

Meeste smtp-servers van providers kun je alleen bereiken als je met die provider ingebeld bent (en dus een IP in hun range hebt..) Maar ik heb het getest en xs4all is ook vanaf @home bereikbaar, dus vast ook wel vanaf Vizzavi!

Verwijderd

Hmm, nee, het werkte toch niet, ik kreeg later een postmastermailtje terug. De smtp-server van Vizzavi is trouwens mail.vizzavi.nl, maar op hun site melden ze idd dat die alleen bereikbaar is als je verbinding met Vizzavi hebt..

• intert0y
precies, ik gebruik namelijk standaard xs4all om te melen, daar bel ik nu dus apart in als ik moet melen.

Maar voor zover ik weet zijn er geen smtpservers die zogenaamde relaying toestaan. Dat zou mooi worden.

Is alleen vanaf eigen netwerk, kortom iemand anders die een goede oplossing heeft?

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-03 18:15
Ik heb met de Technische dienst van Vodafone gebeld met de klacht dat ze geen SMTP server hebben.

Die gast wist me te vertellen dat er wel aangewerkt wordt. Als je nu een SMTP wilt gebruiken is de enige oplossing je aanmelden bij Vizzavi en gebruik maken van hun SMTP. Heb het nog niet geprobeerd. Maar het is een beetje onhandig.

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

• intert0y
kweet dat het via vizzavi kan alleen mijn prog op palm (multimail) heeft geen optie voor authenticatie op smtp-server. :(

kortom geen oplossing.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
heb je thuis ook nog een pc met een permanente internetverbinding? kun je die als SMTP server gebruiken..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• intert0y
Ik heb thuis een pc met perm. inet verbinding. Heb zelfs nog wel een servertje colocated staan. Daarvan zou ik natuurlijk de SMTP server kunnen gebruiken.

Alleen moet ik dat nog steeds goed afschermen enzo dat ie niet kan relayen voor anderen.

En een echte makkelijke oplossing vind ik het ook niet.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik weet niet of je met gprs een vast ip heb...

Mocht dat zo zijn dan zou je de situatie uit kunnen leggen aan xs4all en die kunnen dan misschien wel vanaf dat ip authencicatie uitzetten.

En ik meen ooit iets gelezen te hebben over dat xs4all hun klanten een gprs dienst ging aanbieden, ik weet niet in hoeverre je daar iets mee kan.

• intert0y
Je krijgt geen vast ip. GPRS bij vodafone gaat zelfs over een proxy. Naar buiten toe heb je dus wel 1 ip. (tenmisnte dat denk ik) maar je krijgt zelf gewoon een intern ip adres beginnende met 10.x.x..x.

Ik vind het gewoon werkelijk waar bespottelijk dat vodafone dit niet aanbiedt aan haar klanten maar ik heb een faxnr. alwaar ik mijn klacht kan deponeren. Ik ben benieuwd ofdat dit ook zo goed oppakken als ze normaliter andere zaken oppakken.

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-03 18:15
Op maandag 10 juni 2002 12:48 schreef intert0y het volgende:
Ik vind het gewoon werkelijk waar bespottelijk dat vodafone dit niet aanbiedt aan haar klanten maar ik heb een faxnr. alwaar ik mijn klacht kan deponeren. Ik ben benieuwd ofdat dit ook zo goed oppakken als ze normaliter andere zaken oppakken.
Zoals ik hier boven ook al vertelde. Een hoge piet bij Vodafone wist me dus te vertellen dat er wel aan gewerkt wordt om een SMTP server voor GPRS Vodafone te maken.

Maar het schijnt dus geen hoge prioriteit te hebben.
Heel slecht.

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

• intert0y
ZEER slecht, moet mijn klacht overigens nog steeds deponeren maar zodra de klacht er is ga ik wekelijks bellen en om opheldering vragen.

Vizzavi oplossing die ze bieden is gewoonweg GEEN oplossing.

Pagina: 1