Toon posts:

Casema kabel modem Basic. OCen.

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen. Even een vraag van een vriend van me. Wees lief voor hem met je reacties. Hij is niet bekend hier.

Tot mijn spijt heb ik een jaar of wat geleden kabel bij casema aangeschaft. Adsl was toen nog niet mogelijk en nogsteeds is het nog niet beschikbaar bij ons in de wijk.

Als ik geluk heb haal ik een download van zo'n, luister goed, 4 kb/s. Om te huilen. Ik heb geprobeert software te vinden die dat wat sneller kunnen maken. Niet in de vorm van DAP (download accelerator poep) of van die zooi, maar meer wat proffessionele tweak progjes speciaal voor die bagger modem van me. Helaas allemaal zonder succes.

Het enige voor deel aan mijn verbinding is dat ik een vast tafief heb voor een continue verbinding. (als casema teminste niet doen is)

Weet iemand hier software om dat ding op te voeren.
Is het anders hardware matig mogelijk.

Ik hoop op een bevredigend antwoord.

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
niet mogelijk

Just simpel.

Gebruik ff de search vind je veel antwoorden.

[edit]
Je hebt een serieele verbinding met modem en PC. Dit kan maximaal 10,5 kb/sec halen.
En een beeetje logisch verstand zegt mij dan dat je zoiets nooit kan halen.

Verwijderd

zeker zo'n modem die op je paralelle poort zit?

Verwijderd

is der niet..zon modem hangt aan je seriele poort en haalt niet hoger dan 115k2 :( ik kan het weten want ik heb zo'n modem van rendo dekooi, ook al zon huil provider :(

DEMOS systeem zuigt :r

• Xavier
  • Niet online
[topic=143601/1/25]
[topic=328567/1/25]

maar 2 van de duizenden topics.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je slim bent pak je Casema Premium. Kost iets meer, maar scheelt je ontzettend. Een vriend van me haalt gemiddeld zo'n 50k, ook als het druk is. Enige probleem daarbij is dat als je je PC reset, het modem niet meer wil maar ff aan- en uitzetten verhelpt dat meestal wel.

Voor specs zie verder:
http://www.dkt.nl/products/framedemos1.html

Klopt niet helemaal (ethernet-aansluiting op een DEMOS-modem???????:+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

offtopic:
[quote]
Op woensdag 05 juni 2002 10:08 schreef SuiCid4L_MaNiaC het volgende:
zeker zo'n modem die op je paralelle poort zit?
[/quote]

Ja, zo'n ding waar de ledjes meer van doen dan het ding zelf >:)

Maar, helaas is het niet te tweaken. Dat je zo weinig k/s heb komt zeker niet door de modem (deze kan 'veel' meer), het is de provider (in dit geval KcMa) dat je zo weinig krijgt. Ik dacht dat het zo was dat een bepaald gebied een lijntje had liggen van 512k, en dat weer werd verdeeld onder 256 aansluitingen. Duz als je al 4k haald mag je blij zijn :D (Kweet de getallen niet meer zeker, duz pin me er niet op vast!)
Verder is het gewoon geluk hebben, ik heb ook welles lekker zitten downe met 15k/s back in tha old days :D
(Tip: gaat lekker om 4 uur in de nacht downe, dan isser niemand online ;) )

Verwijderd

sinds hier in de buurt adsl te krijgen is, is het KCMA netwerk stukken sneller :) ...maar nog steeds om te huilen :'(

Gelukkig heb ik ADSL :)

• Xavier
  • Niet online
Op woensdag 05 juni 2002 10:16 schreef FilterBitch het volgende:
(Tip: gaat lekker om 4 uur in de nacht downe, dan isser niemand online ;) )
Dit deed ik ook altijd toen ik nog casema had.

Savonds na 11:00 word het opeens een stuk rustiger.
En op zondag ochtend als een hoop mensen nog liggen te pitten en naar de kerk zijn. Dan is het het rustigst.

Dit probleem heb ik niet meer sinds ik ADSL heb. Het lijkt wel alsof het altijd rustig is >:)

Verwijderd

:r CASEMA :r

ik haal met mijn casema modem 3 a 4 kb MAX het zou toch zeker 11 a 12 kb moetten zijn. en met een ping van 500 wordt je natuurlijk ook niet vrolijk.

ik heb net wat patches gedowned kijken of het werkt.....

denk t nie.

;(

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ken toch iemand die zegt dat het hem is gelukt. Waarom zou het ook niet kunnen bij een andere provider (chello? of was het een andere?) was dat toch ook een tijdje mogelijk. Niet dat ik degene die het vertelde altijd op zijn woord geloof, maar waarom zou het niet kunnen.

Wel gaat de snelheid die je er dan bijkrijgt ten koste van de andere gebruikers in de wijk, dus als je een beetje sociaal bent neem je gewoon een duurder abonnement (die zijn er namelijk gewoon).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf ook adsl via HCC. Het is niet zo dat het altijd rustig lijkt te zijn, dat is zo. Je bent namelijk njiet afhankelijk van anderen. Ik heb het basic abonement.(512)

Nu is alleen het probleem om een goede snelle server te vinden om van te downen

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Op woensdag 05 juni 2002 10:37 schreef Marzman het volgende:
Ik ken toch iemand die zegt dat het hem is gelukt. Waarom zou het ook niet kunnen bij een andere provider (chello? of was het een andere?) was dat toch ook een tijdje mogelijk. Niet dat ik degene die het vertelde altijd op zijn woord geloof, maar waarom zou het niet kunnen.

Wel gaat de snelheid die je er dan bijkrijgt ten koste van de andere gebruikers in de wijk, dus als je een beetje sociaal bent neem je gewoon een duurder abonnement (die zijn er namelijk gewoon).
Zou best wel kunnen, maar bij casema niet. Casema limiteerd je bandbreedte vanaf de server :( De enige manier is om te bellen en klagen over je snelheid, dan willen ze m nog wel eens wat opkrikken :)

Of je moet iemand kennen die daar werkt en ff de bandbreedte voluit zet voor je :9~

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ach joh, nog ff geduld. Ze zijn dalijk toch failliet. :)

De mannetjes van hun komen hier al langs de deuren om je casema te verkopen.

"Nee, ik heb al ADSL van een GOEIE provider genomen en ben juist net bij jullie WEG gegaan! Omdat die snelheden van jullie om te huilen zijn!"

:7

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Zojuist een testje gedaan op speedtest.net met het casema demos. Niet slecht al zeg ik het zelf.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Jun 5 2002 om 11:10:06 UTC+0200)

Download : 9.5 KByte/sec
Upload : 6.6 KByte/sec
Connection : 162.0 Conn/min
Ping test Nederland : 111.0 ms

Gem. voor casema
Download 5,8 KByte/sec
Internationaal VS 5,0 KByte/sec
Upload 5,1 KByte/sec
Connection 121 Conn/min
Ping test Nederland 256 ms

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 12:04
Ik ook :). Met Demos-modem.

(Overgenomen op Wed Jun 5 2002 om 11:31:10 UTC+0200)

Download : 8.9 KByte/sec
Upload : 6.3 KByte/sec
Connection : 155.0 Conn/min
Ping test Nederland : 130.0 ms

En nog een...

(Overgenomen op Wed Jun 5 2002 om 11:33:37 UTC+0200)

Download : 9.6 KByte/sec
Upload : 6.8 KByte/sec
Connection : 162.0 Conn/min
Ping test Nederland : 103.0 ms

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Op woensdag 05 juni 2002 10:53 schreef DeMoN het volgende:
Ach joh, nog ff geduld. Ze zijn dalijk toch failliet. :)

De mannetjes van hun komen hier al langs de deuren om je casema te verkopen.

"Nee, ik heb al ADSL van een GOEIE provider genomen en ben juist net bij jullie WEG gegaan! Omdat die snelheden van jullie om te huilen zijn!"

:7
Ja die zijn bij mij ook langs de deur geweest. Ik vond het op zich wel grappig, ik woon in een flat en die persoon van Casema had echt op alle bellen gedrukt. Zit je via de intercom tegen je buren te praten. Hallo? Hallo? :o

De telefonische enquetes zullen wel niet meer werken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

casema :( :r

Verwijderd

Casema :r

ben ik blij met mijn Snelle @home lijntje hoor :)

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:17
Jah
zo'n modem heb ik hier ook, Brunssum.net ... ook zo'n prul via de seriele poort :(
oc'en gaat niet

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 10:07

AMDFreak

Intel is zo..

Ik leef met je mee, ik heb het ook zo'n 1,5 jaar gehad :r
nu heb ik die premium versie :) dies echt super!!!

(Overgenomen op Wed Jun 5 2002 om 18:52:18 UTC+0200)

Download : 61.3 KByte/sec
Upload : 18.2 KByte/sec
Connection : 666.0 Conn/min
Ping test Nederland : 27.0 ms

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 18:44 schreef Dannyke het volgende:
Casema :r

ben ik blij met mijn Snelle @home lijntje hoor :)
vertel hoe snel is @home dan wel niet bij jouw. Zit nemelijk te denken om @home als provider te nemen.

en noem een paar voor- en nadelen aub

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Quicknet is ook leuk :

(Overgenomen op Wed Jun 5 2002 om 19:06:59 UTC+0200)

Download : 66.1 KByte/sec
Upload : 14.3 KByte/sec
Connection : 876.0 Conn/min
Ping test Nederland : 16.0 ms

Yamaha FZ1 :-)

Verwijderd

@home hier in deventer:

(Overgenomen op Wed Jun 5 2002 om 19:11:54 UTC+0200)

Download : 293.9 KByte/sec
Upload : 9.7 KByte/sec
Connection : 542.0 Conn/min
Ping test Nederland : 39.0 ms

vorige keer wel boven de 300!!

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 10:15 schreef The_Eagle het volgende:
Als je slim bent pak je Casema Premium. Kost iets meer, maar scheelt je ontzettend. Een vriend van me haalt gemiddeld zo'n 50k, ook als het druk is. Enige probleem daarbij is dat als je je PC reset, het modem niet meer wil maar ff aan- en uitzetten verhelpt dat meestal wel.
Dat kan je wel mooi zeggen maar er zijn zat plaatsen waar je geen ADSL ken nemen of een Casema Premium abbonement :(
Woon zelf ook in zo een gebied. Als er iets snellers komt dan Casema ben ik gelijk weg bij Casema en ik denk nog vele andere met mij.

Gteetz

Verwijderd

Hoi,

Ik ben sinds een paar maanden af van dat vreselijke Basic abonnement, heb nu ADSL 1024/512 :9 *D

Als je maar goed genoeg zoekt op internet, kom je vanzelf goeie en vooral werkende tips tegen die de snelheid aardig opkrikken. Jammer genoeg weet ik de instellingen niet meer, maar het is mogelijk om een download te halen van 9,5 kb .

Het betrof enkele register keys die je moest veranderen en enkele toevoegingen. tevens kun je in windows b.v ook nog wat tweaken door IP pakketgrootte op z'n hoogst te zetten.

Gewoon effe zoeken en met de juiste info zit jij straks ook op 9,5 kb.

Succes.

Verwijderd

Behalve tussen 18:30 en 23:00 natuurlijk, dat zal eeuwig een ramp blijven als je met de hele wijk die paar bits bandbreedte moet delen, daar doe je nix tegen |:(

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Op woensdag 05 juni 2002 19:13 schreef __Ted__ het volgende:
Download : 293.9 KByte/sec
Upload : 9.7 KByte/sec
Connection : 542.0 Conn/min
Ping test Nederland : 39.0 ms
Hoe kom je aan 300 down en maar 10 up ?

(maar mijn ping is lager ;))

Yamaha FZ1 :-)

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 10:06 schreef general000 het volgende:
Dag mensen. Even een vraag van een vriend van me. Wees lief voor hem met je reacties. Hij is niet bekend hier.

Tot mijn spijt heb ik een jaar of wat geleden kabel bij casema aangeschaft. Adsl was toen nog niet mogelijk en nogsteeds is het nog niet beschikbaar bij ons in de wijk.

Als ik geluk heb haal ik een download van zo'n, luister goed, 4 kb/s. Om te huilen. Ik heb geprobeert software te vinden die dat wat sneller kunnen maken. Niet in de vorm van DAP (download accelerator poep) of van die zooi, maar meer wat proffessionele tweak progjes speciaal voor die bagger modem van me. Helaas allemaal zonder succes.

Het enige voor deel aan mijn verbinding is dat ik een vast tafief heb voor een continue verbinding. (als casema teminste niet doen is)

Weet iemand hier software om dat ding op te voeren.
Is het anders hardware matig mogelijk.

Ik hoop op een bevredigend antwoord.
he dat is mijn oude verbinding laathem premium nemen ik heb gemiddelt nou 70 kb

Verwijderd

Geen gezeik op casema aub...

Als je casema basic (10k down, 4k up) te langszaam vind neem je premium. (64k down en 16k up) erg goed vind ikzelf. Vaak nl sneller:
1e keer:----------------------------------
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 81.4 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 13.4 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 263.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 39.0 ms

2e keer:----------------------------------

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 59.5 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 16.8 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 369.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 29.0 ms

Dit via een router terwijl mijn kazaa aan staat met 10k/s en mijn huisgenoten zitten te surfen. Ook is het om 20.00u spits!

// ik woon in Den Haag, Laak Juist ja, daar waar basic een jaar geleden niet boven de 3k uitkwam.

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07-2025

Quinie

.nl

Op woensdag 05 juni 2002 19:46 schreef Ooyevaar het volgende:

[..]

Hoe kom je aan 300 down en maar 10 up ?

(maar mijn ping is lager ;))
@home.... up is geknepen
als ik up valt mijn down ook dicht :'(

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 20:05 schreef Quinie het volgende:

[..]

@home.... up is geknepen
als ik up valt mijn down ook dicht :'(
Das toch altijd zo?

als je geen upload vrij hebt kan je geen verzoeken sturen om wat te downen....

Met casema premium kan ik ook altijd met gemak 10k uploaden zonder dat mijn huisgenoten last hebben.
Daarom gooi ik kazaa er maar af en neem edonkey weer....

Verwijderd

(Overgenomen op Wed Jun 5 2002 om 20:12:25 UTC+0200)

Download : 53.9 KByte/sec
Upload : 12.9 KByte/sec
Connection : 628.0 Conn/min
Ping test Nederland : 22.0 ms

Met me ADSL basic van planet....best redelijk. Ik heb dit of ik heb nix (planet down :P). Binnenkort ff mn modumpie tweaken als dat magh van mn pa...

Verwijderd

ik ken iemand die heeft een snelheid van 200kb/s maar betaald voor 15 kb :)

hij draait linux op zijn server en heeft een scriptje waarmee als je de modem reset de modem bestanden van je pc haalt ipv de provider dus dan gaat het een stuk harder

heb ut hier over upc..

dat proggie heeft ie erges gedount maar waar weet ik zo niet.

het kan dus wel....

• JeroenT
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Op woensdag 05 juni 2002 20:45 schreef Plank het volgende:
ik ken iemand die heeft een snelheid van 200kb/s maar betaald voor 15 kb :)

hij draait linux op zijn server en heeft een scriptje waarmee als je de modem reset de modem bestanden van je pc haalt ipv de provider dus dan gaat het een stuk harder

heb ut hier over upc..

dat proggie heeft ie erges gedount maar waar weet ik zo niet.

het kan dus wel....
Hmm , dan doet ie het mooi slecht.. UPC is 1500kbit en hij haalt maar 200kbit? :o lekkere tweak is dat |:(

Verwijderd

Uitvoeren Test Status Resultaat
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 53.6 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 16.2 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 44.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 24.0 ms
dit is met chello :'( :

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 21:18 schreef dutchtubby het volgende:
Uitvoeren Test Status Resultaat
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 53.6 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 16.2 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 44.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 24.0 ms
dit is met chello :'( :
Gaat toch wel? Het is iets duurder dan Casema premium (CP)...
Alleen die connecties maken is laag. En bij chello heb je toch ook altijd een hoge startsnelheid? Met CP start een download met 150-200kb/s en loopt dan netjes terug naar 64, soms blijft ie nog iets hoger hangen voor een tijdje. (bijv 110 of 84)

Met casema basic is dus de ping een ramp en de snelheden erg beperkt. Casema schijnt dus 80% basic te verkopen :? |:( Het verschil met premium in prijs: basic 66 premium 99 gulden..

• [RNMC] Viper
  • Laatst online: 05-08 17:58

[RNMC] Viper

📱Air ⌚️8 💻13" M5 🖥 M1

dat komt omdat als je pc vast slaat je niet uitlogged bij wanadoo het wordt meestal na 10 a 20 min gereset dus je modem resetten is niet nodig

en neem premium ik heb het ook en haal er vaak 70kb/sec mee en een constante upload van 15kb/sec

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Verwijderd

Dit si duidelijk een serachvraag, en dan nog eentje die richting illegale praktijken gaat (wat hier op GoT niet toegestaan is)

Verder zijn de reacties knap offtopic.

Opgeteld vind ik dat een slotje waard :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.