Toon posts:

Afdrukproblemen bij HP LaserJet 4050N

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn LaserJet.
Elke keer wanneer ik wat afdruk komt de tekst twee maal op het papier te staan. De tweede afdruk is dan heel vaag en wat lager op de pagina. Het is net alsof de letters nog op een rol staan, dat de rol niet goed gedemagniseerd wordt.
Nu heb ik er geen HP cartridges in zitten maar merkloze. Kan dit misschien van invloed zijn op de afdrukkwaliteit?
Heeft iemand anders al eens dezelfde problemen gehad?

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:40
ja.. niet met die printer maar wel met een Canon BPF 660 ofzo... na een paar dagen printe die helemaal nix meer en heb toen een nieuwe gekregen.

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Verwijderd

Als het goed is staan in de manual instructies om de printer schoon te maken. Misschien kun je dat even proberen.

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 10:05 schreef knien001 het volgende:
. . .
Nu heb ik er geen HP cartridges in zitten maar merkloze. Kan dit misschien van invloed zijn op de afdrukkwaliteit?
Heeft iemand anders al eens dezelfde problemen gehad?
Mag niet uitmaken, hier maken we ook gebruik van merkloze of gerecycled toner-cartridges, welke nooit problemen geven. Het komt er dus waarschijnlijk op neer dat je m ff moet schoonmaken.
veel plezier >:)

• Ogri
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-10-2021
Als het precies dezelfde tekst is als wat je aan het printen bent en niet gewoon een zwarte vlek, is het meestal de tonerpatroon.
Ik meen (heb de HP boekjes niet meer) dat de omtrek van de drum iets van 6-7cm is. Als je 2e (vage) tekst dus op die afstand is van de normale tekst heb je niet veel keuze dan de tonerpatroon te vervangen.

En ja...ik heb de ervaring dat de merkloze patronen VEEL vaker dit soort problemen geven dan de originele HP patronen.
Vaak problemen met ghosting of aangeven dat de toner op is terwijl hij nog vrijwel nieuw is.