Toon posts:

Beos vraagje over netwerk en video!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort Beos geinstalleerd alles lijkt goed gegaan te zijn, alleen ik kan mijn floppy niet aan de praat krijgen of ik weet niet hoe je erbij komt...|:(

volgende vraag: waar haal ik drivers voor mijn asus V7700 pro op voor Beos?

Laatste mijn netwerk werkt nog steeds niet...het is van @home en ziet de netwerkkaart wel.

Alvast bedankt.Groetjes Harry

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 09:24 schreef Lordvegeta het volgende:
Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort Beos geinstalleerd alles lijkt goed gegaan te zijn, alleen ik kan mijn floppy niet aan de praat krijgen of ik weet niet hoe je erbij komt...|:(

Laatste mijn netwerk werkt nog steeds niet...het is van @home en ziet de netwerkkaart wel.

Alvast bedankt.Groetjes Harry
De floppy drive moet je als het goed is eerst mounten, duh.
Maar waarvoor heb jij drivers voor je vga kaart nodig. Ik zelf heb mandrake op onderstaande pc staan, nooit 1 driver geïnstalleerd

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 09:44 schreef tiesto2tiesto het volgende:

[..]

De floppy drive moet je als het goed is eerst mounten, duh.
Maar waarvoor heb jij drivers voor je vga kaart nodig. Ik zelf heb mandrake op onderstaande pc staan, nooit 1 driver geïnstalleerd
Okay nou dat mounten zoek ik dan nog wel even uit.
Maar ik heb nu zwart-wit kleur op mijn pc.duzz waarom wou ik weten of ik daar drivers voor moet hebben.

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 09:49 schreef Lordvegeta het volgende:

[..]

Okay nou dat mounten zoek ik dan nog wel even uit.
Maar ik heb nu zwart-wit kleur op mijn pc.duzz waarom wou ik weten of ik daar drivers voor moet hebben.
Sorry kan ik je niet mee helpen, Asus is verrekte lui met drivers, winxp drivers zijn er nog steeds niet voor mijn VGA kaart. Terwijl die kaart er bijna al een jaar is

Verwijderd

Je kunt toch gewoon de unified drivers voor een nVidia kaart downloaden? Die zijn er alllaaaaaang en worden vaak geupdate

Verwijderd

Kijk op www.bebits.com en klik op drivers -> Video, vind je de Unified nVidia drivers vanzelf.
Ik draai ook BeOS (Pro) met een Asus V7700 Deluxe op een 15" schermpje met 1024x768, zoveel miljoen kleuren en 85 Hz, dus is zeker wel mogelijk.
Refresh rate is standaard in BeOS te verhogen/verlagen met 0,1 Hz per keer :9.

En dat @Home gedoe heb ik zelf ook nog niet aan de praat gekregen, alhoewel hij bij mij ook gewoon de netwerkkaart heeft geinstalleerd.
(Ik heb er btw nog een Smoothwall bak tussen staan)

Als iemand ideetje heeft voor dat inet, zou ik het ook graag willen horen :)

Alsjeblieft en alvast bedankt :P

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Op woensdag 05 juni 2002 09:24 schreef Lordvegeta het volgende:
Ik heb sinds kort Beos geinstalleerd alles lijkt goed gegaan te zijn, alleen ik kan mijn floppy niet aan de praat krijgen of ik weet niet hoe je erbij komt... |:(
Rechtermuisknop op desktop -> mount -> Floppy Drive (oid)
Je krijgt dan een floppy-icoontje op de desktop.
Unified NVidia Driver
- Wat voor een netwerkkaart is het?
- Wat staat er in het witte vlak van Network Preferences? (BeOS -> Preferences -> Network)
- Wat zijn je netwerkinstellingen onder Windows?

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 14:59 schreef Idéfix het volgende:

[..]

Rechtermuisknop op desktop -> mount -> Floppy Drive (oid)
Je krijgt dan een floppy-icoontje op de desktop.
[..]

Unified NVidia Driver
[..]

- Wat voor een netwerkkaart is het?
- Wat staat er in het witte vlak van Network Preferences? (BeOS -> Preferences -> Network)
- Wat zijn je netwerkinstellingen onder Windows?
het is een Intel 21041 Based PCI Ethernet Adapter
ik draai win 2k en die is niet afhanhelijk van ip instellingen.Of moet ik Beos zelf laten zoeken naar de server dhcp?
BTW toevalling ook uit Enschede:)

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Op woensdag 05 juni 2002 15:57 schreef Lordvegeta het volgende:
het is een Intel 21041 Based PCI Ethernet Adapter
Volgens de Hardware Matrix heeft die Full Native Support.
ik draai win 2k en die is niet afhanhelijk van ip instellingen.Of moet ik Beos zelf laten zoeken naar de server dhcp?
Dat kan, maar als je IP-adres nooit verandert kan je em ook vast instellen.
Helaas is de site waar erg goed uitgelegd stond hoe je em moet configureren down. Ik kan het ook wel uitleggen, maar dan moet ik ff naar BeOS booten...
In ieder geval is het handig om in Win2k in de Command Prompt "ipconfig /all" te runnen en de gegevens die je dan krijgt ff te noteren.
BTW toevalling ook uit Enschede :)
Gezellig! :)

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

Pagina: 1