MSI K7t Pro kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Tom-Eric
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Ik heb thuis een pc staan met de volgende opstelling:
Moederbord: MSI k7t pro
CPU: AMD Athlon 1 ghz
RAM: 512 MB SDR
Video: Geforce 2 MX 400
HD: 1 van 10 GB en 1 van 40 gb
en een dvd speler van onbekend merk.

Nou heb ik de laatste tijd steeds last van 'blackouts'. Dit betekent dat als ik bijvoorbeeld een spel of een film ga kijken de PC hangt en voor minstens een uur niet op te starten is. Zelfs na dat uur moet ik allerlei rare dingen doen om het ding aan te krijgen (denk aan stekker uittrekken en er weer indoen terwijl de PC aanstaat). Ik weet dat het probleem niet bij de videokaart ligt, want die heb ik al omgewisseld met een GF256. Als ik normaal mijn systeem draai gaat hij soms ook crashen als ik bijvoorbeeld grote bestanden verlaats.
Als ik de PC aanzet na een crash zijn alle 4 de lichtjes rood, wat normaal op een kapotte CPU duid, maar deze heb ik ook al omgewisseld zonder resultaat. Wat kan het probleem zijn en wat kan ik doen om het op te lossen?

PS Het is de laatste week veel erger geworden, na een herinstall van Windows XP en de hoge temperaraturen in mijn kamer (+30 graden).

/btw Ik heb de search gebruikt en mensen gevonden met dezelfde problemen, maar geen oplossingen :'(

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels

Verwijderd

heb je al gekeken hoe warm je proc wordt?
zeker nu de pc meer hangt bij hogere kamertemps?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
had ik vorige week ook... zonder blikken of blozen weer retour naar de leverancier voor garantie... maar ik zit nu al wel een maand zonder dat moederbord!

gelukkig heb ik wel vervanging...

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Tom-Eric
Hij komt niet hoger als 50 graden. Ik heb nog meer zitten spitten en ben er schoot me net iets te binnen. Mijn PC wordt meegenomen tussen mijn beide ouders en bij mijn vader doet hij dit veel minder, ik heb maar 235 watt voeding en de stopcontacten bij mijn moeder zijn aangelegd door mijn stiefvader en die is niet zo'n electricien, zou het kunnen dat ik gewoon te weinig voeding heb?

• TheDancer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 21:05
Ik heb ook probs gehad met mijn MSI K7T Pro 2A. Na x minuten viel beeld weg (ongeacht wat ik deed), niets meer mee te doen.... Dacht eerst aan PSU, maar er bleek een sissend geluid bij de condensatoren vandaan te komen. Is nu RMA naar MSI. Misschien bij jou zelfde prob???

It don't mean a thing, if you can't get that ping - Duke Ellington 1932

• TheDancer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 21:05
Op woensdag 05 juni 2002 09:09 schreef axis het volgende:
had ik vorige week ook... zonder blikken of blozen weer retour naar de leverancier voor garantie... maar ik zit nu al wel een maand zonder dat moederbord!

gelukkig heb ik wel vervanging...
offtopic:
Komt omdat MSI een nieuwe RMA procedure heeft :(
MSI levert 1x per maand voor één leverancier alle RMA's tegelijk uit. Dus als je pech hebt zit je inderdaad een week of vijf te wachten.....
Volgens MSI is dit sneller dan eerst :?

It don't mean a thing, if you can't get that ping - Duke Ellington 1932

Verwijderd

Het verplaatsten van grote bestanden kan wel kloppen dat ie dan crashed. Er is een of andere patch voor die dat moet voorkomen. Deze patch herprogrammeert je chipset elke keer als je opstart. Ik geloof dat die crash optreedt bij het verplaatsen van bestanden van >100Mb tussen 2 HDs die op verschillende controllers zitten. Een link naar deze patch staat ergens op tweakers, niet in dit formum (of misschien wel) maar in het nieuws gedeelte ofzo. Zoek maar op je chipset.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op woensdag 05 juni 2002 09:21 schreef ElCheapo het volgende:
Het verplaatsten van grote bestanden kan wel kloppen dat ie dan crashed. Er is een of andere patch voor die dat moet voorkomen. Deze patch herprogrammeert je chipset elke keer als je opstart. Ik geloof dat die crash optreedt bij het verplaatsen van bestanden van >100Mb tussen 2 HDs die op verschillende controllers zitten. Een link naar deze patch staat ergens op tweakers, niet in dit formum (of misschien wel) maar in het nieuws gedeelte ofzo. Zoek maar op je chipset.
Jij hebt het over de KT133a ChipSet, op de K7T Pro zit een KT133. De KT-133a is vaak gecombineert met de 686b (ATA-100) SouthBridge, die dat probleem veroorzaakt, maar de K7T Pro heeft nog de 686a (AATA66) en die heeft dat probleem niet voor zover mij bekent.

Verwijderd

Zijn je stopcontacten geaard? Zoniet kan dat een reden zijn. Een niet geaarde PC kan wel eens raar doen. Anders gok ik op de voeding...

Verwijderd

Hmm.. hebben wij nu hetzelfde probleem? Kun jij jouw probleem ook oplossen door er een flinke ventilator op te zetten? Wat is de temp van jouw chipset/kast?

( [topic=515087/1/25] )

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 09:21 schreef ElCheapo het volgende:
dat heet via 4in1 drivers ;)
Op woensdag 05 juni 2002 09:10 schreef TheMightyTumTum het volgende:
Hij komt niet hoger als 50 graden. Ik heb nog meer zitten spitten en ben er schoot me net iets te binnen. Mijn PC wordt meegenomen tussen mijn beide ouders en bij mijn vader doet hij dit veel minder, ik heb maar 235 watt voeding en de stopcontacten bij mijn moeder zijn aangelegd door mijn stiefvader en die is niet zo'n electricien, zou het kunnen dat ik gewoon te weinig voeding heb?
235 watt voor een voeding is wel erg weinig, probeer een 300 watt eens :)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Lees voor de gein dat topic op et MSI forum eens, van een paar posts hoger. D'r zijn zo veel mensen met de zelfde klachten. Het is een bekend probleem, het heeft te maken met een slechte batch chipsets.

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zo langzamerhand begint dit een 'bekend probleem' te worden. Bord RMA'en zoals werd aangegeven. Op het forum van MSI werd als alternatieve oplossing gegeven om de voltage-regulatoren actief te koelen. Hitte schijnt het probleem te zijn. Geen VIA-chipset problemen zoals ik ook in eerste instantie dacht.

• Tom-Eric
Nou, dan ga ik maar 5 weken zonder PC zitten :'(. Ik lees op het forum dat iedereen die dingen vervangen krijgen, dus dan is dat misschien de beste oplossing. (toch treurig dat de grootste nerd in het huis geen pc heeft :'()

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 21:34

nnk

Spreek uit: en en kaa

koop een nieuw mobo (k7s5a is niet duur)
mijn k7t pro (2-a dan wel) deed het na een tijdje ook niet meer ;|

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:59
Op woensdag 05 juni 2002 16:41 schreef nnk het volgende:
koop een nieuw mobo (k7s5a is niet duur)
Beetje overbodig als er nog gewoon garantie op dat mobo zit of niet?
Pagina: 1