Toon posts:

netwerkaarten installeren niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerkkaart in een pci slot gestopt, computer aan, windows2000 vindt de kaart begint installatie en vervolgens zegt ie: er heeft zich een fout voorgedaan bij installatieproces. en hij kapt, kaart is niet geinstaleerd. Andere kaarten geprobeerd, zelfde probleem. andere sloten geprobeerd, zelfde probleem. andere drivers geprobeerd, zelfde probleem...

1 van de kaarten heeft t wel gedaan, maar omdat er ff een andere inmoest heb ik die eruit gehaald, vervolgens wou windows m niet meer instaleren. alle kaarten werken overigens. dat heb ik getest op een ander systeem.

verder heb ik een ecs k7s5a moederbord.

wie kan mij helpen??..

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

wat voor kaarten zijn het :?

Verwijderd

Het merk zou wel makkelijk zijn om dat erbij te zetten.
Staat je bios op plug and play enabled?? Zo ja zet dat es uit?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 kaarten geprobeerd:

een 3com 3c900b-tpo
een realtek 8139b
een realtek 8139c

nu is er een volgend probleem bijgekomen...ik heb pug en play in de bios uitgezet, reboot en zegt ie cmos clear memory size is low, of iets dergelijks. krijg ik twee opties, 1 is naar de bios gaan en een en ander veranderen, en de andere is de default waardes laden. Ik doe het eerste, verander dat van die plug en play terug, nog steeds cmos clear memory low. dus andere optie proberen. en na nog wat dingen geprobeerd te hebben doet mn comp helemaal nix meer. :(

ik zet m aan, geen beeld, geen piepjes. fans draaien, powerlampje brand, lampjes op mn videokaart branden...

ik weet me eerlijk gezegd ff geen raad meer...ik had gewoon problemen met een netwerkkaart :'(

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

CMOS memory low --> batterijtje van je mobo (dat je bios-instellingen vasthoud) is een beetje gaar. Haal ff een nieuwe (kijk wel uit voor het lipje bij het verwisselen!!

VWB je netwerkkaarten: Probeer eens mbv je driver-disks (als je die hebt, anders ff dl'en) je kaarten van modus te verwisselen (NE2000 compatible / andere). Met name NE2000 zou icm win2k absoluut geen problemen op moeten leveren.
Suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
batterijtje verwisseld voor een goede, geen verandering..nog steeds geen beeld, geen piepjes...

Verwijderd

al een bios reset geprobeerd??
alles eraf behalve voeding en videokaart?
hoor je wel dat ie goed aangaat?
geeft alleen geen piepjes??
druk alle kaarten anders ff goed aan. geheugen aandrukken etc.
kan ook dat er iets los zit namelijk

• The Eagle

The Eagle

Hmmm

Klinkt mij als het volgende:
1 van de NIC's (of meerdere) was gaar. Door gebruik heeft die NIC ergens sluiting oid gemaakt en je BIOS opgeblazen. Da's denk ik ook de reden waarom je geen piepjes (meer ) krijgt.

Heb zelf iets soortgelijks gehad met een defecte IDE-kabel. In 1e instantie deed ie het nog wel, maar naar een paar keer rebooten was de pret over...Terugegaan naar winkel; bleek mijn BIOS opgeblazen te hebben. WInkel vroeg zich af hoe ik dat gedaan had... Heb ze maar niet verteld dat ik een defecte (van vrachtwagen gevallen :o ) IDE-kabel had ingebouwd...nieuw mobo gekregen. >:)

Ik hoop dat je nog garantie hebt... Zou er gewoon ff mee teruggaan naar de winkel.

PS. Doet je HDD wel iets?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
garantie heb ik nog wel jaah...mobo is net 3weken oud...
maarruh...kun je dat zelf testen, dat je bios dood is??..
als ik bijvoorbeeld iemand met hetzelfde moederbord vind, zijn bios eruit sloop, en bij mij drin stop...is dat een idee??..

kheb al een nieuwe voeding getest, en dat lost nix op... hd doet in principe nix, maar het ledje ervan brand wel. maar gewoon constant..

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:37
Waarom zelf kloten en testen. Kan je alleen je garantie maar mee verspelen. Terug brengen. Valt nog wel onder een DAO als je mazzel hebt. Dan krijg je gelijk een nieuwe mee.

• The Eagle

The Eagle

Helemaal met Pro eens. Gewoon doen alsof je neus bloed en terug naar de winkel. Hadden ze je maar goede hardware moeten leveren. :+ En als je er toch bent, neem dan gelijk ff voor een paar euro meer een nieuwe 10/100 NIC mee. Ben je daar ook weer vanaf >:)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad (zij het niet met netwerkkaarten), bij mij werkte het om de BIOS te resetten met de stekker los van de 220. Daarna werkte alles weer naar behoren, moest natuurlijk wel weer mijn BIOS configureren. O ja, ik had ook (voor de zekerheid) even de batterij eruit gehaald
Op woensdag 05 juni 2002 17:50 schreef coredump het volgende:
garantie heb ik nog wel jaah...mobo is net 3weken oud...
maarruh...kun je dat zelf testen, dat je bios dood is??..
als ik bijvoorbeeld iemand met hetzelfde moederbord vind, zijn bios eruit sloop, en bij mij drin stop...is dat een idee??..

kheb al een nieuwe voeding getest, en dat lost nix op... hd doet in principe nix, maar het ledje ervan brand wel. maar gewoon constant..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 10:37 schreef The_Eagle het volgende:
Hmmm

Klinkt mij als het volgende:
1 van de NIC's (of meerdere) was gaar. Door gebruik heeft die NIC ergens sluiting oid gemaakt en je BIOS opgeblazen. Da's denk ik ook de reden waarom je geen piepjes (meer ) krijgt.

Heb zelf iets soortgelijks gehad met een defecte IDE-kabel. In 1e instantie deed ie het nog wel, maar naar een paar keer rebooten was de pret over...Terugegaan naar winkel; bleek mijn BIOS opgeblazen te hebben. WInkel vroeg zich af hoe ik dat gedaan had... Heb ze maar niet verteld dat ik een defecte (van vrachtwagen gevallen :o ) IDE-kabel had ingebouwd...nieuw mobo gekregen. >:)

Ik hoop dat je nog garantie hebt... Zou er gewoon ff mee teruggaan naar de winkel.

PS. Doet je HDD wel iets?
Ik heb m teruggebracht, en vanmiddag zullen ze me bellen. Ze hadden overigens geen idee hoe ze er achter moesten komen of de bios opgeblazen was of niet..beetje vaag...maar t was verder geen probleem ivm de garantie... :)

Verwijderd

Topicstarter
Kheb zonder extra kosten een nieuwe gekregen :) en nog wel 1 met lan onboard, dus geen probleem meer met defecte netwerkkaat!!!
Pagina: 1